Aprilia-tråden.

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Annons borta nu :näsblod , någon som vart lycklig här?

Eller var det så att ägaren till hojen fyllde år och hans kompisar villeuppmärksamma honom lite. Även om priset hade varit 10,000 högre hade det varit ett klipp.

Det hände mig för ett par år sedan när jag fyllde 30... :gnissla

pyro

989512
Gick med
28 Jan 2006
Hoj
Crf450HM -03 Crf250 -10
Eller var det så att ägaren till hojen fyllde år och hans kompisar villeuppmärksamma honom lite. Även om priset hade varit 10,000 högre hade det varit ett klipp.

Det hände mig för ett par år sedan när jag fyllde 30... :gnissla

Det var en riktig annons. Ringde honom kl 9 och blev lovad att kolla på den kl 20:00, när jag då ringde var den såld grrrrr :mad:

Ryno

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös...
Börjar bli bra sugen på en mille igen och priserna i england är klart intressanta. Har tagit hem min gixxer därifrån och kan tänka mig att plocka hem en hoj därifrån igen :D

Är det någon som vet hur det är med hastighetsmätaren, går den lätt att ställa om mellan mph och kmh? Både den äldre fram till -03 och den nyare 04 och framåt är intressanta.

Likaså lyset, måste bytas antar jag? Hur är det med 04 och framåt, är det halvljus i båda lyktorna eller räcker det att byta en av dem? Sitter de ihop kanske även fast de ser separata ut?

/R

Last edited:

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Börjar bli bra sugen på en mille igen och priserna i england är klart intressanta. Har tagit hem min gixxer därifrån och kan tänka mig att plocka hem en hoj därifrån igen :D

Är det någon som vet hur det är med hastighetsmätaren, går den lätt att ställa om mellan mph och kmh? Både den äldre fram till -03 och den nyare 04 och framåt är intressanta.

Likaså lyset, måste bytas antar jag? Hur är det med 04 och framåt, är det halvljus i båda lyktorna eller räcker det att byta en av dem? Sitter de ihop kanske även fast de ser separata ut?

/R

kmh/mph ska gå ändra lätt på alla års modeler...04-> har halv/hel i båda lyktorna vet ej hur de skiljer mellan left/right road.

Ryno

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös...
Je, man får byta insatser fram. Men bör gå att finna på ebay.de för vettiga pengar.

Det får man hoppas... Nya på AF1 kostar $300 styck vilket ju blir ganska dyrt med frakt och tull. Kollade lite snabbt på ebay och hittade inte ett enda, däremot ett gäng av den gamla modellen.

Till gixxern hittade jag en svensk lyckta med trasigt glas som jag tog reflektorn från och bytte. Lyktan år egentligen inte isärtagbar men det gick med lite värme och tålamod. Ganske skulle funka med aprilian med, med lite tur...

Bra om mätaren går att växla mellan mph och kmh så man slipper att byta den i alla fall. :tummenupp

/R

lill-danne

Strip the flesh, salt the wound
Gick med
4 Apr 2006
Hoj
Letar banhoj
Färdigkört för i år :-(

Jahapp, så hände det som inte fick hända för ANDRA gången. Förra gången var December 2008...

Pundar-Pelle och Hasch-Tompa behövde tydligen mina ljuddämpare igen så de kom förbi och hämtade upp dom. Jag har 4 (!) lås varav ett med larm, kapell och videoövervakning i hyresgaraget, ändå kommer pundarna in och monterar bort mina fina Akra-dämpare. Nu ser jag fram emot att betala självrisk, bli av med hojen i flera månader och krångla med transport till och från Biscaya, jippi.

(Jag står i kö för att få en plats i mc-garaget men det går seeeeegt...)

Får ni erbjudande om att köpa misstänkt billiga Akra-dämpare så gör inte det...

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Jahapp, så hände det som inte fick hända för ANDRA gången. Förra gången var December 2008...

Pundar-Pelle och Hasch-Tompa behövde tydligen mina ljuddämpare igen så de kom förbi och hämtade upp dom. Jag har 4 (!) lås varav ett med larm, kapell och videoövervakning i hyresgaraget, ändå kommer pundarna in och monterar bort mina fina Akra-dämpare. Nu ser jag fram emot att betala självrisk, bli av med hojen i flera månader och krångla med transport till och från Biscaya, jippi.

(Jag står i kö för att få en plats i mc-garaget men det går seeeeegt...)

Får ni erbjudande om att köpa misstänkt billiga Akra-dämpare så gör inte det...

Men vad i helvete... :3freak Snodde de bara burkarna eller har de tagit grenrören också?

lill-danne

Strip the flesh, salt the wound
Gick med
4 Apr 2006
Hoj
Letar banhoj
Burkar och mellanrör samt runtomkring-pysslet i form av hållare, fjädrar etc. Inte grenrören tack och lov eftersom jag misstänker att de i sådana fall hade våldfört sig duktigt på resten av hojen för att få loss dom.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln