Aprilia-tråden.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Lite smyg bilder på standard modelen av RSV4 som kommer hamna på runt 150000-160000 om ryktet stämer. Den värkar få showa gafflar fram och bak och inge kolfiber och lite tyngre fälgar samt 170hk och det går ej ställ motorn i chasit(tyngdpunkten).

Det skulle iaf. jag kunna leva med.

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
OBS viktigt!!!!

Vill bara varna alla nya ägare + de som inte har bytt dem med Aprilia rsv 04-> och de nyare Tuono om länk platorna i svingen... Det värkar tyvär komma upp flera fall av att de går sönder....Så köp nya starkare plator på Af1 så sliper det hända en olycka i onödan.

http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?t=74529

http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?t=184592

Borde inte Apriliacenter ha kollat detta ifall man servat den nyligen?

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Borde inte Apriliacenter ha kollat detta ifall man servat den nyligen?

Nej! Eftersom det tyvär inte är någon garanti grej på det än från aprilia!.. Mitt tips är att byta ut platorna själv... man hinner tyvär inte se att de är på väg att gå av innan de går av helt... och då kan man hamna i diket m.m

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Ha! Här är man borta en vecka på semester och vad händer?
Jo, det bubblas om Tuono V4, jaja då blir det hojbyte nästa år igen :yoparty:gnissla

Å sen ska visst bakdämparen trilla av om man inte shoppar grejer pronto från AF1 :näsblod

Jag har ju hoppat flera meter med min Tuono:va
Måste bero på en helt annan sak, överfläskiga jänkare...heheee...
Edit: Men vafaa... Det verkar ju bero på undermålig smörjning om man läser lite...
Problem löst :tummenupp
Kralligare platta göre sig icke besvär om felet är för lite fett :D
Engelsmän kör vintertid, i salt. Jag lovar, det gör viss skillnad..
är det fortfarande nån som tvunget vill ha så kan jag säkerligen skära
ut dessa i valfri tjocklek och material. Rostfritt? :yoparty

Samtidigt letar Swedie ram utan motor. Men har Swedie varit borta så länge från "ljuset" att han glömt att en Rotax V990 sällan rasar :tungan

Jahapp, sen ska man bara ta hand om högen med PM....

Lam-Kaka>>> Hade en najs trip?

Last edited:

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
ha ha ja du fetasnok ,, ja hälsade på Mr spoonvalley o hade det trevligt en kväll,
och så e ju min vita springare såld av Marcussen så ja ville dit o prata med honom om lite prylar,

hade de stått i din profil vart du bodde så hade ja ju självklart hört av mig,,
nästa gång berättar jag ,, ja lovar,, sorry.

Har du varit här nere UTAN att säga till din rackare. Jag vet nog att det där är taget utanför Halmstad:tummenupp

Jaakko

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2007
Hoj
2003, Aprilia RSV 1000R mille.
Tjena alla glada! hoppas vädret är bra hemma i landet.

tänkte höra mig för om jag sa beställa avgas system eller dylikt från AF1 ska jag räkna med tull och skatt när det landar hemma i sverige? eller finns det en bättre sida än genuine apriliaparts i europa?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj

tänkte höra mig för om jag sa beställa avgas system eller dylikt från AF1 ska jag räkna med tull och skatt när det landar hemma i sverige? eller finns det en bättre sida än genuine apriliaparts i europa?

tull och moms på delar+frakten! Den brukar missas av vissa som beställer, med förvåning som följd..

Naah, kollat motors.ebay.co.uk och motors.ebay.de?

spider69

Radical Riders
Gick med
14 Jul 2008
Hoj
WR450F 2004
Vet inte ifall detta är ett forum att fråga denna sak. Men är det fler än jag som har Aprilia Dorsoduro och problem med växellådan (Frilägen mellan växlarna)? I så fall är det en garantisak eller ska det bara vara så. Min tidigare hoj en RSVR 01 var inte alls sådan.

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Hoj
RSV4 F, Tuono 08

Som snoken säger: Tull, moms och frakt tuffsar till kalkylen en aning.

Räkna med cirkus 11,50 kr för en dollar när du kollar priserna så får du en
hyffsat realistisk bild av vad det kommer att kosta i slutändan.

ice13

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
Italiensk
styrlås/tändningslås mille ?

Det verkar som mitt tändningslås är på väg att ge upp. :(
Sist jag var och tankade så blev jag stående i säkert 40 minuter :mad:
Fick låna lite ståltråd och låsolja så jag kunde fiska upp delar av det röda plastlocket och ta mig hem igen.
Om jag skall byta, behöver jag göra något mer än själva bytet ?
Måste jag matcha nycklar med elektroniken ? eller finns det inget sådant på en gammal 99:a ?

Fråga #2: Var hittar man ett nytt ( beg ) tändningslås ?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Det verkar som mitt tändningslås är på väg att ge upp. :(
Sist jag var och tankade så blev jag stående i säkert 40 minuter :mad:
Fick låna lite ståltråd och låsolja så jag kunde fiska upp delar av det röda plastlocket och ta mig hem igen.
Om jag skall byta, behöver jag göra något mer än själva bytet ?
Måste jag matcha nycklar med elektroniken ? eller finns det inget sådant på en gammal 99:a ?

Fråga #2: Var hittar man ett nytt ( beg ) tändningslås ?

Det som spökar till det är att en av skruvarna eller om det vara alla... som håller låset i kronan är blindskallar. Kräver borr och urdragare, eller för den delen vinkelsip. Gängorna är däremot nån standard metrisk.

Försök ragga tag i ett beggat låsset, dvs tändning, tank och kutslås, annars blir det ju olika nycklar. Bästa källan borde vara E-bay.
Sitter inget elektronikfiffel som du behöver oroa dig för, helt vanlig "dum" brytare i låset.

Vet inte ifall detta är ett forum att fråga denna sak. Men är det fler än jag som har Aprilia Dorsoduro och problem med växellådan (Frilägen mellan växlarna)? I så fall är det en garantisak eller ska det bara vara så. Min tidigare hoj en RSVR 01 var inte alls sådan.

Hur många mil? Har märkt att min till en början hade denna tendens, men det är ju en Tuono. Dock är det försvinnande sällan när jag nu fått lite mer mil på den, eller så är det jag som blivit mindre klen.. Kan alltså bara röra sig om lite "inslitning".

Last edited:

spider69

Radical Riders
Gick med
14 Jul 2008
Hoj
WR450F 2004
Det som spökar till det är att en av skruvarna eller om det vara alla... som håller låset i kronan är blindskallar. Kräver borr och urdragare, eller för den delen vinkelsip. Gängorna är däremot nån standard metrisk.

Försök ragga tag i ett beggat låsset, dvs tändning, tank och kutslås, annars blir det ju olika nycklar. Bästa källan borde vara E-bay.
Sitter inget elektronikfiffel som du behöver oroa dig för, helt vanlig "dum" brytare i låset.

Hur många mil? Har märkt att min till en början hade denna tendens, men det är ju en Tuono. Dock är det försvinnande sällan när jag nu fått lite mer mil på den, eller så är det jag som blivit mindre klen.. Kan alltså bara röra sig om lite "inslitning".

Ang milen så har den gått 160 mil Men det började redan vid 14 mil

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...