Aprilia-tråden.

IronMike

Guest
Då var man äntligen klar med dekaltrimningen :) skulle egentligen lämnat in den men jag va så ivrig idag, så jag drog på skiten själv..

Va tycks?

Bifogat

• sh1.JPG
    sh1.JPG
    122.3 KB · Visningar: 75
  • sh2.JPG
    sh2.JPG
    70.7 KB · Visningar: 60
  • sh3.JPG
    sh3.JPG
    113.9 KB · Visningar: 62

IronMike

Guest
Fråga kolon,

Jag vill kapa halva akra-burken: 1, kommer jag behöva svetsa ngt? 2, hur helvetes mkt kommer det låta? (kommer det låta maffigt eller illa..) 3. kommer spisen gå dåligt?

..anl är att jag tror det skulle se snyggare ut & mkt vill alltid låta MER :tungan

:rolleyes:

Rille24

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Hoj
Yamaha R1 01-
Aprilia tråden

Ok,d låter jö väldigt vettigt d du säger!=)nä ja ha fått höra d av många att ma ninte ska vara så effekt kåt,men sen måste manjö fråga mä,en R1 har jö ca 40 pållar mer kanske så tänker man jö att den borde jö gå sjut mycke bättre i axxet o så!? Men ja ha inte provat nån Mille än så d är dags för d hör ja!;) Tack för svaret!

Rille

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Ni/Vi me Hojjar från -04 o nyare ,,
Kolla kabelhärvan från generatorn ni som inte gjort det ännu kolla upp detta OMG,
det finns 2st bruna kontakter på väg till laddreläet,en i direkt anslutning till reläet o en som sitter lite illa till mitt bakom bakre cylindern,det KAN bildas oxid eller bli skitigt där så att strömmen leds dåligt och då smälter generatorn,dvs en ganska dyr reparation.
hälsningar från en med erfarenhet :huvet

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Ni/Vi me Hojjar från -04 o nyare ,,
Kolla kabelhärvan från generatorn ni som inte gjort det ännu kolla upp detta OMG,
det finns 2st bruna kontakter på väg till laddreläet,en i direkt anslutning till reläet o en som sitter lite illa till mitt bakom bakre cylindern,det KAN bildas oxid eller bli skitigt där så att strömmen leds dåligt och då smälter generatorn,dvs en ganska dyr reparation.
hälsningar från en med erfarenhet :huvet
För er som är osäkra på var dom sitter på en Tuono (nyare modellen) är det här en bra länk:
http://www.joe250.com/motorcycles/tuono/brownconnectors/brownconnectors.html
Tydligen har det här felet drabbat några Tuonosar oxå så
det kan vara värt det lilla besväret att fixa till i förväg.

jockeloto

Medlem
Gick med
9 Feb 2007
Hoj
Ingen:(
Min nya Mille

Gjorde mitt livs affär i veckan då jag köpte denna RSVR -02..
En äldre herre som haft den sen ny och knappt använt den,
79 mil har den gått och har varit varvspärrad på 6000rpm:D
Den är som ny!!!:tummenupp
Kollade vmax hastigheten på färddatorn, eh 88 km/h är inte fort:)
Dessutom fick jag den snorbilligt 60000:-
Tror knappt det är sant:D Nu ska jag bara besiktiga den och ta bort strypningarna, sen ska det köras, livet e skönt ibland.....

Bifogat

• RSV1.jpg
    RSV1.jpg
    162.5 KB · Visningar: 49
  • RSV2.jpg
    RSV2.jpg
    232.5 KB · Visningar: 51
  • RSV3.jpg
    RSV3.jpg
    187 KB · Visningar: 41

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Grattis !
fast det kan ju vara bra o veta att varvspärren som du kallar det ställer sig på 6000rpm så fort du kopplar ur batteriet,, och om jag minns rätt så nollar sig även alla lagrade data från tidigare körningar med, jag tycker den ser fin som tusan ut och du har bergis gjort en kalasaffär :tummenupp

ta det lungt i början bara ,, en V-twin accar mer än man upplever det ,,

// Jocke

Gjorde mitt livs affär i veckan då jag köpte denna RSVR -02..
En äldre herre som haft den sen ny och knappt använt den,
79 mil har den gått och har varit varvspärrad på 6000rpm:D
Den är som ny!!!:tummenupp
Kollade vmax hastigheten på färddatorn, eh 88 km/h är inte fort:)
Tror knappt det är sant:D Nu ska jag bara besiktiga den och ta bort strypningarna, sen ska det köras, livet e skönt ibland.....

IronMike

Guest

Såg den på blocket, låg väl uppe i ngn timma? ..var faktiskt i färd med att sätta ut min för 65, så såg jag den annonsen å blev pisst of!! Haha, men grattis, du har verkligen gjort ett kap. Vårda den ömt, undra fan inte om du bara skulle låta den stå? Det är ju en raritet .. jag skulle inte köra med den som brukshoj iaf, kanske som 2a eller 3e hoj, bara dra ut och finåka med ibland. Köp en till mille? Och låt den fina stå i vardagsrummet med knullputs för framtida generationer :yoparty

IronMike

Guest
:va :va :va

Ingen som har kapat ljudburk på mille?

(vill ha det som på bild, lite snabbt gjort i paint.. men frågan är om det kommer låta ballt, eller illa?)

Bifogat

• kort b.JPG
    kort b.JPG
    108.6 KB · Visningar: 64
Last edited:

Kryckan_Jkpg

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Hoj
Gixxer 1000 k4
Tjena Boys and Girls!

Nu börjar suget efter mc igen efter 2 års uppehåll. Råkade visst köra mer än jag klarade av för 2 år sen då jag gick omkull ganska ordentligt med min dåvarande CRF 450 -04. hade även en 929 -01. se http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=128333 för mer info om min lilla vurpa. jag har bara haft honda rad fyror innan förutom cross/enduro men har nu fastnat för utseendet på RSV 1000R 05-06. hur är dessa maskiner att köra? jag har kört en kompis SP1a nån gång och tyckte den kändes ganska klumpig. har inte läst något om RSV:n än så all info och länkar vore jag tacksam för. är de bra med i prestanda jämfört med de andra i 1000cc klassen?
likaså försäkringar är de lika dyra som alla andra?

Tacksam för info så kanske man kan bli medlem i erat stall i år!

(ska isåfall byta Nick jag lovar....)

IronMike

Guest
jag har kört en kompis SP1a nån gång och tyckte den kändes ganska klumpig.

Sp1 jämfört med mille, är som att ha en passagerare bakpå.. Sätt dig på millen, och "passageraren bakpå" är borta. Millen är dvs mkt smidigare! Går inte att jämföra...

EmiliosFantomen

Guest
Var ute och mysputtrade/spanade brudar ett par kilometer medans tvättmaskin gjorde sitt bästa att ta bort helgens partyångor från söndags-gåbort-sviden.

Eftersom kexen diggar mina porr-vader så var jag ju tvungen att vara iklädd mina snyggaste shorts:pussa .

Det var dumt, när jag skulle trockla in knarren i garaget så brännde jag ju givetvis sönder en av dom beryktade vaderna mot avgassystemet och tappade åbäket i backen, gick dock hyfsat bra.

Nu till den egentliga frågan, vars hittar man ett nytt/beggat bromshandtag som inte kostar skjortan?

mille 99a

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
ST3R
Nu till den egentliga frågan, vars hittar man ett nytt/beggat bromshandtag som inte kostar skjortan?

mille 99a[/QUOTE]

Här kan man hitta mycket prylar. Bla Bromshandtag !

http://www.rsvr.net/

Last edited:

IronMike

Guest
Dagens 10,000:- fråga:

På millen (iaf min 02a) om man sitter på huk och tittar in vid svingen (ljudburk-sidan), så ser man ju ena avgaskröken.. På den sitter en liten ventil (?) som går att skruva loss, så att det blir ett litet hål på avgaset.

Vad är den till för? :va

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Dagens 10,000:- fråga:

På millen (iaf min 02a) om man sitter på huk och tittar in vid svingen (ljudburk-sidan), så ser man ju ena avgaskröken.. På den sitter en liten ventil (?) som går att skruva loss, så att det blir ett litet hål på avgaset.

Vad är den till för? :va

Jag "tror" att det är uttag för lambdasond eller liknande mätutr. Sitter på alla org.krökar.

Var förresten ute och körde en längre tur och kunde då få lite koll på soppaförbrukning. Hastigheten varierande landsvägskörning med moms, en del fullgasande och lite lek.. Ingen mys-touring.

17mil, 9,8liter ca 0,58l/mil. Slå de VTR om ni kan :arsele

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...