Jadu.. Jag kommer själv från japanskt. Yamaha, Honda, Suzuki...En liten fråga bara.. Vilka argument finns det för att köpa en RSV 1000 R - 04 för en som alltid har kört en Japanare?
Jadu.. Jag kommer själv från japanskt. Yamaha, Honda, Suzuki...
Men jag trodde inte att det var nåt speciellt med Aprilia förrän jag prova en Mille för första gången. "Hoppsan! Den är 1000-kubikaren är ju lika lättmanövrerad som en 600!?" Svaret är Chassit med stort C. De kan sin sak vad gäller detta, tveklöst.
På senare tid med mycket timmar i garaget (helt på eget överintresse) inser man att det japanska är förvisso kvalitativt men också snabbt och finesslöst ihopsatt. Kabeldragningar som ser ut som stryk, fula plastbitar för att dölja diverse osnygga lösningar, svetsningar som ser groteska ut, dålig passform mm mm.
Motormässigt är RSV1000R en fin sak, byggd av Rotax som inte gör annat än motorer. Skillnaden twin vs radfyra är som natt och dag. Konstant dragvilligt och aldrig tråkig är twinnens melodi! Sången gör det hela än bättre.
En liten fråga bara.. Vilka argument finns det för att köpa en RSV 1000 R - 04 för en som alltid har kört en Japanare?
Tjenamors !
Har ni sett att det finns en Märkes försäkring nu via Swedea ? .. kanske är nått ..
Fast verkar det inte lite märkligt att de bara kan tecknas av auktoriserade handlare?
Tjenare,
nån som har en quickshifter från powercommander monterat på sin aprilia efter årsmodell 05?? Såg på deras sida att det finns att köpa om man tex har en PCIII men det verkar bara vara till de äldre maskinerna typ gen 1. Jag har en tuono -06 med PCIII men frågan är om den funkar????
Jeo, så länge du har QS-programvaran för att "låsa upp" pc3:an funkar det kalas. Kört på -08 bl.a.
Okej , "QS" står för quickshifter antar jag. Ingår kanske i köpet eller måste jag masa mig iväg till ett dynojet center och de får installera mjukvaran och funktionen??
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|