Ironmikes grymma Haga-replica ser ut att vara tillgänglig för nån som är sugen!
Det var kul under den tiden du var med ossDen såldes idag till en lycklig herre från Norrköping.
Så jag lämnar er i twinträsket nu...återgår till radfyraträsket *skämms nästan* men läget är som så att jag gillar att svina med hojjar, millen var för fin för det. Det blev mest att man finåkte med den. Sen saknade jag 50 hk typ.
Så det blir nyare R1a, med kraschkåpor å skit för ban & gatbus
Har även jag upptäckt att hojen skämtar med mig, igår när jag kört en sväng låg oljenivån mellan min och max efter man stängt av. Idag när jag hade igång den kort efter tvätt, tittar nivån upp i "kikröret"s nederdel precis efter start för att strax dra sig tillbaka. Kylvätskan lät jag gå upp i 60grader innan jag kika, dock utan körning utan på tomgång för att torka avgasbandagen...
Rätt "normalt" att den varierar antar jag? Så länge det inte blinkar i trycklampan så ...
Den har varierat mellan min och max om vartannat, så jag tar det med ro såvida ingen annan har någon att påpeka.
Garanterat illa att överfylla en torris har jag för mig..
Förresten, inga konstigheter att mixa Motul5100 med annan syntet eller hur?
Helt normalt...när du fyller på olja eller kolla nivån så se till att du har kört 1 mil innan annars kan den vissa fel på grund av att det är torrsump.
Jag har just köpt en Mille -01 och fick med de här chippen, har någon några erfarenheter av dem? Jag undrar också om det går att få reservdelar till slip-on ljuddämpare, jag fick nämligen med en micron-dämpare men packningen längst bak är sönder och sticker ut. Trevlig hoj annars!
En dum fråga kanske men är framfälgen på en 99:a mille symetrisk? Alltså kan man vända den hur som?
Jag skulle byta bromsbelägg på min och med nya belägg hamnar vänsteroket så jäkla galet, för långt in mot fälgen liksom. Kolvarna är helt intryckta så att beläggen bottnar som de skall men ligger ändå emot skivan stenhårt på skivans yttersida. Funderar på om fälgen av någon anledning skulle sitta fel...?
/R
det är nog inte så lämpligt att vända på fälgen ,, åt vilket håll visar pilen på däcket att hjulet ska snurra ?
annars så kolla hur bakhjulet sitter,, kolla hur ekrarna är utformade,dom är ju ihåliga åt ena hållet (bakåt) se till att framfälgen monteras lika så ska det nog gå bra.
// Jocke
Jag har funderingar på att beställa lite prylar från AF1 Racing. Eftersom det innebär lite fasta kostnader i form av frakt, etc så tänkte jag kolla om det är någon mer som vill vara med? Då kanske vi kan spara en slant att lägga på mer onödiga prylar istället...någon som är sugen?
/Danne
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |