FettSnok
96% enligt läkaren
En kabel för 300pix och en dator så kan man läsa av alla fel, kalibrera gasrulle etc etc.
IAWdiag heter gratisprogrammet för oss V4-ägare.
IAWdiag heter gratisprogrammet för oss V4-ägare.
Har haft hojen hos mekaniker nu och kollat alla ventiler. Alla var hur bra som helst och jätte fina. Han är dock förbryllad för han tycker det tickar för mycket för att vara normalt. Kan det vara kam sträckare som är dåliga redan? Den har ju stått länge men kan det orsaka detta? Låter de som tickande då?
Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk
Hej
Fick i dag hem min dämpare HP Corsa .Nu visar det sig att på baksidan av original dämparen sitter det 2 st vajrar som går igenom ett hjul dessutom så är hjulet och fästet för vajrarna integrerade i original ljud dämparen. Något fäste för vajrar och hjul följer inte med . Någon som har haft detta problem ? Är det bara att returnera dämparen eller finns det en lösning ? Hoj Aprilia Tuono Factory -19View attachment 454664
Har precis köpt en Tuono 1100rr 2015, efter att kört ca 1 mil kommer en röd lampa upp och texten service i displayen. Nästa dag när jag starta den var lampan borta men kom tillbaka igen när motorn blev varm. Tyckte att det blev ett högre avgasljud efter att lampan tändes också men den går som den ska. Någon som vet vad det kan vara?
Hallå alla Aprillia entusiaster. Nykomling på märket och därav lite frågor.
Jag har en 2001-2002 RSV Mille och en RSV Tuono 2003. Tuonon är den det ska åkas på, vilka godbitar vill jag plocka från Millen? Verkar vara samma svarta gaffelben, Brembo bromsar på båda, icke radial. Några skillnader på motor, fälgar, bakram osv? Millen har singelkuts, ser dock inte ut att passa på Tuonon.
Öhlins bak verkar en given uppgradering, hur är det med länkage, skiljer det?
Kan också tänka mig att sälja delar av Millen.
Tack på förhand för all kunskap.
Du behöver inte flytta nånting, hojarna är i princip identiska förutom olika fjäder i bakdämparen och det uppenbara som plast och styre. Vill du ha singelkutsen och den verkligen inte passar flyttar du hela bakplasten.
Bara om det är en Mille R eller den är bytt. Men Mille R har även andra fälgar, bromsar, gaffel så då är den bytt på din hoj. Grattis.Tuonon har Sachs bakdämpare och Millen har Öhlins så där skiljer mer än bara fjädern. Är det samma länkage?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|