Aprilia-tråden.

willy

Alla sätt är bra, utom dem dåliga.
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Honda RS125-05, såld. Prototyp RSV Mille R
Någon som sitter på en spånsug eller liknande sug/blås-anonrdning får gärna sälja (ge) den till mig! Flödesbänken är nästan på klar och skulle behöva något att skapa över/undertryck med!

Torpalasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2008
Hoj
Stiga Park
Vad tror ni om att vända framfälgen på millen för att få ut det sista av mitt Dragon Supercorsa som är riktigt dåligt på höger sida? Har beställt nytt men hinner inte få det innan kvällskörningen i anderstorp imorn,

Funkar det för däckets skull?, fälgens? bromsarnas?.

willy

Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Vad tror ni om att vända framfälgen på millen för att få ut det sista av mitt Dragon Supercorsa som är riktigt dåligt på höger sida? Har beställt nytt men hinner inte få det innan kvällskörningen i anderstorp imorn,

Funkar det för däckets skull?, fälgens? bromsarnas?.

Utan att veta hade jag kört på det!

Föresten så kanske mina svingskydd är till salu, är sugen som tusan på att göra hela svingen i kolfiber. får jag bara tid att göra det så kommer det definitivt bli det! Är mycket nu med både plugg och jobb.....

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Det är ingen som råkar ha ett höger blinker glas liggandes(genom skinligt), skulle behöva ett sådan efter en olycka...inte mitt eller min aprilias fel...HD Buell är den skyldige..
Lite sent kanske men jag har faktiskt just ett sånt liggande.
Men det blir dyrt...jag vill ha portot betalt plus en bärs :D

Pm'a om vill ha det.

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Lite sent kanske men jag har faktiskt just ett sånt liggande.
Men det blir dyrt...jag vill ha portot betalt plus en bärs :D

Pm'a om vill ha det.

Behöver fortfarande en..men allt löser sig med svart silver tejp så länge :) , drar iväg ett pm imorgon....sitter ändå inlåst på brandjour denna vecka så det är ingen brådska.

Ca 400mil har hojen gått nu med 1060cc kitet...här kommer det en liten burn på Trollstigen från helgen :yoparty (tryck på bilden för att se filmen)

Last edited:

Marste

Medlem
Gick med
7 May 2008
Hoj
Cagiva Gran Canyon 900 ie -99
Tjena tänkte kolla om det finns ngt intresse av att köpa en krashad R
som den står.
Det går troligen inte att lösa vettigt med FB så jag tänkte ta tempen här i apriliatråden innan annons kommer ut ( om inte FB kommer med ngt vettigt vill säga ).
De stora posterna är instrument. framfälg+1st skiva jag vet inte hur skadad gaffeln är (vriden i kronan ?)

Nu har det äntligen löst sig med försäkringsbolaget så det blir inga delar till salu, men tack till de som visat intresse.

Oscar S

Fartblind
Gick med
15 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R 2014
Hejsan svejsan alla galningar!
Är grymt intresserad av en rsv nu när säsongen går mot sitt slut och priserna faller :)
Funderar på antingen 02-03 eller möjligtvis en 04 beroende på cash i kassan. Är det någe speciellt man ska kolla efter?
Har hittat en fräsch båge från 04 men tydligen har ägaren innan vält hojen, får man räkna med det på en sådan gammal hoj och hur vet man att grejerna är schysta? :va
Vill inte råka ut för en felköp historia till :huvet

willy

Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Jag är ledsen, men jag kan inte ta på mig att göra kolfiberkåpor som det ser ut nu, jag har alldeles för mycket att göra nu med skola och jobb. Hoppas inte jag gör någon besviken!

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Tjena.
Går i planerna att sätta en Millemotor i Falcoram.
Millen är ju samma hoj mellan 99-03, gäller samma för Falcon ?

Tack på förhand.

Tunkur

Crosstyre e tufft
Gick med
3 Jun 2006
Hoj
Aprilia Tuono 1000R
Kan va kul att se på för er :) http://www.youtube.com/watch?v=YSuTuKsoDTA

Ingen som har en Rsv4 i Sthlms området som man kan få glutta på :Bugar

Mvh

Tack,

En riktigt bra producerad review:tummenupp

Jodå det finns några stycken vad jag vet, om jag inte såg helt fel så såg jag en svart rsv4r i Södertälje igår:). Factory och vita R börjar nästan bli dussinhoj:tungan:D, men svarta har jag inte sett många av..

Jontax

Ska det vara så?
Gick med
25 Jul 2004
Hoj
Thundercat -98 & RSV Mille -00
Så nu sitter det nya (beg:)) skivor på hojen och vibrationerna försvann. :tummenupp

Passade även på att slänga på ett par renthal road race medium-grepp, rekommenderas!

MEN, varför går min hoj upp till 100+ i temp så fort jag kör sakta, kör jag 80+ så ligger den stabilt på 76 grader.
Hur beter sig era hojar? (Mille 00:a)

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...