Aprilia-tråden.

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Hoj
:)
Någon som kan säga mig vilken storlek det är på hålet för att sätta på bobiner på en RSV mille -00. Misstänker att det är samma på alla årsmodeller dock. Alltså hur stor bulten skall vara för att sätta på bobiner som man kan lyfta i med ett depåstöd.

Har sökt men inte hittat :huvet

//Jonas

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Grattis Till Ett Mycket Bra Val:tummenupp
Ser kanon bra ut:yoparty

:D :D :D :D

Hade ju hellre köpt en lika hoj som du har om jag ska vara ärlig :rolleyes:
Men med tanke på vad jag gav för denna samt att den ligger på 3800:-/år i halvförsäkring så känns det som ett bra köp :)

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
ST3R
Någon som vet om det sitter slirkoppling på en Rsv mille R 02a ?
och om framlampan är samma på en R som en vanlig Millle av samma årsmodell ?

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Lampan ska vara samma, slirkopplingen är väl standard på millen? :)

En helt annan grej: Motuls halvsyntet, tummen upp för apriliabruk eller vad brukar rekommenderas? Ska man öppna lädret ännu mer och köpa helsyntet kanske? Tänker mest på kopplingen här.

Last edited:

Lars P

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2008
Hoj
2002 Aprilia RS 125
Ny här, lägger en bild på min aprilia då

PICT0803.jpg

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
Någon som kan säga mig vilken storlek det är på hålet för att sätta på bobiner på en RSV mille -00. Misstänker att det är samma på alla årsmodeller dock. Alltså hur stor bulten skall vara för att sätta på bobiner som man kan lyfta i med ett depåstöd.

Har sökt men inte hittat :huvet

//Jonas

M6, men det är väl klent. Själv har jag moddat till M8 så de håller när man sitter på hojen oxå. :)

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Nån som vet om det går att få tag på svart kåpglas till en falco? Har letat överallt tycker jag men hittar fan ingen nätbutik som säljer tillbehör till falcon..

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Lampan ska vara samma, slirkopplingen är väl standard på millen? :)

Tackar för dom svaren....
Millen jag har tittat på har ett Evo chip någon som vet om det är något att ha ?

Chipen kvitar kanska mycket eftersom det finns de som ordnar de biligt här på forumet(<-300:), vad sitter det för ljuddämpare på den?

Och Ja,ja på de föra frågorna.

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj

På af1racing hittade jag bara original kåpglas, på rsvr.net fanns det ett tonat men då är det double bubble... Eftersom jag tycker kåpglaset är på gränsen till för stort som det är original så lockar inte double bubbel så mkt.

Tona det befintliga kåpglaset kommer säkerligen att se ut som skit om jag försöker mig på det.

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj

bezerk

Ta det lugnt - kör hellre två gånger
Gick med
10 Feb 2008
Hoj
KTM 500, Honda 450 HM, aprilia sr 125
Var kan jag hitta Chip till rsv 99. Hur mycket ger det? Mitt blås är helt öppet. Låter som fan.

MR. Aprilia

Gammal Hojjbuse
Gick med
25 Sep 2007
Hoj
Hojj..
Hade ju hellre köpt en lika hoj som du har om jag ska vara ärlig :rolleyes:
Men med tanke på vad jag gav för denna samt att den ligger på 3800:-/år i halvförsäkring så känns det som ett bra köp :)

Så sant så:yoparty Men är man i min aktningsvärda (Låga) Ålder:rolleyes: så Är det OK med kostnaderna:D Men vist!
Skulle jag ha en som du så kunde jag ha två-tre St:yoparty

:squid

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Kan det vara väl investerade pengar att skaffa sånt chip om man har avgas? Kikat lite på effektkurvor mm, verkar vara en dipp i effektkurvan vid 5000 varv om man kör utan chip/mappning men med avgas..

En liknande fråga: Klarar man sig med chip om man har öppet avgas och skumfilter? Eller *måste* man skaffa pc3 och bänka? 300 spänn vs 5k minst handlar det ju om.

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...