Aprilia-tråden.

Don Tomaso

Mille modificato
Gick med
20 May 2004
Ort
Såtenäs
Hoj
Hojlös men hjärtat klappar aprilia
Italienska fordonsträffen 1:a Maj 2006

Ciao tutti!
Då e man tebaxs vid tangentbordet igen då efter flytt o stök.
Tänkte köra ett litet upprop för den näst intill obligatoriska
fordonsträffen i Skokloster 1:a Maj.
Lista att fylla i har jag ordnat på annat ställe:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=2093456#post2093456

så slipper vi hacka sönder vår fina tråd här... :)

Har startat en på famiglia aprilias forum oxå men fyll i båda vettja...

Ci vediamo
/ Rickard
 

kraschpuck

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha R6, KTM 450sxf
Ny aprilia ägare!

Tja! jag har haft min aprilia ca en månad o ska väl börja köra så fort jag fått mitt tunga kort (5maj)! har sökt lite men ej hittat så därför frågar jag nu här, skulle behöva en svensk manual till den, någon som har eller vet hur? :)
Aprila rsv 01
 

Lynn

www.hojridemc.com
Gick med
20 Jun 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Aprilia tuono 1000r -06, Aprilia 550sxv -08, krockad KTM 625 SXC -04, Ducati 996S -01, KTM 450 SXF -07
kraschpuck skrev:
2093767 Tja! jag har haft min aprilia ca en månad o ska väl börja köra så fort jag fått mitt tunga kort (5maj)! har sökt lite men ej hittat så därför frågar jag nu här, skulle behöva en svensk manual till den, någon som har eller vet hur? :)
Aprila rsv 01


Polaren har en svensk manual till 04:an.
Tror du att den kan funka så PM:a mig..

Själv har jag ett värre problem.. köpte en ny 06:a och fick manualen på Italienska, Tyska och Franska :huvet
Inte ens engelska.... :mad:

Någon som kanske har en manual som passar till en tuono 06:a på engelska iaf?
har bara hittat till 05:an på nätet... :huvet :huvet
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Bensinproblem...

Min Overflow-slang (finns det en svensk benämning? Tog namnet från Haynes... :) ) från tanken rinner bensin. Inte jättemycket men det rinner så att det är vått runt bakre kröken och droppar på golvet (åtta timmar så blev det en rätt rejäl pöl). Ska det rinna i den? Det sitter ju en koppling precis vid bakramen där de korta slangarna från tanken kopplas på de längre som går ner mot utblåset, ska de långa slangarna verkligen bara sluta i ingenting?
Vad i hela friden är det för fel? Kan det vara en av slangarna i tanken som har lossnat och det rinner bensin genom kopplingen där. Eftersom jag inte har tillgång till garage längre vill jag gärna veta om det kan vara nåt lättare innan jag ger mig på att plocka av tank och soppapump på gatan.

EDIT: Har nu plockat bort tanken och de slangarna satt fast så nu är jag helt lost. Jag behöver verkligen hjälp... :(
När man blåser luft i den ena slangen så blåser det rakt igenom och när man blåser genom den andra så bubblar det i tanken vid tanklocket, kan det vara där det spökar?
 
Last edited:

gbglassgubben

Var fan är min avatar?
Gick med
25 Jun 2003
Ort
Åre
Hoj
KTM RC8, Suzuki Katana EVO
Kostnad byte av packboxar Öhlinsgaffel?

Tjena! Ni som har bytt packboxar i er Öhlinsgaffel, ungefär hur mycket har ni betalat för det? Jag har fått pris från min Aprilia-dealer i Trondheim och dom vill ha 3000:- NOK för att byta skiten, och då lämnar jag in gaffelbenen direkt så det är inte någon demonteringstid heller...

Hojen är en 03:a, materialkostnad 800:-, jobbet 2200:- Låter lite svettigt :va eller är det så det kostar att vara värst vid korvkiosken :7peta ? Med rådande växelkurs innebär detta ca 3600:- SEK :huvet

Vore intressant att veta ungefär vad ni andra har betalat...

Mvh Norsken
 

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I det Trånga Sundet...
Hoj
En som fixas...
gbglassgubben skrev:
2094091 Tjena! Ni som har bytt packboxar i er Öhlinsgaffel, ungefär hur mycket har ni betalat för det? Jag har fått pris från min Aprilia-dealer i Trondheim och dom vill ha 3000:- NOK för att byta skiten, och då lämnar jag in gaffelbenen direkt så det är inte någon demonteringstid heller...

Hojen är en 03:a, materialkostnad 800:-, jobbet 2200:- Låter lite svettigt :va eller är det så det kostar att vara värst vid korvkiosken :7peta ? Med rådande växelkurs innebär detta ca 3600:- SEK :huvet

Vore intressant att veta ungefär vad ni andra har betalat...

Mvh Norsken

Kontakta Stötdämparexperten i Stockholm.
Jag kollade upp vad dom skulle ha för att renovera min bakdämpare (förvisso) det skulle kosta 1800 inklusive slitdelarna.

Det kanske är värt att skicka ner dom.

//TwinSucker
 

wasa

Go fast Go hard
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Fagersta
Hoj
KTM RC8-08
TwinSucker skrev:
2094103 Kontakta Stötdämparexperten i Stockholm.
Jag kollade upp vad dom skulle ha för att renovera min bakdämpare (förvisso) det skulle kosta 1800 inklusive slitdelarna.

Det kanske är värt att skicka ner dom.

//TwinSucker
Halloj...
Jag har renoverat min Öhlinare bak oxå. Italien bikecenter i Arboga gjorde jobbet.
Det landade på ungefär samma slant det med.

Väntar på nya ett snäpp kraftigare fjädrar till min gaffel oxå, sen blir det en total renovering av den med. Packboxar, skrapringar, glidlager, o-ringar etc etc. Så det kommer ett pris på det senare..... Dock en Shova gaffel.
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Hmm det låter konstigt ,, men det är inte så att du helt enkelt har tankat fullt o det börjar svämma över i tanken bara för att det blir varmare i luften ,,
om du tankade när det var +5 ute o sedan ställer hojjen varmt/i solljus så x-panderar soppan ganska mycket ,, för avluftningen sitter väl uppe vid tanklocket om jag minns rätt.
// Jocke

imaster skrev:
2093967 Min Overflow-slang (finns det en svensk benämning? Tog namnet från Haynes... :) ) från tanken rinner bensin. Inte jättemycket men det rinner så att det är vått runt bakre kröken och droppar på golvet (åtta timmar så blev det en rätt rejäl pöl). Ska det rinna i den? Det sitter ju en koppling precis vid bakramen där de korta slangarna från tanken kopplas på de längre som går ner mot utblåset, ska de långa slangarna verkligen bara sluta i ingenting?
Vad i hela friden är det för fel? Kan det vara en av slangarna i tanken som har lossnat och det rinner bensin genom kopplingen där. Eftersom jag inte har tillgång till garage längre vill jag gärna veta om det kan vara nåt lättare innan jag ger mig på att plocka av tank och soppapump på gatan.

EDIT: Har nu plockat bort tanken och de slangarna satt fast så nu är jag helt lost. Jag behöver verkligen hjälp... :(
När man blåser luft i den ena slangen så blåser det rakt igenom och när man blåser genom den andra så bubblar det i tanken vid tanklocket, kan det vara där det spökar?
 

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Nynäshamn
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
Jag kollade pris hos Stötdämparexperten i Stockholm

Renovering av gaffeln 1,800 kr.
Kraftigare Gaffelfjädrar 1,100 kr.
 

Gussy

Gussy
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Nära Häckeberga
Hoj
Yamaha R1 - 06
gbglassgubben skrev:
2094091 Tjena! Ni som har bytt packboxar i er Öhlinsgaffel, ungefär hur mycket har ni betalat för det? Jag har fått pris från min Aprilia-dealer i Trondheim och dom vill ha 3000:- NOK för att byta skiten, och då lämnar jag in gaffelbenen direkt så det är inte någon demonteringstid heller...

Hojen är en 03:a, materialkostnad 800:-, jobbet 2200:- Låter lite svettigt :va eller är det så det kostar att vara värst vid korvkiosken :7peta ? Med rådande växelkurs innebär detta ca 3600:- SEK :huvet

Vore intressant att veta ungefär vad ni andra har betalat...

Mvh Norsken

Hejsan!
Jag betalade ca 1.500 SEK inkl arbete i Malmö i höstas (då lämnade jag in hela mc:n helt ihopsatt;) och jag gjorde även 1.500-milsservice. Priset för 1500-servicen ej inkl. Jag har också en 03.
Packboxarna i sig kostade ca 250-350 kr st (dvs 5-700 kr då jag bytte båda o resten var arbetskostnad). Tydligen skall "pirat" packboxar läcka mindre än de riktiga "Öhlins-packboxarna" och om man inte kör på bana varje vecka skall man tydligen inte kunna känna skillnaden. Jag skaffade pirater o priset på dem var ca 100 kr mindre än för ett par original.
Tror inte det tar så mycket tid att byta packboxarna (ca 1-2 timmar), men det är viktigt att det är en "seriös" firma som gör jobbet och jag tror inte alla mc-firmor har kompetens att pilla med Öhlinsare...

Lycka till! :)

/Gussy
 

ksann

Fairings are for sissies!
Gick med
30 Jun 2005
Ort
.
Hoj
.
Pratade med Avamc idag... De har två Falcos; en outtagen 02:a för 89.000kr (men den var blå!) och en fin (*host*host*) röd 00 med nästan 1700mil för 64.900kr. Problemet var att den röda hojen hade massor med fel - små skador på både sidor, både handtag var trasiga (fast han skulle byta sa han), trasig framskärm (också skulle bytas), plug i bakdäcket (ville inte byta det). Jag tycker den är lite dyr med tanke på allt. En positiv sak: fina rör!

Pratade också om min hoj... om jag låter dem säljer den åt mig (ingen inbytes) då tar de typ 20% av försäljningspriset i kommission (typ 20.000kr)!!! :död

Ska leta vidare tror jag. Men jag vet inte om jag orkar sälja min privat - det är så mycket strul. Men 20.000kr!!! :huvet
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
jocke i köping skrev:
2094355 Hmm det låter konstigt ,, men det är inte så att du helt enkelt har tankat fullt o det börjar svämma över i tanken bara för att det blir varmare i luften ,,
om du tankade när det var +5 ute o sedan ställer hojjen varmt/i solljus så x-panderar soppan ganska mycket ,, för avluftningen sitter väl uppe vid tanklocket om jag minns rätt.
// Jocke


Jag tankade i 8 liter från i princip tom tank så det är inte så mycket i den men fortfarande droppar det. Ja, avluftningen sitter längst upp i locket så egentligen BORDE det inte komma nåt igenom där men lik förbannat droppar det... :3freak

Däremot gjorde jag en annan dum sak när tanken skulle på igen och jag skulle koppla på returen. Då gick den helvetes jävla kopplingen från tanken av och det sprutade bensin och hela dagen var förstörd. Var nere och tänkte att min lokala handlare kanske hade en men över 400 kr och tre veckors leveranstid sänkte mig.
Om nån råkar ha en över och skulle ha lust att skicka den till mig så jag har den till på fredag vore jag hemskt hemskt tacksam, jag kan betala när lönen kommer nästa vecka, är ganska pank nu... :(

Ursäkta den dåliga bilden men frustrationen och mobilen har gjort sitt för att bidra... :död
 

Bifogat

  • Image2.jpg
    Image2.jpg
    19.3 KB · Visningar: 58

jsredna62@yahoo

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2005
Ort
Oskarström
Hoj
Aprilia RSVRF
kraschpuck skrev:
2093767 Tja! jag har haft min aprilia ca en månad o ska väl börja köra så fort jag fått mitt tunga kort (5maj)! har sökt lite men ej hittat så därför frågar jag nu här, skulle behöva en svensk manual till den, någon som har eller vet hur? :)
Aprila rsv 01

Aprilias hemsida http://www.serviceaprilia.com/public/lum/index.asp?l=RSV%20Mille

wannagofast skrev:
2096303 Jag önskar tips på bra verkstäder i södra Sverige (skåne osv), när det gäller service på Aprilia..

Denna firma kan jag rekommendera.
Marcussen MC AB utanför Halmstad
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top