Ok, då ska jag göra ett försök. Fast jag vet inte vad bräkleen är..Altså jag tar isär kopplingen, tvättar lamellerna och glasblästrar stålskivorna som lamellerna går mot?
Han kommer från en annan del av köping så han e lite svår att förstå
Ok, då ska jag göra ett försök. Fast jag vet inte vad bräkleen är..Altså jag tar isär kopplingen, tvättar lamellerna och glasblästrar stålskivorna som lamellerna går mot?
Han kommer från en annan del av köping så han e lite svår att förstå, break clean tror jag han menar
men jag kan ha fel.
Jag har ett litet problem med min Apa.
Den tappar minnet för klockan och shiftlighten. Är det batteriet som är på väg ett ge upp eller nånting annat?
Den startar busenkelt iaf, låter som att det finns bra med kräm i batteriet. Men vad vet jag, el är jag kass på...
Med min erfarenhet vill jag påstå att det i startögonblicket går åt så mycket ström att instrumentet tappar backup strömmen,
flera av oss med erfarenhet av 1:a generationens Mille upplever dessa fenomen,antingen så har du ett batteri som håller på att lämna in,eller så kan det vara ditt startrelä som börjar må dåligt,
ditt startrelä kan leverera 50A vilket är i underkant,min rekommendation är att byta ut det (efter att du har bestämt batteristatus) till ett eftermarknads på 100A,
uppgifter om detta relä borde finnas på www.lafamigliaaprilia.se
ett sätt att kringgå problemet med instrumentet är att montera en extra batteribackup i anslutning till instrumentet,du löser inte problemet utan kringgår det bara enligt mig.
mvh jocke
Tackar för tipset!
Blir att kolla över batteriet idag då.
Kanske lika bra att byta startrelät i förebyggande syfte.
köp en vanlig haknyckel från exempelvis MOMENTUM o skit i restordern,, det där är vanliga prylar som finns på hyllan är jag säker på.mät diametarn på muttern o gå in o beställ,, men lite flax kan du få en ledad som i framtiden passar andra dämpare med.
det var dagens tips![]()
Jag hade samma problem på min Mille -99
Jag bytte relä och batteri men hade fortfarande samma problem, men det var ett biltema batteri, när jag bytte till ett "riktigt" batteri så försvann problemet.
Det sitter även en brun kontakt med tre kablar under cuts/passagerar sadel som blir väldigt varm och för vissa har den tom. smällt då den inte pallar att släppa igenom tillräckligt mycket ström, byt den till en kraftigare kontakt eller ta bort den helt och löd kablarna istället.
Kolla på www.rsvzone.com och www.apriliaforum.com där finns mycket info om hur man löser ditt problem och en hel del andra mer eller mindre nödvändiga modifikationer.
Jag hade samma problem på min Mille -99
Jag bytte relä och batteri men hade fortfarande samma problem, men det var ett biltema batteri, när jag bytte till ett "riktigt" batteri så försvann problemet.
Det sitter även en brun kontakt med tre kablar under cuts/passagerar sadel som blir väldigt varm och för vissa har den tom. smällt då den inte pallar att släppa igenom tillräckligt mycket ström, byt den till en kraftigare kontakt eller ta bort den helt och löd kablarna istället.
Kolla på www.rsvzone.com och www.apriliaforum.com där finns mycket info om hur man löser ditt problem och en hel del andra mer eller mindre nödvändiga modifikationer.
Nu är det så att jag har gått och köpt mig en Falco så ni kan bereda er på en väldans massa konstiga frågor.![]()
Ingen som behöver bli av med en Tuono? Gen2, gärna svart eller röd? Sålde bort Duccen igår och har lite svårt att bestämma vad jag ska åka på i år.
Ingen som behöver bli av med en Tuono? Gen2, gärna svart eller röd? Sålde bort Duccen igår och har lite svårt att bestämma vad jag ska åka på i år.
Jag har en Black Dream -09:a du kan få ta…![]()
Harvest här på forumet har sin till salu. Nästan ny hoj med bla akrapipor
http://www.blocket.se/jonkoping/Aprilia_Tuono_Factory_33119239.htm?ca=17&w=1
Jo, såg din annons härom dagen. Hur funkar det egentligen? Skickar ett PM.
Har kollat på den i omgångar. Ser riktigt fin ut, problemet är väl att det är lite i överkant vad jag kan lägga.
Ska se om jag kan övertala mig själv att slå till. Problemet är att jag är så förbannat sugen på motard också. Jävla problem man har.
Annars kan jag tipsa om att jag har en RSV-R 1060cc för lite mindre pengar än Taz Tuono till salu om det vore intressant om det inte måste va naket.
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |