Aprilia-tråden.

Sulis

Elite som fän..
Gick med
19 Aug 2007
Ort
Sjöbo (and then some)
Hoj
KTM 640 Duke II
Fick precis samtal från mekanikern! Han har hittat felet :banana

TPS-givare (?) i nosen på hojen som ska styra hur mycket luft den ska ha, hade krakelerat! Pluggar igen slangen i väntan på ny givare så det går att köra :yoparty

Nu är jag glá igen :D
 

Sulis

Elite som fän..
Gick med
19 Aug 2007
Ort
Sjöbo (and then some)
Hoj
KTM 640 Duke II
Oavsett märke och butik/generalagentur så ACCEPTERA INTE en dålig vara, punkt slut. Ge dom chansen att fixa problemet, kan dom inte inom rimlig tid så försök häva köpet.

/J

Jag har stor tillit till mekanikern och han säger att han ska fixa den så jag tänker ge honom chansen, Men nånstans får gränsen gå. Skulle precis gå in i en högerkurva påväg hem, petade ner två växlar, och när jag släppte kopplingen så dog hojen varpå bakhjulet låstes. Nu kan jag slajda genom kurvor också :D Nej, seriöst, just nu är den farlig!
 

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Jag har stor tillit till mekanikern och han säger att han ska fixa den så jag tänker ge honom chansen, Men nånstans får gränsen gå. Skulle precis gå in i en högerkurva påväg hem, petade ner två växlar, och när jag släppte kopplingen så dog hojen varpå bakhjulet låstes. Nu kan jag slajda genom kurvor också :D Nej, seriöst, just nu är den farlig!

Din motorcykel kan bara Aprilia ta ansvar för, ingen annan. Generalagenter, återförsäljare och mekaniker har instruktioner hur man ska ta hand om div fel, i första hand ska naturligtvis din handlare/mekaniker göra sitt men om det blir "för mycket" för dom så är det tillverkaren och ingen annan som ska rätta till ditt problem. Låt inte nån "mellanhand" snacka skit när inget händer utan kräv att tillverkaren ska ta sitt ansvar, antingen genom sin generalagentur eller sig själv. Tänk på att handlare är experter på att få köparen att känna sig "skyldig" och därigenom tjäna tid och slippa ansvar.

/J
 

Sulis

Elite som fän..
Gick med
19 Aug 2007
Ort
Sjöbo (and then some)
Hoj
KTM 640 Duke II
Din motorcykel kan bara Aprilia ta ansvar för, ingen annan. Generalagenter, återförsäljare och mekaniker har instruktioner hur man ska ta hand om div fel, i första hand ska naturligtvis din handlare/mekaniker göra sitt men om det blir "för mycket" för dom så är det tillverkaren och ingen annan som ska rätta till ditt problem. Låt inte nån "mellanhand" snacka skit när inget händer utan kräv att tillverkaren ska ta sitt ansvar, antingen genom sin generalagentur eller sig själv. Tänk på att handlare är experter på att få köparen att känna sig "skyldig" och därigenom tjäna tid och slippa ansvar.

/J

Jepp, tack för infon! Fan, jag vill ju bara ha en mc att köra med.. Trist som fan att Aprilia har inställningen att mcn istort sett måste skära för reklamation. Hade jag varit handlare så hade ju en nöjd kund varit mitt första och största mål med verksamheten! :huvet
 

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
ST3R
När jag bytte framdäck på min Mille R igår såg jag att det ser ut och fattas en distans på västersida.

Det sitter ju en distansbricka mellan gafflen och fälgen på högersidan men inte på vänster sidan.

Ni som åker Mille och Mille R .... Ska det vara så ?? :confused:
 

Makz

-
Gick med
1 Sep 2003
Ort
Malmö
Hoj
Aprilia RSV1000R, Yamaha R1
När jag bytte framdäck på min Mille R igår såg jag att det ser ut och fattas en distans på västersida.

Det sitter ju en distansbricka mellan gafflen och fälgen på högersidan men inte på vänster sidan.

Ni som åker Mille och Mille R .... Ska det vara så ?? :confused:

Japp, så ska de va :)
 

OJAK

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Mille
Har justerat ventilspelet på min mille -01, och fick ett litet frågetecken när jag skulle sätta ihop.
Jag tog isär genom att ta loss kamdreven från kammarna. När jag sedan satte tillbaka kammarna till främre cylindern och drog överfallet till rätt moment så märkte jag att främre kammen (avgas) gick märkbart trögare än den bakre.
Ska det va så???
Om inte, vad har jag gjort fel?
 

IronMike

Guest
Idag kom ett paket från extreme decals (wsbk haga replica kit) :kär :wiggle :fyllisar :tuttar :crash

Ger mig inte på det själv, med risk att allt blir snett å bubblor under mm, så en firma gör't.. Återkommer med bilder :yoparty
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
När jag bytte framdäck på min Mille R igår såg jag att det ser ut och fattas en distans på västersida.

Det sitter ju en distansbricka mellan gafflen och fälgen på högersidan men inte på vänster sidan.

Ni som åker Mille och Mille R .... Ska det vara så ?? :confused:

Kolla hur framaxeln är konstruerad så förstår du varför där bara är en lös distans.
 

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Hallsberg
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
Däck till Falco

Ni som åker Falco, vad har ni för däck på era cyklar. Själv har jag Michelin Pilot Sport på min. Är lite fundersam om det är "rätt" uppsättning med tanke på att jag kör mest landsväg och pendlar till jobbet med cykeln. tycker mig se att bakmackan slits oroande fort.
Vad gäller grepp och kursstabilitet har jag inte så mycket att klaga över.(märker av utvecklingen sedan jag körde som mest för 10-15 år sen).
Ska jag fundera över något annat däcks-märke/typ för att inte förlora för mycket i grepp men vinna i hållbarhet, eller är det samma "skit" det mesta?
 

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Ort
jönköping
Hoj
Fabrikare
Har kört på Michelin Road2 i en och en halv säsong och de funkar riktigt bra har lagt ca 900 mil och det börjar bli läge att byta bak.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top