det blev detAliceaprilian alla dagar i veckan
Hej!
Över 500 sidor, ursäkta mig om jag inte kollar igenom hela tråden efter svar på min fråga
Letar tillverkare som erbjuder helkåpor till Tuono, alternativt riktigt trevliga mods som inte är helkåpor. Har någon en aning?
/Coach
Om man vill gräva lite djupare i motor för att få fram mer effekt, var hittar man sådant? Hade varit ball med tex smidda kolvar och kanske annan kam.
Förresten, var det inte någon mille i begrensad upplaga som hade ett annat (bättre) trottelhus, eller är detta något jag har drömt?
RSVR kåpor passar rätt på, om du sätter dit främre kåpstag.
Nåt annat har jag inte sett.
Annars kan du med en god summa pengar byta all plast/tank mot kolfiber dito, läckert!!
De första millarna hade 51mm trottelhus vill jag minnas. Sen växte det till 54 -01-02?
Sista utgåvan var 57mm från -06
Om man ändå ska byta kolvar så finns ju möjligheten med större borrning.
1060cc är det som rekommenderas för hållbarhet (+3mm) borrning.
Sådant saluförs av AF1-racing.
Det gör märkbar skillnad.
En liten rättning 98-03 har alla 51mm spjällhus MEN 03 fick spjällhus som hade mera gods så de går borra tilll 57mm 98-02 spjällhus gick bara borra till 54mm.
Förresten, jag hittade två kablar bak på hojen (under sadeln). När jag kopplade ihop dem så kom det upp något i displayen. Någon som vet vad jag pratar om och vad det är?
Du har precis kollat hur din tps är inställd
om siffran på displayen visar noll är det som det ska,annars kan du justera in din tps tills ditt värde är noll i displayen.
De första millarna hade 51mm trottelhus vill jag minnas. Sen växte det till 54 -01-02?
Sista utgåvan var 57mm från -06
Om man ändå ska byta kolvar så finns ju möjligheten med större borrning.
1060cc är det som rekommenderas för hållbarhet (+3mm) borrning.
Sådant saluförs av AF1-racing.
Det gör märkbar skillnad.
Coolt! Den visade en 1a om jag inte missminner mig så då kan den justeras lite
idag har jag också försökt få bromsoken riktigt rena med breakclean och stålblorste med ganska ruttet resultat, någon som har en mirakelkur för det?
Här är föresten en film på årets första start och på den nya egentillverkade luftburken!
Hoppas den smakar.
http://m.youtube.com/watch?v=U25GwDZoluY&hl=sv&gl=SE&warned=True&client=mv-google
Tjenare! Har länge gått och sneglat på RSV då det är en jäkla snygg hoj. Så jag tänkte ge den chansen denna säsong och se hur förhållandet utvecklas senare då jag är helt ovan med twin. Har endast styrt rad fyror tidigare.
Men då jag är lite tveksam eftersom det är en rsv 1000 factory jag är intresserad av och då med twin, kan den bli svårsåld längre fram? Då vad jag förstår så har Aprilia sagt upp samarbetet med Rotrax och nu inriktar sig på v-fyror istället och nu lägger V-twin conceptet bakom sig?
TPSen skall visa 0 när tomgångsjusteringen är helt utskruvad detta är mycket viktigt. skulle den fortfarande ej visa 0 kolla så att inte gasvajrarna är feljusterade.
En liten rättning 98-03 har alla 51mm spjällhus MEN 03 fick spjällhus som hade mera gods så de går borra tilll 57mm 98-02 spjällhus gick bara borra till 54mm.
Sen tillkommer 450$ för borrning +nicasilÄr inte det sjukt att de tar 1000 dollars för 2st kolvar??det är ifs med ringar och alla packningar men ändå. Tyckte det lät ap mycket
Det är bara att köpa. Aprilia har fortfarande twinnar i sitt sortiment dessa är dock egenutvecklade.
Värdet/vill ha faktorn tror jag ej kommer påverkas av att det sitter rotaxspisar i Aporna.
Ett litet tillägg: Edwards-replican från 03 hade förutom en massa annat extragodis 57mm spjällhus. Får man tag på sådana och tillhörande kolfiberluftburk/-trattar kan man vara rätt nöjd...
Ett alternativ är att ta spjällhus från den senare generationen (som ju är 57 mm), nackdelen är att det är lite krånglande med kontaktbyten och annat för att få det hela att lira.
Den samlade expertisen på AF1-forumet verkar överens om att 54 mm är det man ska ha om man inte har portat och kör med 1060-kitet. I det senare fallet är det bättre med 57mm-varianten. Det finns drösvis av trådar på forumet om just detta.
Själv köpte jag (och fick levererat efter en massa krångel) ett par 54mm-spjällhus som jag monterade förra vintern. Synnerligen märkbar skillnad, gjorde ca 8 hk över hela registret efter injustering i bänk. Tyvärr fick jag dom aldrig att funka bra när det blev varmare så det slutade med att jag monterade bort dom. Nu ligger de i en låda och samlar damm så är någon intresserad av dom är det bara att höra av sig.
/D
Sen tillkommer 450$ för borrning +nicasil
Sugistrim är aaaaldrig billigt /hk
Man brukar räkna på 1000lappen/hk när man närmar sig teoretiskt maxuttag
Annars kan man alltid häkta på en turbo. Någon krona dyrare men maaaaaassa effekt
Skulle kunna ge dig 220-230 på hjulet med moderata tryck
(testat, it works. Fabulos!)
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |