Kan bara hålla med. Livet börjar vid 7k!Om du är rädd om motorn så undviker du att köra mycket på de lägre varven(ej belasta mycket) 2000rpm-3500rpm , man känner oftast också på hojen att de inte trivs där...så sluta upp med de dumheterna om du vill ha en motor som håller. Varför är det så här då? hd o andra v-twinar varvar ju inte så mycket och funkar skapligt där nere... mjo men hur mycket hk har de plåkat ur gjutjärns maskinerna då? , de v-twinarna är gjord till att ha mycket vrid och lite hk... de trivs med lägre varv. Aprilian ,TLR, Sp1,Sp2 , Ducati har tillverkats för att gå fort mycket effekt och har därmed flyttat upp kurvan m.m så de trivs inte allt för bra där nere... de trivs bäst över 7000rpm men funkar även väldigt bra från 5000rpm men trivs sämre under 3500rpm(vibrerar mera hostar m.m)
Mer info finns på af1 racing forumet om ni söker lite gran, jag har läst det forumet dagligen i 5 år.
Så sluta va elak med din älskling nu
Liten fråga: Hur gick det med deaktivering av lambdan?
Hade vägarna förbi Denny på Aprilia-Center och tänkte göra slag i saken
och koppla bort den där fula tutten med deras Axone.
Efter lite surfande i menyerna hittade vi rätt men...man måste knappa in
ett "password" för att komma åt funktionen.
Kom i hastigheten inte på nå'n bättre ide´ än att ringa AF1 och fråga.
Men där drog jag en nitlott. Dom ville inte släppa det över telefon (eller något annat sätt).
Till slut fick vi ge upp
Har du möjligen luskat ut vad passwordet skall vara?