FettSnok
96% enligt läkaren
Det har diskuterats om rampuckar på apriliaforum, att man riskerar knäcka motorfästena de sitter i. Inget jag vet något mer om, men kanske något att ha i åtanke.
Jo, läser man det som finns på apriliaforum blir man inte riktigt klok på vad som gäller.Det har diskuterats om rampuckar på apriliaforum, att man riskerar knäcka motorfästena de sitter i. Inget jag vet något mer om, men kanske något att ha i åtanke.
Japp, då var det klart. Det blev en Tuono factory 2009, tjohooo!
Grattis!....å visst faan blir det vår i år oxå. Från säker källa hörs attÅh tackar! Kollar ut, det snöar. Undrar just om det blir vår i år
Jo, läser man det som finns på apriliaforum blir man inte riktigt klok på vad som gäller.
Eftersom jag har varit lite "otursförföljd" så har jag på egen hand fältprovat Woodcraft-puckar ett par gånger.
Inget gigantisk utfallsprov kanske men en rätt fet high sider och en lååång low sider har satt puckarna på prov.
I båda fallen har dom gjort sitt jobb på ett berömvärt sätt och medfört att vraken i båda fall
gick att rädda åt eftervärlden.
Det enda dom inte skyddar riktigt är avgassystemet. Och kör man EVO6 så blir det
jävligt dyrt. Lägger man hojen så går länkröret åt pipan (3kkr per sida).
I bästa fall klarar man sig med en rep-sats för slutrören (3-4 kkr).
Nytt slutrör är lite mer smärtsamt.
Lägger man till lite kolfiber-hållare å sånt så klarar man sig på 8-9 kkr om man har "tur".
R&G har visst någon slags plastmössa som skall skydda slutrören.
Kan nog vara värt en titt om man har sådana där ädla rörstumpar.
Woodcraft sitter på samma sätt.Jag har komplett R&G uppsättning på min Aprilia med EVO6, ska ta bilder bara jag kommer ihåg kameran. Övre främre fästena är bultade i samma fäste som man fäster motorn i dvs 2st M10 fin.
/J
Woodcraft sitter på samma sätt.
Har du "plastmössorna" till rören oxå?
Något tips på var man handlar dom till acceptabelt prix?
Nja, kanske inte de då, men dom sitter i övre motorfästena IAF.Woodcraft sitter väl inte på samma sätt? Finns de som brutit sönder sin ram pga dessa. Har de uppdaterat sin konstruktion på senare tid?
http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?t=50158
R&G säljs i Sverige av Boove.
/J
Hur som helst, under mina "tester" så sprack ingenting. Dom gjorde sitt jobb helt enkelt.
På banhojen sitter Powerbronze puckar av samma skäl...den är inte helförsäkrad så sprucken ram skulle bli förb.. dyrt.Det viktigaste. Jag vågade inte chansa på Woodcraft iaf, när jag hade valet.
/J
Coach, Grattis till Tuono Factory - även om jag föredrar helkåpa...
Skall inte tjata sönder tråden om detta men vi har rykande färska positiva nyheter för alla som gillar Aprilia.
Vill bara uppmärksamma de som inte ännu lärt känna "Familjen" att vi har en träff på gång som lär gå till historien. Tanken är att skapa en bra plattform att bygga en god relation med nya generalagenten SPG.
(ser ut som vi kommit en god bit på väg )
Ni kan klicka på länken i mitt inlägg nedan, så kommer ni till La Famiglia och kan läsa om senaste nyheterna...
...jag lovar, du blir inte besviken.
Japp, Go SvanteDetta kommer bli hysteriskt skoj ,, jäklar va kul o träffa alla Aprilisti
o surra lite med er,, bra jobbat gubbmisil
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |