Aprilia-tråden.

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Om nån är sugen på ett billigt slip-on till Aprilia Mille 98-03 för en billig peng, se min signatur nedan. Orkar inte med ett 3-4 grannar springer ut på balkongen och ger mig ONDA ÖGAT varje gång jag åker iväg o kommer tillbaka...

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Nattens mek-helvete:

......

Dagens tips: våld funkar :yoparty
Gick inte alltför bra för mig heller idag.
Men så är det alltid, som tjejen sa, det gick FÖR bra med allt mekande jag gjorde innan idag. Skulle sätta dit orginalröret. Ett av grenrören hade fastnat så jag körde 5-56 och värmde med pistol. Massa juckande o värmande ledde till sist att det lossnade! Sen hade jag fått ny bult från USA till mitt stöd, tryckte dit den o ställde in givaren som märker ifall stödet e nere eller ej.
Sen skulle jag o tjejen avsluta denna fredag med en hojtur, det var MÅNGA hojjar ute i Uppsala, detta ville man ju inte missa!

Ledde ut hojjen på gatan, starta så skulle just dra iväg. Då ryker det från en förgrening i avgassystemet UNDER motorn. Bara stänga av, ta av all utrustning, plocka bort kåpor m.m.....

Fick inte ihop det helt, man känner att det kommer lite luft från förgreningen, men den kanske drar ihop sig. Sitter trots allt kläm-fjädrar som drar ihop allt.

MEN MAN BLIR JU SÅ FÖRBANNAD denna fredag skullle ju sluta så underbart. Nu går jag o lägger mig förbannad, det är aldrig bra.
Over and out, ny hojdag imon, hoppas jag....
:huvet

lill-danne

Strip the flesh, salt the wound
Gick med
4 Apr 2006
Hoj
Letar banhoj
Jösses! :näsblod

Jag som var nöjd när förbrukningen blandad körning var 0,74 igår. Det har sina nackdelar att köra med folk som kör Bandit och liknande hojar. Jag får ju tanka dubbelt så ofta... :gnissla

Vad brukar ni andra landa på? Stor skillnad på motorvägsmatande och 70-väg?

Senaste noteringen, 0,67l/mil :tummenupp

För övrigt kört över 200mil sen den införskaffades vid påsk :)

Går som en dröm!

Falco 1000

Ny medlem
Gick med
3 May 2008
Hoj
2000 aprilia Falco
Trasig mätare

Tjenare alla aprilia åkare. Min hastighetsmätare la precis ner alltså den visar fortfarande siffror men den har hängt sig. Har detta hänt någon annan?

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
ofattbart ,, vaddå int skicka ,,, har dom ingen service alls ?
be någon bulvan "langa" åt dig då ,, det finns ju flera från halmstad här vet jag.

Marcussen MC utanför Halmstad hade hemma men han kunde inte skicka :huvet .

Superbike i GBG kan ju ta hem men skickar inte :huvet .

Måste man bo vägg i vägg med firmorna för att få tag på grejor :va .

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Hoj
:)
ofattbart ,, vaddå int skicka ,,, har dom ingen service alls ?
be någon bulvan "langa" åt dig då ,, det finns ju flera från halmstad här vet jag.

Jo jag håller med. Väldigt konstigt. Det är ju inte konstigt att folk snackar om att det är svårt att få tag på grejor till aprilia. Nu har dom ju iaf fått upp ett lager i Danmark men det hjälper ju inte när inte firmorna kan hjälpa till och skicka till kund :va .

Jo jag får försöka hitta en bulvan. Kanske någon här inne i Apriliatråden som bor i Halmstad och närheten av Marcussen MC?

/Jonas

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Nån som vet om det räcker till med ett 9-10amp batteri till millen? Håller på med ett bygge och det blir lite trångt å få plats med allt. Det skulle lösa många problem.
Min byggtråd:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=180472

Jag skulle värkligen inte välja något svagare batteri till Millen än det som sitter orginal på den, En stor v-twin behöver ha kraft för att drivas runt och du kommer med stor sanolikhet bränna startrelät om du sätter ditt ett svagare batteri(har man lite krän i orginal batteriet så händer det att man bräner relät).

Så det är inget jag rekomenderar att testa...

Jo jag håller med. Väldigt konstigt. Det är ju inte konstigt att folk snackar om att det är svårt att få tag på grejor till aprilia. Nu har dom ju iaf fått upp ett lager i Danmark men det hjälper ju inte när inte firmorna kan hjälpa till och skicka till kund :va .

Jo jag får försöka hitta en bulvan. Kanske någon här inne i Apriliatråden som bor i Halmstad och närheten av Marcussen MC?

/Jonas

VR-8 eller vad han heter är jag för mig bor i halmstad, testa pm honom.

Last edited:

jocke i köping

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Testa me VR-8 här i tråden ,, han bor där i krokarna.
// Jocke

/Jonas

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Marcussen MC utanför Halmstad hade hemma men han kunde inte skicka :huvet .

Superbike i GBG kan ju ta hem men skickar inte :huvet .

Måste man bo vägg i vägg med firmorna för att få tag på grejor :va .

Kör förbi marcussen ofta och kör mycket hoj på helgerna, kan leverera åt ditt håll på fredag bedömt

PM:a ditt nr om du vill.

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Hoj
Fabrikare
Är det någon här som har två orginalljuddämpare till RSV-04, Tuono-06 eller senare som vill bli befriad från dessa för en billig penning.
Mitt 2-2 akra helsystem väsnas för mycket för bankörning så min tanke är att ta ta orginalburkarna och montera på dessa på akrarören med en passbit emellan.

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Tjenare alla aprilia åkare. Min hastighetsmätare la precis ner alltså den visar fortfarande siffror men den har hängt sig. Har detta hänt någon annan?

Det verkar som det faktiskt finns några få som krånglar. De är ganska lätta att byta och är därför ganska dyra även andrahandsmässigt. Jag har en liten spricka i min och letar efter en annan med lika miltal.
Kostar mellan 1800-2500 på ebay.de och ebay.co.uk

Rolle247

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2008
Hoj
00 Apa Mille Räser
Jag skulle värkligen inte välja något svagare batteri till Millen än det som sitter orginal på den, En stor v-twin behöver ha kraft för att drivas runt och du kommer med stor sanolikhet bränna startrelät om du sätter ditt ett svagare batteri(har man lite krän i orginal batteriet så händer det att man bräner relät).

Kan det va så illa,hmm:gnissla Enligt min instruktionsbok så sitter det ju ett 10 ampere på Mille R. Så länge batteriet e okey tror jag nog det ska funka hyfsat.

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Hoj
RSV4 F, Tuono 08

Kan det va så illa,hmm:gnissla Enligt min instruktionsbok så sitter det ju ett 10 ampere på Mille R. Så länge batteriet e okey tror jag nog det ska funka hyfsat.
Du gör självklart som du vill men Lam-K gissar inte...
Det finns en hel del exempel på problem orsakade av klena batterier.

Med klena menas här låg max ström. 10 Ah ger dig bara ett mått på hur
mycket energi batteriet kan lagra.
Det säger inget om hur hög strömstyrka det kan leverera när du trycker
på startknappen och det är det som egentligen räknas här.

Billiga batterier ger så gott som alltid för låg max ström för en Aprilia.
Många har testat Biltemas batterier t.ex. och dom håller inte måttet.

Men, som sagt, du gör som du vill...:tummenupp

jocke i köping

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till

Rolle247

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2008
Hoj
00 Apa Mille Räser
Du gör självklart som du vill men Lam-K gissar inte...
Det finns en hel del exempel på problem orsakade av klena batterier.

Med klena menas här låg max ström. 10 Ah ger dig bara ett mått på hur
mycket energi batteriet kan lagra.
Det säger inget om hur hög strömstyrka det kan leverera när du trycker
på startknappen och det är det som egentligen räknas här.

Billiga batterier ger så gott som alltid för låg max ström för en Aprilia.
Många har testat Biltemas batterier t.ex. och dom håller inte måttet.

Men, som sagt, du gör som du vill...:tummenupp

Visst e det så. Biltema var inte mitt förstaval direkt.....Men jag tror nog att ett modernt friskt högeffektsbatteri så kan man gå ned i ampere och därmed storlek.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln