lill-danne
Strip the flesh, salt the wound
Tyvär så låter acra piporna lite fjantigt...på 98-03 tycker jag Yoshi titan låter råast
Tusan!
Får väl försöka stå ut iaf...och använda tutan om jag inte hörs när jag kommer tuffande.
Tyvär så låter acra piporna lite fjantigt...på 98-03 tycker jag Yoshi titan låter råast
Jo absolut, känns bara otroligt att det ska vara nåt sånt på ett nytt batteri. ¨Ska försöka låna åt mig ett batteri som är fräscht nånstans.
MEN satan i helvete vad jag avskyr den där ena plugg-fanskapet som sitter bredvid oljefilterkåpan. Jag drog å drog, gick ut med 100% för att sen öka, men inget funka. Sen drog jag lite snett, å halka, slog i knogarna i nåt,, så att jag drog av en massa hud å börja blöda, å sen fastna lilla insektsnyckeln där inne, gick inte att få loss. Sen pilla jag med det i ngn timma, sen fick jag loss skiten, sabba alla naglar. :
Så vitt jag vet ska det vara en 6mm insex. Det har det iaf varit på dom två jag träffat på.Hahaha jag bytte olja & filter på min mille i helgen samma sak här den lilla jävla f*tt pluggen satt som fan och när den äntligen lossnade så pissade oljan ut över hela golvet... Såg sen att det är nog torx eller nått annat som jag inte har i verktygslådan? Jag hade en Insex som inte passade 100 men 98 i allafall. Den fastnade i pluggen oxå men fick sitta kvar tils jag skulle dra dit den igen och då lossnade bitsen igen.
Men så fick jag för mig att jag skulle kolla främre drevet och skruvade ut dom insex skruvarna som jag givetvis tappade ner i spilloljedunken.
ja ja en sådan dag tänkte jag.
Någon som vet vad man ska ha för bits/nyckel till den lilla pluggen?
/M
Så vitt jag vet ska det vara en 6mm insex. Det har det iaf varit på dom två jag träffat på.
Fan vet vad det beror på men den där lilla jäveln har jag lite noja inför.
Den tycks alltid sitta som satan trots att jag varit duktig och använt momentnyckel när jag drog fast den.
Om man får för sig att ta i riktigt ordentligt när man drar fast den kan det lätt gå illa.
Har dragit av en och kan berätta att det går förvånansvärt lätt.
Om olyckan är framme så kan jag rekommendera att köpa en plugg till Rotax flygmotor ist.
Den har Torx-skalle o lite mer gods, fanns dessutom att köpa över disk.
Hallelå ja! Kan nån skriva lite almänt om Millan till mig,är i rappet på ö köpa en 00- men har aldrig ägt en innan o d blir min första hojj...vad kan man gemföra den med? Vad hänger man på med den? Är jö inte den vanligaste hojjen direkt o så man ha jö inte sett så många live,men den är galet snygg o låter jö gudomligt!=) Uppskattar både bra o dålig kritik!
Mvh:En osäker RIlle
Tjenare. Jag kan bara tala för mig själv och mina egna erfarenheter, men jag har aldrig varit så nöjd med en hoj som jag är med min Mille. Jag köpte min -02:a fabriksny -04 och har haft den sedan dess. Jag är fortfarande riktigt nöjd med motor och chassi trots att jag kört över 1500 mil med den. Har till året byggt om den lite, bara för att kunna ha den kvar men ändå känna att jag åker på något "nytt". Jag tror du hänger på de flesta hojar med en Mille, det brukar nog mest vara föraren som sätter gränserna när det gäller hojar av den här kalibern.
Jag har tidigare varit ägare till en FZR -87, och en TL1000S -97 och av naturliga skäl var TL:en mer lik Millen. Men Millen har ju några hästar mer, ett stabilare chassi och bättre viktfördelning.
Tycker du ska provköra hojen ordentligt och känna hur du passar på den, och gör inte som så många andra och stirra dig blind på effektsiffror. Antalet hästar i reg-beviset är inte det som är viktigast. Lycka till.
Hallå Sulis!
Vad är det för fel på din RSV 1000R? Samma fel hela tiden eller har du haft olika fel?
Hälsningar
HC
Olika fel.. Först en kontakt som paja så motornbröt på 3000rpm, sen oljegivare som pissade olja och nu ett fel som dom inte hittar som gör att varvstoppet lever ett eget liv. ibland 7500rpm ibland 8000, ibland 9500, ja du fattar. Känns som att man avslutar alla Gazz med att ställa den på verkstad! Grymt nöjd när den funkar, men ja.. detta är ju inte så jävla kul att gå genom hela tiden!
Jag kontrar med: JAG kommer aldrig någonsin mer skaffa Aprilia! Mille F -07a med 250mil på mätaren. 4e gången den är på verkstaden nu och felet hittas inte. De (Aprilia-Danmark) vill inte ens diskutera reklamation och jag är sjukligt förbannad! Vad jag har förstått så ska dessa modeller hålla kanonbra och det gör säkerligen alla andras, MEN, inte min! Jag vill inte vara med om att sitta här hemma nu när det är 20grader ute och "önska" att jag körde hoj. Nej, back to japan blir det för mig.. Ursäkta om ni tycker jag är gnällig, men det har jag fan rätt att vara i detta fallet!
Tilläggas ska dock, att jag var/är branöjd med hojen när den är hel. Men det är den ju aldrig så det hjälper ju föga!
Mina 50 öre..
Tror inte felet ligger hos mekanikern utan just att detta är ett måndags ex..
Tror inte felet ligger hos mekanikern utan just att detta är ett måndags ex..
Historien är inte slut innu.. Kommer ju inte nöja mig med att den går sönder hela tiden! Vad dom säger i danmark är ju enligt mig oviktigt i detta fallet då sveriges rikes lag går före deras bestämmelser. Blir ett samtal till ARN imorgon och hör vad dom har att säga om det! Det sista jag vill är att gå i konflikt om det, jag vill bara ha en Mc att köra med
Jag är 100% på din linje åxå ,,
har du handlat den på en lokal firma ?
Danska agenturen SKA ju kunna reklamera hojjen eller skicka en lika dan till dig utan att protestera,,
Lycka till med ARN
// Jocke.
Ja, lokalfirma! Jag tycker också att det borde ligga i deras intresse att jag är nöjd och har en hoj som fungerar istället för att jag ska sitta här och gnälla
Rider ut stormen nu.. mekanikern jobbar för fullt och ger allt för att den ska bli bra! Hoppas jag slipper mer klydd EFTER detta. Detta är gjort: Bytt bränslepump, bytt tändstift, bytt luftfilter, bytt flödesregulator, bytt tändspolar.. MEN fortfarande det där varvbrytet. Liiide irriterad mekanikern måste vara
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |