blacktriple
Har två Aprilior!
Dåligt batteri. Dålig jordkabel/pluskabelanslutning. Men mest troligt, det första.
Håller med om det. Kass batteri med 99% säkerhet.
Dåligt batteri. Dålig jordkabel/pluskabelanslutning. Men mest troligt, det första.
Med nypolerad hoj, nya dekaler och ett par splitter nya slip-on från MIVV rullar jag med ett stort leende på läpparna ut i eftermiddags-solen.
Kommer ca 2 mil. Ett par höga "knackningar" från motorn och innan jag hinner köra in till kanten avslutas allt med att det låter som om motorn bokstavligen exploderar.
Olja rinner ut ur alla skarvar på avgassystemet och hojen är stendöd!
Det bästa av allt är att jag numera jobbar i skåne och inte alls har tid att mecka hoj, och att tanken var att jag skulle ta hojen ner från sthlm nu på Söndag.
Blir till att börja riva motorn imorgon för att hitta felet.
Behövde bara skriva av mig lite snabbt...
//Christian
Med nypolerad hoj, nya dekaler och ett par splitter nya slip-on från MIVV rullar jag med ett stort leende på läpparna ut i eftermiddags-solen.
Kommer ca 2 mil. Ett par höga "knackningar" från motorn och innan jag hinner köra in till kanten avslutas allt med att det låter som om motorn bokstavligen exploderar.
Olja rinner ut ur alla skarvar på avgassystemet och hojen är stendöd!
Det bästa av allt är att jag numera jobbar i skåne och inte alls har tid att mecka hoj, och att tanken var att jag skulle ta hojen ner från sthlm nu på Söndag.
Blir till att börja riva motorn imorgon för att hitta felet.
Behövde bara skriva av mig lite snabbt...
//Christian
Med nypolerad hoj, nya dekaler och ett par splitter nya slip-on från MIVV rullar jag med ett stort leende på läpparna ut i eftermiddags-solen.
Kommer ca 2 mil. Ett par höga "knackningar" från motorn och innan jag hinner köra in till kanten avslutas allt med att det låter som om motorn bokstavligen exploderar.
Olja rinner ut ur alla skarvar på avgassystemet och hojen är stendöd!
Det bästa av allt är att jag numera jobbar i skåne och inte alls har tid att mecka hoj, och att tanken var att jag skulle ta hojen ner från sthlm nu på Söndag.
Blir till att börja riva motorn imorgon för att hitta felet.
Behövde bara skriva av mig lite snabbt...
//Christian
Hoppas man haft sån tur att det bara var en sån enkel sak.
//Christian
Då har jag varit i garaget och plockat isär hojen och upptäcker till min stora förvåning att ett tändstift ligger löst och skräpar vid motorn...
Tändstiftet är inte skadat och går alldeles utmärkt att skruva i igen. Kan det vara så enkelt, att tändstiftet under lång tid har viberart loss och skruvat ur sig Kan något annat blivit skadat när tändstiftet släppte?
Det förklarar juh "knackningarna" precis innan smällen och att den lät så mycket. Dock förklarar det inte oljan i avgassystemet.
Om tändstiftet "blåst" ut pga något fel i motorn skulle juh inte gängorna vara hela.
Nu ska jag bara ladda batteriet och hoppas att den går igång igen som vanligt.
Hoppas man haft sån tur att det bara var en sån enkel sak.
//Christian
Hoppas man haft sån tur att det bara var en sån enkel sak.
//Christian
Har en liten fråga angående min tuono 08:a som gått 350mil första servicen är gjord någon som vet när nästa är??
är det vid 500 eller 1000mil.
det är 1000 intervall enl. min bok, eller var 12:e månad. Jag gör dock ett extra oljebyte var 500:e, det mår den fint av.
Nu e tändstiftet i och hojen startad.
Låter som vanligt och går precis som vanligt. (kört ca 4 mil)
Nåt jag ska kolla eller tror ni bara det är att tuta och köra? Är i valet och kvalet om jag ska köra mina 60 mil på söndag...
//Christian
Det låter ju bra. Vad gäller stiftet, om hojen går som förut så skulle nog inte det bekymra mig nämvärt. Däremot det där med olja i avgassytemet, det skulle kanske behöva redas ut lite innan man kastar sig iväg 60 mil. Hinner du köra något hemma innan så du ser om fenomenet fortsätter? Kolla i så fall även nivån i motorn så det inte tar slut
/R
Nu e tändstiftet i och hojen startad.
Låter som vanligt och går precis som vanligt. (kört ca 4 mil)
Nåt jag ska kolla eller tror ni bara det är att tuta och köra? Är i valet och kvalet om jag ska köra mina 60 mil på söndag...
//Christian
nu är han här ,, mannen myten regnmakaren från Järpen ,, allas våran Lam-kaka ,,
nu ska hyssen smidas o verkställas ,,
the shoe must go on.
Ojoj, lek inte med dom där värdena!!...Vet ni om det gör nån skillnad vad man har för inställning i tuonon på suspension set up och tire setup, hittar inget om dom i instruktions boken finns dom inställningarna på alla eller?? (jag hittar dom under settings och sen tire setup och suspension setup)
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |