Skratta inte ,, men Micro är återförsäljare till EBC bromsar numera,, även Brembo men dom har inte möjlighet att sälja mc skivor från dom tyvärr,, EBC sägs ju bara bra ,, Wave skivor dessutom
Hej vi vinter kylan! Finns det någon vänlig själ där ute som vet vart jag kan få tag på bromsskivor (fram),(billiga) till min prilla? det är en Aprilia rsv mille -00.
ha det gott så länge
SJOLLA
bilskivor är helt ok att svarva om men tunna mc skivor avråder jag att svarva om ,, att skivorna känns krokiga KAN bero på att dom sitter fast i nitförbandet mot navet ,, kolla om det inte går att göra rent mellan nit o skiva ,, ofta blir det bättre,
alternativet är att fixa nya nitar där skiva o nav är fullflytande,, som på skivor till racerhojjar,att våra nitförband är så tajta beror till stor del på att det inte ska skramla om skivorna när vi kör sakta ,, det ger ett billigt o plastigt intryck,,
jag har lite funderingar på att tillverka egna nitar med mera spel till min 04-a ,, flera som är intresserade ? matreal blir högkvalitets aluminium.
tillverkning efter nyår i så fall.
intresseanmälan ??