Är det någon som har något bra tips på hur man ska få det SUPER tätt mellan luftburksplattan och tanken? Någon lämplig list eller dyligt man kan använda sig av?
Är väldigt tacksam för tips! Eller har alla här gått i ide?
Puh! Det har blivigt många timmar i garaget idag! Airboxen är snart klar, blir nog klar med all inpassning idag. Blir riktigt bra! I morgon ska jag börja gjuta nya insugningskanaler då på orginal går det kabelstammar som tar upp mycket plats i insugningskanalerna plus att de är invinklade framtill. Mina kommer bli mycket större men en annan vinkel framtill. Lägger upp bilder såfort jag sitter vid en dator med uppkoppling. Har inget internet hemma och sitter på en iPhone nu.
Trevlig kväll kamrater!
Vh Jacob
Klokt, mycket klokt men vi ska inte satsa på att ha det på La Famiglia sidan?Hur som helst kanske det kunde vara en bra idé att göra något sånt. Som en lite mer levande verkstadsguide över enklare ingrepp och servicar. Eventuellt kanske man kunde lägga det som en underkategori på det här forumet. Vad tror ni?
Instämmer helt.Klokt, mycket klokt men vi ska inte satsa på att ha det på La Famiglia sidan?
Då mycket täcker in fler hojar än bara sporthojarna, både futura och capo har ju många gemensamma konstruktioner med de lite mer race-betonade.
Bara en tanke
Klokt, mycket klokt men vi ska inte satsa på att ha det på La Famiglia sidan?
Då mycket täcker in fler hojar än bara sporthojarna, både futura och capo har ju många gemensamma konstruktioner med de lite mer race-betonade.
Bara en tanke
Från det ena till något helt annat. Har du varit nöjd med Tuonon?
Tveklöst den mest mångsidiga hoj jag kört som dessutom är obegränsat kul.
Det räcker att man går ut och startar upp den så kittlar det lite sådär gött längs ryggen, en form av eufori. Kan ha den till allt; Lek, bana, semester.
Karaktären är som millen i grunden bara det att man gjort den mycket mer lättfotad och lite mer karaktär i hela registret.
Nu har jag ju inte kört så långt med den, blott 500mil men de 500milen har varit de bästa hittills på två hjul
Jag fick precis hem ett paket med ventilshims från apriliagenuineparts och dom har packat fel så jag saknar ett av shimsen.
Är det någon som har ett shims till RSV i storlek 2.775 som har lust att sälja det till mig?
Tanken var att sätta ihop motorn nu i helgdagarna när man har lite tid över och har därför ingen lust att vänta flera veckor till innan jag får det från england.
Nya Tuonon kom -06. Från -07 fick den 6 extra hästar (133 > 139).Lutar allt mer åt att det får bli en sådan till våren. Har du koll på om någon årsmodell har några kända probs, eller om det är något speciellt man ska hålla koll på? Blir givetvis den senare versionen byter till.
Var det -04 eller -05 den kom ut? "Vanliga" Millen kom väl med nytt chassi och motor -04, men gjorde Tuono också det eller låg dom ett år efter?
Nya Tuonon kom -06. Från -07 fick den 6 extra hästar (133 > 139).
Svårt att känna skillnad, det skiljer nog mer mellan enstaka exemplar.
I övrigt mycket små förändringar från -06 till -10.
Factoryn är lite dyrare men ger (mycket) bra valuta för pengarna. Öhlinare
och smidda fälgar är dom viktiga uppdateringarna. Sånt kostar kosing om man
vill eftermontera dom.
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |