Aprilia-tråden.

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
men som vanligt ,,,, till våren ,visserligen har kanske den fruktade lågkonjukturen börjat vända då o de e bra timing för det,
men det känns som om det är lååååååååååångt dit.
 

Don Tomaso

Mille modificato
Gick med
20 May 2004
Ort
Såtenäs
Hoj
Hojlös men hjärtat klappar aprilia
Ser ju trevligt ut det där! Den som väntar på nåt gott....

Vill tipsa om att det börjar arta sig för en ny tröja för "Famiglia Aprilia Svezia".
Gå till www.famiglia-aprilia.se och rösta fram din favorit!
Bilderna på senaste förslagen finns på sidan 4 i den tråden och ser riktigt bra ut!:tummenupp
 

Mats J

Lite större, lite starkare...
Gick med
25 Mar 2007
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia SL1000 Falco
Tvättade hojen igår. Och efter det så går den ojämt. Börjar blinka EFI på displayen ibland och motorn börjar bluddra och gå som en påse nötter.
Sen kan EFI slockna och motorn går bra igen för att sedan komma tillbaka osv.
Vet någon vad som kan ha hänt? Min tanke var ju att fukt kommit in någonstans med det borde ju ha avdunstats då motorn blivit varm och jag kört ett tag med hojen.
Har en Falco -00:a
 

Tunkur

Crosstyre e tufft
Gick med
3 Jun 2006
Ort
Gnesta
Hoj
Aprilia Tuono 1000R
Last edited:

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Mmmm ser riktigt schysst ut, undrar var kylarpaketet är gömt bara? Och Ser lite fejkat ut vid ramen,mm.Om det är meningen från aprilias sida eller om någon fånar sig vete tusan.
Men för fasen kommer den se som ut som typ denna (manipulerad bild?) så är jag hemma, vill ha utan tvekan............:Bugar

MCN skrev:
The new Aprilia Tuono V4, the naked version of the Aprilia RSV4, has been spotted testing at the Mugello circuit in Italy.

The new Aprilia Tuono and the Aprilia RSV4 R - the base model to the more expensive RSV4 Factory - were both being tested.

Both models are based on the current Aprilia RSV4 Factory, but look set to feature lower-spec components to keep the price down.

Man kan alltid hoppas
 

Don Tomaso

Mille modificato
Gick med
20 May 2004
Ort
Såtenäs
Hoj
Hojlös men hjärtat klappar aprilia
Tvättade hojen igår. Och efter det så går den ojämt. Börjar blinka EFI på displayen ibland och motorn börjar bluddra och gå som en påse nötter.
Sen kan EFI slockna och motorn går bra igen för att sedan komma tillbaka osv.
Vet någon vad som kan ha hänt? Min tanke var ju att fukt kommit in någonstans med det borde ju ha avdunstats då motorn blivit varm och jag kört ett tag med hojen.
Har en Falco -00:a

Helt korrekt tanke! :) Man får vara lite försiktig med var man riktar vattenstrålen.
Jag spolar absolut inte under tanken och över motorn
och inte bakom frontkåpan och över bakcutsen. Inte rikligt iaf.
Där sitter känsliga kontakter och tändstifts "brunnarna" är djupa. Fylls de me vatten så dränker du stiften..
Pröva med tryckluftspistol och blås ner i tändstiftbrunnar och kontakter.
Finns oftast att låna på större OKQ8 mackar me GDS, fråga i kassan.
Ibland hjälper inte ens det. Lite fukt på tändhattar kan ställa till det mycket!

Själv använder jag ht tvätt. Då går det inte åt så mkt vatten men väldigt viktigt att sikta på nåt billigt..:D.
Tank o och ställen högt uppe duschar jag genom att vinkla strålen kraftigt.
Och naturligtvis inte direkt på kedja, hjulnav, sving och länkgage

Men var inte orolig att köra i regn. Kör själv i ur och skur och aldrig haft problem. Men har själv fått EFI att lysa och motorn att gå ojämnt vid lite för ambitiös tvättning..Blir lite mer efterarbete då. Kan rekommenderas innan du ställer av den för säsongen. Sen har du hela vintern på dig att ta isär kontakter och torka/rensa/smörja. Ta en kontakt i taget så du inte står med massa kabeländar...:brinnerup
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Men helvete, jag har ju lovat mig själv att inte köra kåplöst igen... :gnissla

För hoppningsviss så blir denna Tuono biligare att försäkra som gamla va vs Millen... Så man köper denna + crash kåpor till en RSV4a och monterar om man vill ha mer kåpor...eller varför inte alla kåpor i kolfiber :yoparty
 

Mats J

Lite större, lite starkare...
Gick med
25 Mar 2007
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia SL1000 Falco
Helt korrekt tanke! :) Man får vara lite försiktig med var man riktar vattenstrålen.
Jag spolar absolut inte under tanken och över motorn
och inte bakom frontkåpan och över bakcutsen. Inte rikligt iaf.
Där sitter känsliga kontakter och tändstifts "brunnarna" är djupa. Fylls de me vatten så dränker du stiften..
Pröva med tryckluftspistol och blås ner i tändstiftbrunnar och kontakter.
Finns oftast att låna på större OKQ8 mackar me GDS, fråga i kassan.
Ibland hjälper inte ens det. Lite fukt på tändhattar kan ställa till det mycket!

Själv använder jag ht tvätt. Då går det inte åt så mkt vatten men väldigt viktigt att sikta på nåt billigt..:D.
Tank o och ställen högt uppe duschar jag genom att vinkla strålen kraftigt.
Och naturligtvis inte direkt på kedja, hjulnav, sving och länkgage

Men var inte orolig att köra i regn. Kör själv i ur och skur och aldrig haft problem. Men har själv fått EFI att lysa och motorn att gå ojämnt vid lite för ambitiös tvättning..Blir lite mer efterarbete då. Kan rekommenderas innan du ställer av den för säsongen. Sen har du hela vintern på dig att ta isär kontakter och torka/rensa/smörja. Ta en kontakt i taget så du inte står med massa kabeländar...:brinnerup

Känns som att hade det varit vatten i tändstifsbrunnarna så hade det förångats efter ett tag då det blir ganska varmt där. Är inte direkt lätt att komma åt tändstiften på Aprilian heller, två av dom sitter hyffsat lättåtkomligt med dom andra.:näsblod
Läste någonstans att man kan ta bort pluskabeln till batteriet en stund och att det kan lösa problemet.
Jag hällde vatten från en flaska över nästan hela hojen så förmodligen är det därför, van att kunna dränka Hondan med vatten utan problem.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Känns som att hade det varit vatten i tändstifsbrunnarna så hade det förångats efter ett tag då det blir ganska varmt där. Är inte direkt lätt att komma åt tändstiften på Aprilian heller, två av dom sitter hyffsat lättåtkomligt med dom andra.:näsblod
Läste någonstans att man kan ta bort pluskabeln till batteriet en stund och att det kan lösa problemet.
Jag hällde vatten från en flaska över nästan hela hojen så förmodligen är det därför, van att kunna dränka Hondan med vatten utan problem.

Har det kommit fukt i t.ex. tändhattarna kan det vara svårt att bli av med, just tack vare att de sitter så tajt. Så länge fukten inte har någonstans att ta vägen, spelar det ingen roll om den förångas. Hade samma problem med min förra hoj. (Ingen Aprilia förvisso, men ändå.) I bästa fall löser det sig av sig själv, i värsta fall får du nog lyfta på tanken, lossa tändhattarna och blåsa ur dem lite. Gjort på en halvtimme. Lycka till.:tummenupp
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Undra om framhjulet känns lätt på den hojen? :) , sen dreva den till 200-240km/h då borde väll 170hk räcka till?:)

01aprilia-tuono-v4.jpg
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Lite smyg bilder på standard modelen av RSV4 som kommer hamna på runt 150000-160000 om ryktet stämer. Den värkar få showa gafflar fram och bak och inge kolfiber och lite tyngre fälgar samt 170hk och det går ej ställ motorn i chasit(tyngdpunkten).
 

Bifogat

  • aprilia-rsv4-r_1.jpg
    aprilia-rsv4-r_1.jpg
    184.7 KB · Visningar: 82

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Testar igen, då jag inte fått motorn såld.

Ingen här som känner till ett komplett chassi exklusive gatkåpor och utan motor (då jag har egen) till salu någonstans i Sverige för en billig peng?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top