Aprilia-tråden.

MR. Aprilia

Gammal Hojjbuse
Gick med
25 Sep 2007
Hoj
Hojj..
PBAS!!! Med tanke på att du (Bara) Skulle (Pilla) lite med Prillan:va
Har det torkat upp i Brallan:pannkyss
Visst är det skönt att va lite glömsk:D
:huvet Så bra hon går:tuttar
Och det räcker med att hon fick vila ett par 3-4 veckor:yoparty

:D :D :D :D

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Hur besviken blir man om man köper 02-03 RSV mille när man egentligen vill ha 04-05an? :( Det kan skilja 20 000kr i pengar, som man istället kan lägga på försäkring....

Och är det någon som har ett reg nr på 2004-5 års modell så pma gärna! Letar runt med försäkringar m.m. för att få mest sporthoj per krona...

Last edited:

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Om du låter bli att provköra den nya generationen så klarar du dig från besvikelser ,, :tummenupp

testa med WCL152 o kolla försäkringspriser,, jag har pris på under 8k på länsförsäkringar,är 43 år har körkort sedan forntiden.

lägg upp dom priser på vad du får i premier från dom olika bolagen.

merry X-mas to all of you ape riders.

Hur besviken blir man om man köper 02-03 RSV mille när man egentligen vill ha 04-05an? :( Det kan skilja 20 000kr i pengar, som man istället kan lägga på försäkring....

Och är det någon som har ett reg nr på 2004-5 års modell så pma gärna! Letar runt med försäkringar m.m. för att få mest sporthoj per krona...

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Inköpspris
Underhållsproblem(?)
Vanliga fel/problem
Lättskruvat/svårskruvat

På en ban-prilla för BotT!?

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Om du låter bli att provköra den nya generationen så klarar du dig från besvikelser ,, :tummenupp

testa med WCL152 o kolla försäkringspriser,, jag har pris på under 8k på länsförsäkringar,är 43 år har körkort sedan forntiden.

lägg upp dom priser på vad du får i premier från dom olika bolagen.

merry X-mas to all of you ape riders.

Tack för infon! det sägs att RSV:n är billigare i försäkring än övriga 1000cc, så jag ska kolla upp info. Återkmmer!
God hjul :banana

Ediit:
Än så länge: (25år UPPSALA)

TRYGGHANSA HALVF/HELÅR - 22 000kr
Hoppas på lite bättre svar från folksam...

Last edited:

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Ajdå :(
Aprilia RSV 2005
Folksam Halvf/helår 22 000kr = 1830kr / månad

Vad är plan B? Kanske 2000-2002 modellerna är billigare?

wasa

Go fast Go hard
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
KTM RC8-08
Aprilia RSV 2005

Halloj.
Fick ungefär samma svar från folksam å hansa ca 20000 när ja kollade i höstas. Men fick knappt 8000 Hel/Hel vid Länsförsäkringar, kolla där....
Har även en Falco (Gubb hoj enl vissa) den kostar under 4000 Hel/Hel.

Tycka till...

Lillsvensson

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2007
Hoj
RSV Mille R -00
Aprilia RSV 2005

Tja...
Jag har en mille R -00:a ...billigaste jag hitta är TryggHansa...8800:- halv/helår...(o månadsbetalningen varierar under året..."sommarmånaderna" kostar den 1100:-/ mån...o nu i december 350:-/mån)

26år/norrköping körkort sedan år 2000
Lycka till....:yoparty

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Aprilia RSV 2005

Annars kan du köpa en nyare Touno också de är biligare i försäkring än Millarna, nästan samma hoj fast mindre kåpor, om du promst vill ha kåpor kan du ju alltid köpa race kåpor och montera, såg någon i europa som satte på Mille kåpor på sin Touno.

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Jag pyntar 11k halv/hel för min RSV R -03 hos Salus Ansvar, de verkar billiga på Aprilia. Ring dem och kolla vetja. :tummenupp

Tunkur

Crosstyre e tufft
Gick med
3 Jun 2006
Hoj
Aprilia Tuono 1000R
Aprilia RSV 2005

Precis som Lam Kaka skriver är Tuonon billigare i försäkring, gå in på Bilsport o MC´s hemsida och fyll i lite uppgifter så ser du vad du hamnar på.:tummenupp

9300:- hel hel fick jag fram med din ålder och ort? (var många postnr i Uppsala:) ) Med förutsättning att du haft hojkortet i 5 år, dvs deras 24+ försäkring och en -06 Tuono. Har du haft kortet kortare tid hamnar det runt 12000:-

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Tack för all hjälp!
Ska kolla vidare o hoppas på att det går bättre.

2003 blev jag av med KK:et i 2 månader, blir tiden för antal år av innehavande av KK nollställd hos F-bolagen från det datumet då? :va

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Harleys...
Tja alla Aprilia Fans...

Jag funderar lite på att börja åka V-Twin och då en mille...

Men har ingen koll alls på vilken årsmodell man ska satsa på för att få en schysst hoj som håller och har bra vägegenskaper samt chassie , bromsar osv.

Har kollat lite på 02 alt 03 men jag tycker att om man hoppar upp till en 04:a så får man en duktigt mycket snyggare hoj...

Men då lite frågor... Vad är vanliga fel och vad ska man kolla på en mille när man testar och kollar på den...??? Hur är det med rep delar dyrt/svårt att få tag på??? Är det mycket strul med dessa maskiner???

///Micke

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Tja alla Aprilia Fans...

Jag funderar lite på att börja åka V-Twin och då en mille...

Men har ingen koll alls på vilken årsmodell man ska satsa på för att få en schysst hoj som håller och har bra vägegenskaper samt chassie , bromsar osv.

Har kollat lite på 02 alt 03 men jag tycker att om man hoppar upp till en 04:a så får man en duktigt mycket snyggare hoj...

Men då lite frågor... Vad är vanliga fel och vad ska man kolla på en mille när man testar och kollar på den...??? Hur är det med rep delar dyrt/svårt att få tag på??? Är det mycket strul med dessa maskiner???

///Micke

Tjo..

01-03 är i mest samma hoj.
04-05 kom det en ny model med nytt chasi, kåpor, uppdateringar i motorn m.m
06 så fick vanliga modelen öhlinare fram som på factoryn, och motorn uppdaterades med störe avgas ventiler.

Fel brister...01-03 så fanns det inga vanliga fel(bara köra och byta olja + filter varje 750mil)

04-05 lede tyvär till lite barnsjukdomar, kolla så svingen är bytt på garanti , dashborden(milen m.m) resetar sig om batteriet har varit ur för länge"Så milen kan med stor risk va fel, så kolla skicket på hojen, service gjord vid mil xxxx i boken m.m"
Vissa bruna kontakt kopplingar kan gå varma så de bör man byta ut till t.ex "sockerbits kopplingar" , men det är lätt åt gärdat. Har själv inte bytt ut mina men jag tror jag klarar mig eftersom jag bor i ett kallt klimat :) så de kylls bra.
Bakbroms + koppling kan strula på grund av att slang kopplingarna är för trånga orginal(finns ersättnings grejer om det strular som inte kostar mycket)

Det va nog allt annars är motorn m.m skottsäker så länge man inte plågar den på låga varv(under 4k)

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Harleys...
Tjo..

01-03 är i mest samma hoj.
04-05 kom det en ny model med nytt chasi, kåpor, uppdateringar i motorn m.m
06 så fick vanliga modelen öhlinare fram som på factoryn, och motorn uppdaterades med störe avgas ventiler.

Fel brister...01-03 så fanns det inga vanliga fel(bara köra och byta olja + filter varje 750mil)

04-05 lede tyvär till lite barnsjukdomar, kolla så svingen är bytt på garanti , dashborden(milen m.m) resetar sig om batteriet har varit ur för länge"Så milen kan med stor risk va fel, så kolla skicket på hojen, service gjord vid mil xxxx i boken m.m"
Vissa bruna kontakt kopplingar kan gå varma så de bör man byta ut till t.ex "sockerbits kopplingar" , men det är lätt åt gärdat. Har själv inte bytt ut mina men jag tror jag klarar mig eftersom jag bor i ett kallt klimat :) så de kylls bra.
Bakbroms + koppling kan strula på grund av att slang kopplingarna är för trånga orginal(finns ersättnings grejer om det strular som inte kostar mycket)

Det va nog allt annars är motorn m.m skottsäker så länge man inte plågar den på låga varv(under 4k)

Tack ska du ha mycket bra info där... Om jag köper en blir det nog en 04/05:a tror jag gäller att kolla på den så att mil och övriga grejor är ok då...

HAHA plåga på låga varv du va väl ironisk där va :)

///Micke

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Tack ska du ha mycket bra info där... Om jag köper en blir det nog en 04/05:a tror jag gäller att kolla på den så att mil och övriga grejor är ok då...

HAHA plåga på låga varv du va väl ironisk där va :)

///Micke

Nope tyvär va jag inte ironisk, nu är det inte riktigt bevisat att motorerna mår dåligt av det men det går rykten om att vevlagrena får dålig smörning om man hård drar hojen i nedre rpm området runt 2.5-4k, men man känner även att hojen ej mår bra av att köra i de områden när man ligger på 6ans växel"min 01 kändes det på, vibrerade m.m, vid hårt gas pådrag", samma sak värkar gälla TL modelerna också. Rotax motorn trivs bäst mellan 5-9,5k rpm :)

Ben Dover

Medlem
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZX7R 1997.KTM 950 SE -07. GasGas 300EC 2007
Annars kan du köpa en nyare Touno också de är biligare i försäkring än Millarna, nästan samma hoj fast mindre kåpor, om du promst vill ha kåpor kan du ju alltid köpa race kåpor och montera, såg någon i europa som satte på Mille kåpor på sin Touno.

Hmm... Vad händer om man krachar med en falco eller en touno med millekåpor? Det är väl ändå en av anledningarna till att dom är billigare att försäkra...
Dom har inte några svindyra kåpor som kan gå sönder vid en marksyning? :va
Undrar vad en skadereglerare säger om detta.
Bara undrar.

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Hmm... Vad händer om man krachar med en falco eller en touno med millekåpor? Det är väl ändå en av anledningarna till att dom är billigare att försäkra...
Dom har inte några svindyra kåpor som kan gå sönder vid en marksyning? :va
Undrar vad en skadereglerare säger om detta.
Bara undrar.
Intressant fråga...varför e Tuonon billigare att försäkra?:va
Enklast vore väl att fråga Bilsport men jag törs faan inte. Tänk om dom börjar
tänka till, vips dubbleras premien.:skrämd
Visst e plastbitar notorisk svindyra men jag tvivlar på att det blir så mycket
billigare att lägga en T i asfalten. Det sticker ut en hel del dyra saker längs sidorna på den me...

Jag tror snarare att man hittat på någon slags byråkratisk princip där kåpor e
dyrt o skadebenäget men naket e lite mer mesigt o ofarligt.
Dom accepterar t.ex. en B-King utan knot, samma premie som Tuonon.
Men en RSV går icke. Lite lustigt, tycker iaf jag.

Men som sagt; Tänker inte gräva i det så länge det gagnar mig.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept