Om nån är sugen på ett billigt slip-on till Aprilia Mille 98-03 för en billig peng, se min signatur nedan. Orkar inte med ett 3-4 grannar springer ut på balkongen och ger mig ONDA ÖGAT varje gång jag åker iväg o kommer tillbaka...
testa med Italia Bike Center i Arboga,
vet att dom har en del beg prylar från Mille,
Tel: 058913830
hälsa från Jocke i köping.
// Lycka till
Gick inte alltför bra för mig heller idag.Nattens mek-helvete:
......
Dagens tips: våld funkar
Dom hade tyvärr inget. Så frågan kvarstår.
/Jonas
Senaste noteringen, 0,67l/mil
För övrigt kört över 200mil sen den införskaffades vid påsk
Går som en dröm!
fick tips av Don Tomaso att http://www.spinnin-wheel.se/ kan ha det du söker ,, värt o kolla upp.
// Jocke
Marcussen MC utanför Halmstad hade hemma men han kunde inte skicka .
Superbike i GBG kan ju ta hem men skickar inte .
Måste man bo vägg i vägg med firmorna för att få tag på grejor .
ofattbart ,, vaddå int skicka ,,, har dom ingen service alls ?
be någon bulvan "langa" åt dig då ,, det finns ju flera från halmstad här vet jag.
Nån som vet om det räcker till med ett 9-10amp batteri till millen? Håller på med ett bygge och det blir lite trångt å få plats med allt. Det skulle lösa många problem.
Min byggtråd:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=180472
Jo jag håller med. Väldigt konstigt. Det är ju inte konstigt att folk snackar om att det är svårt att få tag på grejor till aprilia. Nu har dom ju iaf fått upp ett lager i Danmark men det hjälper ju inte när inte firmorna kan hjälpa till och skicka till kund .
Jo jag får försöka hitta en bulvan. Kanske någon här inne i Apriliatråden som bor i Halmstad och närheten av Marcussen MC?
/Jonas
Jo jag håller med. Väldigt konstigt. Det är ju inte konstigt att folk snackar om att det är svårt att få tag på grejor till aprilia. Nu har dom ju iaf fått upp ett lager i Danmark men det hjälper ju inte när inte firmorna kan hjälpa till och skicka till kund .
Jo jag får försöka hitta en bulvan. Kanske någon här inne i Apriliatråden som bor i Halmstad och närheten av Marcussen MC?
/Jonas
Marcussen MC utanför Halmstad hade hemma men han kunde inte skicka .
Superbike i GBG kan ju ta hem men skickar inte .
Måste man bo vägg i vägg med firmorna för att få tag på grejor .
Tjenare alla aprilia åkare. Min hastighetsmätare la precis ner alltså den visar fortfarande siffror men den har hängt sig. Har detta hänt någon annan?
Jag skulle värkligen inte välja något svagare batteri till Millen än det som sitter orginal på den, En stor v-twin behöver ha kraft för att drivas runt och du kommer med stor sanolikhet bränna startrelät om du sätter ditt ett svagare batteri(har man lite krän i orginal batteriet så händer det att man bräner relät).
Så det är inget jag rekomenderar att testa...
Kan det va så illa,hmm Enligt min instruktionsbok så sitter det ju ett 10 ampere på Mille R. Så länge batteriet e okey tror jag nog det ska funka hyfsat.
Du gör självklart som du vill men Lam-K gissar inte...Jag skulle värkligen inte välja något svagare batteri till Millen än det som sitter orginal på den, En stor v-twin behöver ha kraft för att drivas runt och du kommer med stor sanolikhet bränna startrelät om du sätter ditt ett svagare batteri(har man lite krän i orginal batteriet så händer det att man bräner relät).
Så det är inget jag rekomenderar att testa...
Kan det va så illa,hmm Enligt min instruktionsbok så sitter det ju ett 10 ampere på Mille R. Så länge batteriet e okey tror jag nog det ska funka hyfsat.
Det finns en hel del exempel på problem orsakade av klena batterier.
Med klena menas här låg max ström. 10 Ah ger dig bara ett mått på hur
mycket energi batteriet kan lagra.
Det säger inget om hur hög strömstyrka det kan leverera när du trycker
på startknappen och det är det som egentligen räknas här.
Billiga batterier ger så gott som alltid för låg max ström för en Aprilia.
Många har testat Biltemas batterier t.ex. och dom håller inte måttet.
Men, som sagt, du gör som du vill...
Är det någon här som har två orginalljuddämpare till RSV-04, Tuono-06 eller senare som vill bli befriad från dessa för en billig penning.
Mitt 2-2 akra helsystem väsnas för mycket för bankörning så min tanke är att ta ta orginalburkarna och montera på dessa på akrarören med en passbit emellan.
Du gör självklart som du vill men Lam-K gissar inte...
Det finns en hel del exempel på problem orsakade av klena batterier.
Med klena menas här låg max ström. 10 Ah ger dig bara ett mått på hur
mycket energi batteriet kan lagra.
Det säger inget om hur hög strömstyrka det kan leverera när du trycker
på startknappen och det är det som egentligen räknas här.
Billiga batterier ger så gott som alltid för låg max ström för en Aprilia.
Många har testat Biltemas batterier t.ex. och dom håller inte måttet.
Men, som sagt, du gör som du vill...
Visst e det så. Biltema var inte mitt förstaval direkt.....Men jag tror nog att ett modernt friskt högeffektsbatteri så kan man gå ned i ampere och därmed storlek.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|