Ojojoj nu blev det ännu en lycklig aprilia-ägare i vårt avlånga land
Jag hälsar härmed mig själv välkommen i klubben och hoppas att jag gjort ett bra köp
En RSV R -02 med 1266 mil på mätaren, nyservad, oskruvad och tokfräsch!
http://i1134.photobucket.com/albums/m606/muttersmack/DSC_0568liten.jpg
Nyförvärvet på väg bort från stockholms stress ner till Linköpings lugna Sviestadåkning
Nån som vet om nått av Biltemas depåstöd fram funkar till Millen?
Ska plocka av framhjulet ikväll och har som vanligt noll framförhållning Så jag hinner inte beställa nått seriösare från nån webshop.
Funkar på min -04 Tuono, vet inte om -99 ser lika ut men borde iaf inte vara nån större skillnad.Nån som vet om nått av Biltemas depåstöd fram funkar till Millen?
Ne nu har jag en fråga!
Jag köpte en RSV Mille R 02 i lördags (se förra sidan i tråden )
Men jag vet inte om färgkombinationen är korrekt...är bakcutsen bytt till svart från gul? Eller är det bara orginalklistermärket som är borta?
Det verkar hur som helst ha funnits en jävla massa kombinationer
Såhär ser den ut (om det var otydligt i förra inlägget)
Skulle vara schysst om någon orkade reda ut det här åt mig ....
http://184.72.239.143/mu/51e931e2-ddb2-f7fe.jpg
Finns det nån som är duktig på photoshop här?
Tänkte lacka om hojen. Funderar på att en mörkgrå färg och det svarta fältet nertill lackas rött.
Det svarta strax under toppkåpan tänkte jag låta vara svart.
Tips på andra färger som kan passa uppskattas också
Men det blir en solid färg, ingen metallic.
Jag kan säkert hitta svaren om jag bara orkar leta tillräckligt länge, men det går fortare att fråga här.
1. Vad är orginaldrevningen fram/bak på en RSV Mille -05?
2. Ärlig toppfart på densamma?
3. Och slutligen, är det någon som känner till någon sida där man kan laborera med olika drevningar och se resultatet därefter?
Jag är i planeringsstadiet av ett sällan skådat bygge nämligen
Tack så himla mycket på förhand.
1. 16/40
2. Min gör 247km/h GPS fart.Standard motor med EVO6, Ironbite ring, öppet luftfilter, 15/43 drevning.
3. Excel dokument med en massa matnyttigt
Nu blir man ju lite nyfiken..........jag får mina nya cyllar på måndag. 1127cc 13:1................
/J
Tack för det snabba svaret
Är du säker på 16/40? Enligt Duells lista var det nämligen 17/42 (hittade det nyss).
Jag försökte mig på en egen beräkning av toppfartsförändringen här förut.
Utgick då ifrån 17/42=0,405
Ny drevning 15/49=0,306
Gissad toppfart orginal 280 km/h
Tog då (280/0,405) x 0,306=211,55 km/h
Alltså ny toppfart på 211 km/h
Kan detta stämma? Jag tycker att det låter rimligt.
Projektet:
I korta drag, en SXV 550 med en RSV Mille-motor i. Givetvis med specialbyggd fackverksram som huvudram och en specialbyggd aluminiumtank med minst 16 L soppa (helst 20 L), osv osv.
Men som sagt så är det fortfarande i planeringsstadiet. Tyvärr finns det risk att det dröjer en stund innan jag kan skrida till verket med detta drömbygge. Då jag är mitt i förverkligandet av en annan barndomsdröm just nu. Nämligen att utbilda mig till komersiell helikopterpilot. Det kostar FRÅN 700'000 kr och uppåt. Är klar till sommaren med det projektet.
16/40 2004-2009
17/42 1999-2003 med reservation för SP modellen(1999)
Toppfart är mera än bara utväxling, göm inte omkrets på däcket i hög hastighet, slir, luftmotstånd osv osv. Min erfarenhet är att excel dokumentet är ok till en viss del men ger inga absoluta svar, bara riktlinjer.
Kul projekt, och när det är dags......BILDER! ! ! ! ! ! ! ! !
/J
Vad gör ett sådant kit med effekt och vrid (ökar fattar jag, men ungefär till hur mycket)?....jag får mina nya cyllar på måndag. 1127cc 13:1................
/J
Vad gör ett sådant kit med effekt och vrid (ökar fattar jag, men ungefär till hur mycket)?
Vad gör ett sådant kit med effekt och vrid (ökar fattar jag, men ungefär till hur mycket)?
Sen har jag en annan jättekonstig fråga som nån kanske kan svara på.
Vad väger bara själva motorn ungefär i en Mille?
Helst inga vilda gissningar nu, för gissa kan jag ju göra själv
Det är inte lätt att spekulera i men en kollega i USA på AF1 har gjort en 1102cc med lite mindre komp på en 2007 Touno med stor framgång.
Läs detta:
http://www.apriliaforum.com/forums/showpost.php?p=2723869&postcount=4639
http://www.apriliaforum.com/forums/showpost.php?p=2723874&postcount=4640
Tänk på att deras bromsbänk är en Factory Pro så 130hk i den motsvarar ungefär 150-160 i en DynoJet.
/J
Sen så har den hojen inte änns ett 60mm helsystem så det saknas säkert ca 10hp genom hela kurvan
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |