TwinSucker
Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Schysst sida2ono skrev:Alltid kul att prova och ändra och se om man märker någon skillnad.
Borde utgå från std inställningen helt rätt , men jag upplevde att den vart klart bättre i styrningen med att sänka benen i kronorna 2 sträck.
Men med 180/55 metzeler racetec K1 kommer nog det bli skillnad så jag kanske utgår från std
Men som sagt när man kan pusha l mer än vad jag kan och närma sig gränserna så blir det mer kritiskt med inställningar.
Läste lite rek om fjädring i www.sportrider.com/bikes/146_susp_settings/#aprilia
Fast jag kommer att köra std ett tag till...måste byta fjädrar i gaffeln först(misstänker att dom är pretty slut) för att jag ska märka den riktiga skillnaden.
Det är klart att den blir mer kvickstyrd när du sänker kronan, det påverkar ju vinkeln på gaffeln och allt i stort sett på hojen.
Jag ska se va jag hittar på med min när jag väl sliter bort gaffelben och lite annat smått i samma veva som jag monterar nya Clip-ons och lite annat kul Gudarna ska vet att hoj inte är en spargris...