Aprilia-tråden.

MR. Aprilia

Gammal Hojjbuse
Gick med
25 Sep 2007
Hoj
Hojj..
:arsele Pretto varning!:arsele
Vad är sexigast? En något mindre kagge eller blank o vacker kolfiber?
Klart som fan att en chey tycker att de ska va six-pack, slankt o välränat.:tuttar
Men man kan ju inte blanda ihop förnuft o hälsa med kolfiber o underskön mekanik.
De e fegt och elakt tycker jag...känns alldeles för vuxet.
Nääää...Mer moddar åt folket!!:yoparty:D

Och vem vuxen när man sitter på en Prilla:va Inte jag i alla fall:D :D Men kolfiber, förnuft, och ett six-pack vid sidan av en vältränad Kagge är Gött:tuttar
:D :D :D :D

Lillsvensson

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2007
Hoj
RSV Mille R -00
Tja...
Vet någon om toppkåpa inkl. lyse från en mille -03, passar på en -00:a??

(Har ett sprucket lyse på min o behöver byta...e inne på att försöka få tag i en nyare, enligt mig, snyggare kåpa samtidigt...)

MR. Aprilia

Gammal Hojjbuse
Gick med
25 Sep 2007
Hoj
Hojj..
Tja...
Vet någon om toppkåpa inkl. lyse från en mille -03, passar på en -00:a??

(Har ett sprucket lyse på min o behöver byta...e inne på att försöka få tag i en nyare, enligt mig, snyggare kåpa samtidigt...)

Sorry. Kolla in AF1 om en likvärdig:va
Du Bruden som polerar din hojj:tungan
Kan man få låna henne:D

Lillsvensson

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2007
Hoj
RSV Mille R -00
Du Bruden som polerar din hojj:tungan
Kan man få låna henne:D

...allt går att ordna...till rätt pris...:tuttar :tummenupp

Sorry. Kolla in AF1 om en likvärdig:va

Vad menar du med likvärdig?...lykta eller kåpa?
Har de inte bara orginalkåpor på AF1?
-03:ans kåpa+lykta är väl lite "spetsigare" än min -00:a, det e ju därför jag vill byta...tycker den e snyggare...min ser lite "-90 tal" ut tycker jag....men men, går det inte så har jag väl inget val...:)

Last edited:

MR. Aprilia

Gammal Hojjbuse
Gick med
25 Sep 2007
Hoj
Hojj..
...allt går att ordna...till rätt pris...:tuttar :tummenupp

Vad menar du med likvärdig?...lykta eller kåpa?
Har de inte bara orginalkåpor på AF1?
-03:ans kåpa+lykta är väl lite "spetsigare" än min -00:a, det e ju därför jag vill byta...tycker den e snyggare...min ser lite "-90 tal" ut tycker jag....men men, går det inte så har jag väl inget val...:)

Jag menar Orginal:D vetu

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
990 SMT
Har precis sågat klart i min rsv!

Jag måste säga att det var extremt lättjobbat att få i ordning baken på aprilian! Jag beställde en miniskyllt och sågade bort spetsen på skylthållaren, borrade hål i skylten och skruvade i samma hål som är för orginalplåten.

Det enda som ska klämmas in är reflex. Finns utrymme upptill om detta känns nödvändigt att ha med. Sen är det ju ju inbyggda blinkers och belysning orginal!

Last edited:

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250

Jag måste säga att det var extremt lättjobbat att få i ordning baken på aprilian! Jag beställde en miniskyllt och sågade bort spetsen på skylthållaren, borrade hål i skylten och fästa i samma hål som för orginalplåten.

Det enda som ska klämmas in är reflex. Finns utrymme upptill om detta känns nödvändigt att ha med. Sen är det ju ju inbyggda blinkers och belysning orginal!

Bilder! :)

MR. Aprilia

Gammal Hojjbuse
Gick med
25 Sep 2007
Hoj
Hojj..

Jag måste säga att det var extremt lättjobbat att få i ordning baken på aprilian! Jag beställde en miniskyllt och sågade bort spetsen på skylthållaren, borrade hål i skylten och skruvade i samma hål som är för orginalplåten.

En mini skylt:va Varför:confused:
Jag har en sådan på hyllan och det står samma sak på den:D

SJOLLA

våga vobbla
Gick med
31 Jul 2005
Hoj
Honda vfr 750f 1988
bromsskivor????

Hej vi vinter kylan! Finns det någon vänlig själ där ute som vet vart jag kan få tag på bromsskivor (fram),(billiga) till min prilla? det är en Aprilia rsv mille -00.
ha det gott så länge
SJOLLA

Black-Wolf

There goes another one...
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
Aprilia Falco 1100 - 02
Hej vi vinter kylan! Finns det någon vänlig själ där ute som vet vart jag kan få tag på bromsskivor (fram),(billiga) till min prilla? det är en Aprilia rsv mille -00.
ha det gott så länge
SJOLLA

Beställde hem nya från AF1 Racing tror det slutade på 4500 för ett par.
Detta var till en 03:a och vad jag förstått så är det samma skivor som hos Ducati, skillnaden var att Ducati ville ha 2700 medans Aprilia 3500 per styck.

Annars är väl MC-skrotar ett tips och e-bay så klart :tummenupp

Är det skivorna som är skeva eller är det kransen du behöver byta pga stöldförsök eller likande?

/BW

MR. Aprilia

Gammal Hojjbuse
Gick med
25 Sep 2007
Hoj
Hojj..
ha det gott så länge
SJOLLA

Det går att svarva dem:yoparty om de nu inte är allt för krokiga:va Det kostar cirka 500 för 2 st

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
ha det gott så länge
SJOLLA

Har några skivor liggandes, någon av dem är skev men vet tyvär inte vilken det är... vilken färg har ud på dina skivor? svart eller guld?

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Skratta inte ,, men Micro är återförsäljare till EBC bromsar numera,, även Brembo men dom har inte möjlighet att sälja mc skivor från dom tyvärr,, EBC sägs ju bara bra ,, Wave skivor dessutom :tuttar

ha det gott så länge
SJOLLA

bilskivor är helt ok att svarva om men tunna mc skivor avråder jag att svarva om ,, att skivorna känns krokiga KAN bero på att dom sitter fast i nitförbandet mot navet ,, kolla om det inte går att göra rent mellan nit o skiva ,, ofta blir det bättre,
alternativet är att fixa nya nitar där skiva o nav är fullflytande,, som på skivor till racerhojjar,att våra nitförband är så tajta beror till stor del på att det inte ska skramla om skivorna när vi kör sakta ,, det ger ett billigt o plastigt intryck,,

jag har lite funderingar på att tillverka egna nitar med mera spel till min 04-a ,, flera som är intresserade ? matreal blir högkvalitets aluminium.
tillverkning efter nyår i så fall.
intresseanmälan ??

Det går att svarva dem:yoparty om de nu inte är allt för krokiga:va Det kostar cirka 500 för 2 st

Last edited:

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Det spekuleras i att Rotax motorn ej mår bra av öppna upp gasspjällen fullt från låga varv = under 3000 rpm. detta skulle fresta vevlagrena för mycket men som sagt det verkar vara mest spekulationer på AF1 forum.

Det där är lite så som jag har kört mina twinnar, dvs mycket gas ifrån rätt låga varv, och jag har skurit vevlager på en TL1000s och en RSV (antar att det är den Fettsnoken syftar på, fast det är en -00:a).

Har slutat med det nu.

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Hoj
Fabrikare
Håller på med vinterservice på apan och insåg att backventilen på vakumledningen som betjänar slirfunktionen på kopplingen vid motorbroms var kass :mad: efter bara 1700 mil.
Är det någon som har koll på var man kan köpa en ny med lite kvalitet???

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept