Aprilia-tråden.

Notch

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr
Gick med
28 Dec 2006
Ort
På en gård nånstans
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K3, Suzuki GSX 1100E -81
Snabbfråga: Vad brukar AF1 ta i fraktkostnad? Jag ska bara ha lite småprylar men deras fraktförslag med USPS skulle gå på $50, dvs mer än vad grejerna jag beställer kostar. :gnissla

Om du kan vänta tills den 27:e så kan vi köra en sambeställning och dela på frakten. Jag behöver också bara lite småprylar.
 

Millejan

My ambitios weight more than my talent..
Gick med
3 Oct 2009
Ort
Linköping
Hoj
Mille factory 04, R6-04 banhoj, Zx9r-00 såld
En fråga till alla som vet. Hur står sig V4-an mot Rotaxen när det gäller kvalite och hållbarhet?
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
En fråga till alla som vet. Hur står sig V4-an mot Rotaxen när det gäller kvalite och hållbarhet?

återstår att se när v4:eek:rna rullat 8-16000mil.
Förhoppningsvis har Aprilia dragit lärdom av alla år med Rotax (både tvåtakt och fyrtakt). Den lilla fadäsen med felaktiga motorer på vissa RSV4 är inget att haka upp sig på dock, det är sånt som händer med helt nya prylar.
 

fralle1

Kung
Gick med
20 Mar 2007
Ort
Lomma
Hoj
2011 suzuki GSXR750
beställning väntar

Om du kan vänta tills den 27:e så kan vi köra en sambeställning och dela på frakten. Jag behöver också bara lite småprylar.

Hej
Jag såg detta försent,men jag har en restorder där som kommer om ca 4 veckor.Vi kan föra på det då och dela. Nyckeln för att öppna öhlinsframgafflarna var restnoterad.

Får se om jag har kvar den tills dess dock....funderar på att sälja.

Tack för all hjälp! Ingen som har cuts liggande som vill sälja?

Vad är du beredd att lägga? Skicka PM.
 
Last edited:

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Sticker in snoken här lite. Har spanat in Falco på nätet och det verkar vara en hoj som ligger bra i pris för mig.

Är det nåt skit att ha? Några problemområden? Dyra delar?
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
köp en vanlig haknyckel från exempelvis MOMENTUM o skit i restordern,, det där är vanliga prylar som finns på hyllan är jag säker på.mät diametarn på muttern o gå in o beställ,, men lite flax kan du få en ledad som i framtiden passar andra dämpare med.
det var dagens tips :)

Jag behöver en haknyckel till Öhlins, dvs sådan här: http://www.af1racing.com/store/Scripts/prodView.asp?idproduct=919

Någon som sitter på en sådan eller vet var man kan få tag på det?

I annat fall kan nog jag med vara intresserad av en sambeställning!
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Nu har min Apa fått nya olja. Fatlagrad Motul 5100 10w40. Känns bra.

Är på G med nytt drivpaket. Har nu 16/42

Funderar på 16/45 vad tros om det, nån som testat?

Antar att en 110 länkars kedja blir korrekt till denna set-up.
 

willy

Alla sätt är bra, utom dem dåliga.
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Malmö
Hoj
Honda RS125-05, såld. Prototyp RSV Mille R
tja! nu håller jag på att göra det sista på motorn. det jag inte förstår är de båda markeringarna på kamkedjedrevet i bottendelen. ska dessa matcha märket i blocket när respektive cylinder är i Top dead center?? hittar inte riktigt detta i v-handboken.........
så att:

man matchar de snedskurna dreven till veven och balansaxeln, sen matchar man bakre kamaxeldrevet till med markeringen när de snedskura dreven matchar varandra?
 

Tunkur

Crosstyre e tufft
Gick med
3 Jun 2006
Ort
Gnesta
Hoj
Aprilia Tuono 1000R
tja! nu håller jag på att göra det sista på motorn. det jag inte förstår är de båda markeringarna på kamkedjedrevet i bottendelen. ska dessa matcha märket i blocket när respektive cylinder är i Top dead center?? hittar inte riktigt detta i v-handboken.........
så att:

man matchar de snedskurna dreven till veven och balansaxeln, sen matchar man bakre kamaxeldrevet till med markeringen när de snedskura dreven matchar varandra?

Ingen aning..... men får du inte svar här så prova frågan på verkstadsforumet på http://lafamigliaaprilia.se
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Någon som är behov av ett orginal batteri? , har ett för mycket snart(beg) eftersom jag måste ha lite starkare till en av mina hojar..mer komp :näsblod

Ska troligen ner till halmstad till helgen som kommer...så jag kan ta med det på vägen neråt o lämna av det vid behov.
 

Millejan

My ambitios weight more than my talent..
Gick med
3 Oct 2009
Ort
Linköping
Hoj
Mille factory 04, R6-04 banhoj, Zx9r-00 såld
Kopplingen slirar fortfarande efter oljebyte så nu har jag tänkt att jag byter lamellerna. Min fråga är om det är någon som har lust och hjälpa mig beställa vad jag ska ha? Vill inte beställa nåt i onödan..
Skulle även vara grymt om man fick tag på en verskadshandbok nånstans eller en beskrivning på jobbet.
Fan vad tråkigt det känns och riva i hojen när det är fint väder..:(
 

willy

Alla sätt är bra, utom dem dåliga.
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Malmö
Hoj
Honda RS125-05, såld. Prototyp RSV Mille R
Ingen aning..... men får du inte svar här så prova frågan på verkstadsforumet på http://lafamigliaaprilia.se

Tack, men hittade det till slut!:tummenupp

Någon som vet vad kolvspel och kolvringsspelet ska vara på af1s big bore kit? ni är väll några som kör med det här. skulle behöva veta det så jag förhoppningsvis kan får ihop motorn helt i kväll.
börjar bli riktigt nyfiken på hur den kommer gå nu :) man känner sig som ett barn på julafton!! ska bli spännande att prova köra med slirkoppling också!
 

Jaoo

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2010
Ort
Malmö
Hoj
RSVR
Trist, jag har en verkstadsmanual i pdf på datorn är osäker på om kopplingsbytet är med dock.

Skicka din adress om du vill ha så kan jag maila den.

Kopplingen slirar fortfarande efter oljebyte så nu har jag tänkt att jag byter lamellerna. Min fråga är om det är någon som har lust och hjälpa mig beställa vad jag ska ha? Vill inte beställa nåt i onödan..
Skulle även vara grymt om man fick tag på en verskadshandbok nånstans eller en beskrivning på jobbet.
Fan vad tråkigt det känns och riva i hojen när det är fint väder..:(
 

willy

Alla sätt är bra, utom dem dåliga.
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Malmö
Hoj
Honda RS125-05, såld. Prototyp RSV Mille R
Kopplingen slirar fortfarande efter oljebyte så nu har jag tänkt att jag byter lamellerna. Min fråga är om det är någon som har lust och hjälpa mig beställa vad jag ska ha? Vill inte beställa nåt i onödan..
Skulle även vara grymt om man fick tag på en verskadshandbok nånstans eller en beskrivning på jobbet.
Fan vad tråkigt det känns och riva i hojen när det är fint väder..:(

du kan vara lugn, kopplingsbyte är gjort på nolltid :tummenupp
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
du kan ju starta med att ta isär lamellpaketet o tvätta lamellerna i bräkleen eller något liknande,, aceton fungerar säker med,
glasblästra stålskivorna o montera ihop o testa igen,hjälper inte det så är du nog troligtvis tvungen o byta lamellerna,vilket inte tar mer än 45 min :tummenupp

Kopplingen slirar fortfarande efter oljebyte så nu har jag tänkt att jag byter lamellerna. Min fråga är om det är någon som har lust och hjälpa mig beställa vad jag ska ha? Vill inte beställa nåt i onödan..
Skulle även vara grymt om man fick tag på en verskadshandbok nånstans eller en beskrivning på jobbet.
Fan vad tråkigt det känns och riva i hojen när det är fint väder..:(
 

Ziephon

Biblioteksninjan
Gick med
11 May 2009
Ort
Jönköping
Hoj
-04, Aprilia RSV1000 R Factory
Halloj!

Har börjat få problem med en segstartad Dorsoduro... nu på morgonen när det fortfarande är lite småkyligt så kan den vara riktigt grinig (en italenska på för nordlig breddgrad?), men jag upplevde den inte sådan förra säsongen. En annan sak är att den kan gå riktigt ojämnt på lägre varv (läs ~2000) när jag kör på S-mappningen (upplever det inte på samma sätt när jag kör på T-läget).

Eftersom jag är en novis på området så tänker jag inte spekulera, men vore fint om någon kunde komma med lite tips på vad det kan vara?

tack på förhand!

//D
 

Millejan

My ambitios weight more than my talent..
Gick med
3 Oct 2009
Ort
Linköping
Hoj
Mille factory 04, R6-04 banhoj, Zx9r-00 såld
du kan ju starta med att ta isär lamellpaketet o tvätta lamellerna i bräkleen eller något liknande,, aceton fungerar säker med,
glasblästra stålskivorna o montera ihop o testa igen,hjälper inte det så är du nog troligtvis tvungen o byta lamellerna,vilket inte tar mer än 45 min :tummenupp

Ok, då ska jag göra ett försök. Fast jag vet inte vad bräkleen är..:confused: Altså jag tar isär kopplingen, tvättar lamellerna och glasblästrar stålskivorna som lamellerna går mot?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top