Aprilia-tråden.

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I det Trånga Sundet...
Hoj
En som fixas...
2ono skrev:
Kul att du inte föll ner i Rad4 träsket :tummenupp .
Vet ingen som har orginal clip on men maxximus här på forumet säljer billiga clip on runt 1000 paret :)
Våga Vägra Rad4:a :hihi

Håhå, det där låter intresssant...ska genast kontakta honom :) Tack för tipset :tummenupp
 

Marten72

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2003
Ort
München
Hoj
Aprilia RSV R 03
TwinSucker skrev:
:rofl :rofl Samma här :tungan
Ses på nån bana i landet snart!

:hej alla pizzabagare och pastakokerskor!

Måste ju kolla in nya hemmet juh...och passa på och fråga om nån möjligtvis har höger Clip-on till en Mille?
Jag är less på att ha farthållare på hoj...det är ju för f** ingen bil :4skrika



//TS


Jag har ett Hoger original clip on till en 2003 R med Ohlinsgaffel. Hor av dig om det kan va nat! Spreutans originalforpackat!!

Marten
 

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Ort
I ett litet hus vid skogens slut.
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
U.S skrev:
Skillnaden är väll att det sitter radialmonterade bromsok fram+vita blinkers & bakljus. Vart finns 04 an?
Tack för svaret :Bugar .
Som jag ser de så e de ingen direkt skillnad med andra ord. Eller? :va
04:eek:r finns hos Biscaya, eller åtminstonde så gjorde de de för inte alls länge sedan.
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Tänk på att det e mindre diameter på öhlin gaffeln än showa vid infästningen på clip on`et
och ja ,, det går att borra upp så det passar. :rofl

Marten72 skrev:
Jag har ett Hoger original clip on till en 2003 R med Ohlinsgaffel. Hor av dig om det kan va nat! Spreutans originalforpackat!!

Marten
 

Marten72

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2003
Ort
München
Hoj
Aprilia RSV R 03
jocke i köping skrev:
Tänk på att det e mindre diameter på öhlin gaffeln än showa vid infästningen på clip on`et
och ja ,, det går att borra upp så det passar. :rofl

Tror knappast det gar att borra.. 51 mm ar det enligt mitt skjutmatt.
Aprilia #811 8649
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Borra eller arborra ,, eller jiggborra eller köra med ett ursvarvningsverktyg i en fräsmaskin ,,
ja ville bara påpeka att de inte är bolt on liksom, inte göra en operationsbeskrivning på tillvägagångssätt för upprymning av hål,,

// Jocke

Marten72 skrev:
Tror knappast det gar att borra.. 51 mm ar det enligt mitt skjutmatt.
Aprilia #811 8649
 

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I det Trånga Sundet...
Hoj
En som fixas...
Jag har 53mm tyvärr...finns inte ett enda set i hela jäkla landet om man inte vill pröjsa en månads soppaförbrukning förstås...så jag har vänt mig till väst för att se om det finn lite schyssta prylar där...och det gjorde det, ett set för 130 Dollaros plus lite frakt :)
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
bikerwoman skrev:
Är det en vanlig eller en R?
Vanlig= pruta!
R= ok pris :tummenupp

En vanlig. Vad är rimligt? 65? Tycker jag ser få för 70k på Blocket så jag antog att det var ett hyfsat pris. På DinMC skulle de ha 79k för en likadan hoj.
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Nu har jag kört ca 100 mil med hojen, och :banana vad kul den är, blir bara mer och mer nöjd med den. Brutal sång, motorn går finfint, drar inte mycket soppa heller (0,6 vid 30+ samt täta omkörningar).

Ska bara få till den där jävla fotbromsen också, så är allt som det ska!

/Pajje
 
Last edited:

MC Doktorn

Guest
190/50 Vs 180/55

Hur reagerar rsv på 180/55 mot 190/50 .
Tyckte den va trög i tvära böjar i början vart klart bättre då sänkte fram med 2 streck men upplever att den vill drifta ur böjen lite fort "subj upplevelse" därför inhandlat ett 180 däck med målsättning att få chassiet lite mer lättstyrt.

Ang bensinförbrukning verkar det som den drar mindre när den är väl inkörd jag hade förbrukning runt 0,8 i början men nu nere på 0,65.
 

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I det Trånga Sundet...
Hoj
En som fixas...
2ono skrev:
Hur reagerar rsv på 180/55 mot 190/50 .
Tyckte den va trög i tvära böjar i början vart klart bättre då sänkte fram med 2 streck men upplever att den vill drifta ur böjen lite fort "subj upplevelse" därför inhandlat ett 180 däck med målsättning att få chassiet lite mer lättstyrt.
Du kommer förmodligen att märka en ganska stor skillnad...jag kör 180 på min och den är kanonlätt att få ner i böjarna. Men jag tycker som förslag att du ska trycka tillbaka gafflarna för att få en bättre setup i chassiet så kan du ju alltid ändra tillbaka om du känner för det :tummenupp
 

MC Doktorn

Guest
Jepp det är gjort och provat benen 4:strecket märkte skillnad!!, prövade även med mer förspänning (3sträck istället för 4) ökade returen ett 1/4 varv samt kompressions dämpning ½ varv märkte inte så mycket men däcken såg bra ut.

Men har gått tillbaks till orginal förutom benen.
Med 180/55 blir den ju något högre bak och bidrar även till lite mer lättstyrt chassie. :tummenupp
 

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I det Trånga Sundet...
Hoj
En som fixas...
2ono skrev:
Jepp det är gjort och provat benen 4:strecket märkte skillnad!!,
Har du fortfarande sänkt gaffelkrona? I så fall så tycker jag att du ska ställa tillbaka dom till orgnalinställningen innan du slänger på 180 sulan...för bara den gör ganska stor skillnad. Det är ju bara att testa lite olika varianter...själv har jag aldrig skruvat med varken komp eller retur vare sig på den här eller förra.
Tycker du hade bra flyt i körningen på Gotland(För visst va det väl du som va där med Tuonon?) :tummenupp
 

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05, KTM 450 EXC -05, Honda CRF450R -08
2ono skrev:
Jepp det är gjort och provat benen 4:strecket märkte skillnad!!, prövade även med mer förspänning (3sträck istället för 4) ökade returen ett 1/4 varv samt kompressions dämpning ½ varv märkte inte så mycket men däcken såg bra ut.

Men har gått tillbaks till orginal förutom benen.
Med 180/55 blir den ju något högre bak och bidrar även till lite mer lättstyrt chassie. :tummenupp

Du behöver inte höja upp gaffelbenen. Du kan skruva upp rideheight på bakdämparen istället. Om det nu sitter samma dämpare på Tuonon som på Millen...
 

Buster

Speedking
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600rr, cbr1000rr, RSVR
2ono skrev:
Jepp det är gjort och provat benen 4:strecket märkte skillnad!!, prövade även med mer förspänning (3sträck istället för 4) ökade returen ett 1/4 varv samt kompressions dämpning ½ varv märkte inte så mycket men däcken såg bra ut.

Men har gått tillbaks till orginal förutom benen.
Med 180/55 blir den ju något högre bak och bidrar även till lite mer lättstyrt chassie. :tummenupp
Bättre att höja bak än att sänka fram. Bättre markfrigång då.
 

MC Doktorn

Guest
Buster skrev:
Bättre att höja bak än att sänka fram. Bättre markfrigång då.

Yes , men jag är en glad amatör å har inte lyckas få ner fotpinnarna i backen.
Tycker sadelhöjden på 840 mm är fullt tillräcklig. :)
 

MC Doktorn

Guest
mikcar skrev:
Du behöver inte höja upp gaffelbenen. Du kan skruva upp rideheight på bakdämparen istället. Om det nu sitter samma dämpare på Tuonon som på Millen...

När jag kan köra lika fort som dig så kanske det blir aktuellt.
Men med 180 däcket blir den ju ca 4mm högre .

Fö samma komponenter som vanliga millen :)
 

MC Doktorn

Guest
TwinSucker skrev:
Har du fortfarande sänkt gaffelkrona? I så fall så tycker jag att du ska ställa tillbaka dom till orgnalinställningen innan du slänger på 180 sulan...för bara den gör ganska stor skillnad. Det är ju bara att testa lite olika varianter...själv har jag aldrig skruvat med varken komp eller retur vare sig på den här eller förra.
Tycker du hade bra flyt i körningen på Gotland(För visst va det väl du som va där med Tuonon?) :tummenupp

Alltid kul att prova och ändra och se om man märker någon skillnad.
Borde utgå från std inställningen helt rätt , men jag upplevde att den vart klart bättre i styrningen med att sänka benen i kronorna 2 sträck.
Men med 180/55 metzeler racetec K1 kommer nog det bli skillnad så jag kanske utgår från std :tummenupp

Men som sagt när man kan pusha l mer än vad jag kan och närma sig gränserna så blir det mer kritiskt med inställningar.
Läste lite rek om fjädring i www.sportrider.com/bikes/146_susp_settings/#aprilia
 

U.S

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
APRILIA RSV 04
Axone

Ni som har 04:eek:r, vilka handlare har hjälpt er med mappningen av data boxen ?
(helst i mellan sverige) skall på med andra ljuddämpare.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top