Aprilia-tråden.

dofilus

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2007
Hoj
Honda Cr500AF och nåra fler...
ja men då är det lugnt tror jag, tänkte köpa en från deras hemsida och meka dit den själv. En enorm skillnad i pris mellan vad powercommander.com vill ha jämfört med motospeed. Synd för jag vill gärna handla i butik men nu skiljer det väl mycket....

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
powercommander.com säljer inte till kund vad jag vet. MotoSpeed vara envåldshärskare på den fronten. ELLER så köper man den från nån handlare som har Parts Europe som leverantör.

calle.th

Medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
CB 1300
Hej aprilia fans.

jag ska åka å kolla på en mille-00 idag eller imorn.
den har gått ca 3400mil
är importerad 2002 från tyskland.
kan ni som har eller har haft en berätta vad jag ska leta efter för "fel" eller brister på denna?
förutom att kolla alla lager osv, något som är speciellt för denna årsmodell, svagheter någonstans eller så?
det är en vanlig mille, ingen R.

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Den har en del egenheter, men bland det viktigaste är att den inte låter illa när du startar, eller är svårtstartad.

Skickat från min Neo, ursäkta om jag är kortfattad.

swingline

Så långt efter att han tror han är först
Gick med
13 Sep 2005
Hoj
KTM grusbuse
Som nybliven RSV Mille ägare har jag en fråga gällande era erfarenheter avseende buller och bankörning. Jag har Arrow-slipons på med medföljande DB-killers. Problemet (kanske ett lyxproblem men ändå) är att jag vill helst köra utan DB-killers då motorsången är en stor del av att köra twin.

Finns det någon själ därute som har erfarenhet om det gnisslas om man kör utan DB-killers? Får för mig att radfyrorna bullrar aggressivare men det är inte baserat på fakta utan endast på känsla.

dofilus

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2007
Hoj
Brukar faktiskt funka bra med twin-buller på bana. De går dovare än vad en radfyra gör men för säkerhets skull, Ta med dig dina db-killers!!!!! Är inget kul att få svart flagg pga buller och inte få fortsätta köra den dagen.....

swingline

Gick med
13 Sep 2005
Hoj
KTM grusbuse
Brukar faktiskt funka bra med twin-buller på bana. De går dovare än vad en radfyra gör men för säkerhets skull, Ta med dig dina db-killers!!!!! Är inget kul att få svart flagg pga buller och inte få fortsätta köra den dagen.....
OK! Jag som älskar twinmuller......... :tummenner

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Finns det någon själ därute som har erfarenhet om det gnisslas om man kör utan DB-killers?

Det beror såklart helt på hur mycket du gasar, men kör du mer än halvgas i nån annan grupp än lugn kan jag nog nästan garantera att du måste ha db-killers. Kör du fort kan det vara gränsfall även med dem i, beror lite på hur tysta burkarna är generellt och om du har en eller två.

Full gas förbi mätningen på Åsen ligger jag på 92-93 dB, så jag har lite marginal. Men jag kör enkel originalburk...

Oscar S

Fartblind
Gick med
15 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R 2014
När vi ändå är inne på ämnet, kör även ni med dB-dödarna även på gatan, eller är det jag som är kyckling?

dofilus

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2007
Hoj
Har börjat vårserva min lilla italienska så här nu när våren snart är här....
Rotade fram de berömda bruna kontaktstyckena som sitter från generatorn till laddrelät, jag har två bruna på min hoj, inget av dem är nåt fel på , till min stora glädje.
Bör jag klippa bort dem mest bara för att få det gjort eller funkar det på vissa hojjar och inte på andra?? Min hoj har chassinummer 000170 och är en -06;a
Ska de bort så är det läge nu utan tank och lite annat bröte ligger på bänken.....

swingline

Gick med
13 Sep 2005
Hoj
KTM grusbuse
Rotade fram de berömda bruna kontaktstyckena som sitter från generatorn till laddrelät, jag har två bruna på min hoj, inget av dem är nåt fel på , till min stora glädje.
Bör jag klippa bort dem mest bara för att få det gjort eller funkar det på vissa hojjar och inte på andra?? Min hoj har chassinummer 000170 och är en -06;a
Ska de bort så är det läge nu utan tank och lite annat bröte ligger på bänken.....

Är det någon här som haft problem med "dom bruna" eller känner någon som dom strulat för?

swingline

Gick med
13 Sep 2005
Hoj
KTM grusbuse

Är det någon här som haft problem med "dom bruna" eller känner någon som haft strul med dom?

Oscar S

Fartblind
Gick med
15 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R 2014
Efter att ha läst igenom cirka 500 sidor Aprilia-tråd åker jag glad i hågen ner till Q8 för att köpa mig en 20 litersdunk till Biltema priser, till min stora förvåning har dom slutat sälja SBK Racing 15w50 varianten, det enda de hade var 10w50 och jag citerar "det är den enda som finns, datorn ljuger inte". Någon som testat denna variant och vet att de funkar? Vet ju att italienskorna är jävligt griniga på fel oljor....

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC