FettSnok
96% enligt läkaren
... hade varit fint med dem och ett portat 1060 kit. Ska höra med ebos här i Malmö ifall han kan fixa kolvar som passar till bättre pris.
jo ifs, jag är mest rädd för att hojen blir svårkörd med turbo, jag vill inte ta bort de otroligt fina köregenskaperna som jag tycker hojen har!
Se bara till så att kolvarna inte väger avvikande från orginal, så slipper du balansbekymmer. Det är det som är det fina med AF1-kolvarna (CP-pistons tillverkar), de har exakt samma vikt som org.
Jag har nog någon extra orginalkolv som Ebos skulle få kika på isf, jag är nämligen själv rätt sugen på ett 1060...
Kompet hamnar på 13:1 statiskt med flat-top kolvar.
Turbo är hysteriskt. Kul också, men kanske inget för banåkning direkt.
Man bytte spridare till större någon gång under loppet, skulle tro att det var på de senare med 57mm hus.
Vet en som ligger på "360" toppar (-06->) de med största insug och avgas om det är något som är intressant. Går att snickra på äldre motorer med anpassning av kamgivarens fäste.