Aprilia-tråden.

Black-Wolf

There goes another one...
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
Aprilia Falco 1100 - 02
Vilka Däck använder ni?

Hej

Ska införskaffa nya däck till Millen?

Någon som har erfarenhet av dessa märken/modeller?

Dunlop Sportmax D208RR

Metzeler Sportec M-1 & M-3

Michelin Pilot Sport / Road

/BW

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
Sportec M-1 är ett bra däck, men med en livslängd på ca:300 mil. Pilot sport håller bra men är enligt mej och många andra kasst. (många som kraschat med det däcket) Välj pilot power istället. Funkar bra mycket bättre!

Mina korvören.

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
990 SMT
Fler funderingar som poppar upp inför tjöpet... Håller på att titta efter ett ställ till flickvän som jag lovat flera behagliga turer framöver.

Jag ser ju att det finns passagerafotpinnar på rsvn men den fina ensitscutsen ser motbjudande ut.. Köper man passagerarsitsar till dessa om man envisas med att vilja bjuda på en ride nån gång?

kurre3

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
990 SMT
Ingår för alla RSV/Mille, Tuono till och med -06.
Extra utrustning från -07...

Helt ok enligt de damer som provat min..

okay.

Kan ju även fråga er om det kan tänkas vara nåt att titta extra på vid inspektionen i Gävle. (RSV1000R 05)

......gnuggar händerna...

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
okay.

Kan ju även fråga er om det kan tänkas vara nåt att titta extra på vid inspektionen i Gävle. (RSV1000R 05)

......gnuggar händerna...
Med 700 mil på mätarn ska det inte va nå't alls egentligen.
Första servicen e vid 100 mil och nästa vid 1000 mil.

Av annonsen att dömma verkar det som om "någon" har tappat hojen åt endera hållet. Då kan det vara på sin plats att kolla efter bucklor/sprickor på ram och sving.
Godset är supertunt (ram+sving väger 14kg!). Kolla speciellt bakom broms- och växelspak.
Det har hänt att spaken tryckts mot ramen med sprickor som följd när hojen vält. Inte vanligt men det har hänt...

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Ett tips angående kopplingsgreppet är att kolla om du kan använda ett från Ducati. De är av någon anledning mycket billigare än till Aprilia.

Köpte bromshandtag till min Falco 01:a från en Ducce 900 tror jagdet var och det var halva priset jämfört med Aprilia :tummenupp

/BW

Det blev bättre än halva priset kan jag meddela! Fick tag i ett beggat kopplingsgrepp från RN MC Demontering i Partille (tack gode gud för firmor som dessa) för 200 spänn och en påse bullar. Blinkers fick bli original från Biscaya i Alingsås, 300 spänn stycket. Hela incidenten kostade således under 1000 spänn, vilket jag tycker är heeelt ok. Och eftersom jag är en jävel på kanelbullar skulle jag nästan säga att RN dragit det längsta strået i den här affären. :hihi

Black-Wolf

There goes another one...
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
Aprilia Falco 1100 - 02
Grymt :tummenupp

Snart dags för Aprilia träff i Götet kanske?
Hade en körning tidigare iår upp mot Stenungsund som var väldigt lyckad :)

/Peter

Det blev bättre än halva priset kan jag meddela! Fick tag i ett beggat kopplingsgrepp från RN MC Demontering i Partille (tack gode gud för firmor som dessa) för 200 spänn och en påse bullar. Blinkers fick bli original från Biscaya i Alingsås, 300 spänn stycket. Hela incidenten kostade således under 1000 spänn, vilket jag tycker är heeelt ok. Och eftersom jag är en jävel på kanelbullar skulle jag nästan säga att RN dragit det längsta strået i den här affären. :hihi

kurre3

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
990 SMT
Med 700 mil på mätarn ska det inte va nå't alls egentligen.
Första servicen e vid 100 mil och nästa vid 1000 mil.

Av annonsen att dömma verkar det som om "någon" har tappat hojen åt endera hållet. Då kan det vara på sin plats att kolla efter bucklor/sprickor på ram och sving.
Godset är supertunt (ram+sving väger 14kg!). Kolla speciellt bakom broms- och växelspak.
Det har hänt att spaken tryckts mot ramen med sprickor som följd när hojen vält. Inte vanligt men det har hänt...

Bra tips. Hoppas inte jag hittar nåt.. thank you

kurre3

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
990 SMT
Nä inte riktigt, både ensitscuts och passagerarsits skall följa med hojen...om inte nå'n slarvat bort någon av dom.

Jaha så lär det väl vara då tyvärr... Han har bara passagerarsitsen tydligen.
Vill inte bråka till mitt trevlig pris jag fått bara..

Men en ensitsare hade jag velat ha )= Kan det kosta? Och var beställa?

sNajgel

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2004
Hoj
XT660 stadsmoppe, Ktm200exc
Jag skulle behöva veta hur hög en mille99-03 är på högsta punkten, borde väl vara kåpglaset. Ska nämligen hämta en med kåpförsedd släpkärra på måndag och behöver veta om hojen får plats eller om jag behöver plocka av kåpan på släpet.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0