Aprilia-tråden.

Kraschpucken

Stånka.. De e najs!
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
KTM SMC-R
Tjohej alla glada. har just nu ett 190/50 bakdäck på Millen och funderar på att byta till ett 180/55. Några som har kört med bägge? för och nackdelar?
thank you...

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Tjohej alla glada. har just nu ett 190/50 bakdäck på Millen och funderar på att byta till ett 180/55. Några som har kört med bägge? för och nackdelar?
thank you...

Har kört med båda flera gånger... jag tar ett 180/55 alla dagar i veckan hojen blir mycket roligare.. lättare att svänga med m.m

Tunkur

Crosstyre e tufft
Gick med
3 Jun 2006
Hoj
Aprilia Tuono 1000R
thank you...

Varför inte 190/55, helnöjd sedan jag bytte till den dimensionen.
Passar Tuonon bra oxå att få lite mer höjd där bak ( Har inga höjdjustering möjligheter på snik sachs dämparen)
Man får ju lite mer anläggningyta på däcket oxå.

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Varför inte 190/55, helnöjd sedan jag bytte till den dimensionen.
Passar Tuonon bra oxå att få lite mer höjd där bak ( Har inga höjdjustering möjligheter på snik sachs dämparen)
Man får ju lite mer anläggningyta på däcket oxå.

Skulle vilja testa 190/55 kan någon få fram såna däck av Roadtec Z6 till vättigt pris också så skulle jag lätt testa dem...

Tunkur

Crosstyre e tufft
Gick med
3 Jun 2006
Hoj
Aprilia Tuono 1000R
Skulle vilja testa 190/55 kan någon få fram såna däck av Roadtec Z6 till vättigt pris också så skulle jag lätt testa dem...

Jag kör med Bridgestones nya BT16, helnöjd än så länge både på gata och bana:yoparty i torrt och regn.. dock mest regn på sistone:huvet :mad:

wasa

Go fast Go hard
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
KTM RC8-08
Någon som har testat Maxxis Presa Sport på mille?
Halloj...
Polarn åker de på sin Gixxer 1000 å han åker mycke bana. Ett enormt bra grepp men dock taskig livslängd på gata. Apriliorna är ju inte kända å va snälla mot däcken.... Men de är ju billiga iaf på hojdäck.com iaf.

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Tjöp däck som inte är glashala istället. ;)

Tsss andra bästa tiden på Molanda gjordes med Z6 bakdäck(Jocke på rettan) , han som hade bästa tid körde motard så det räknades inte!

Jag hade inget problem alls med mitt Z6 backdäck eller mitt M3 framdäck det funkade perfekt! , men har man riktiga grejer på hojen så funkar det mesta :tummenupp , Öhlinarna är grejer det! , annat är det med dina cykelpumpar till gafflar.

huje

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
xt660x-04 såld.Gsxf 750-99
Köpa Aprilia Falco -00

Funderar på att köpa en Falco
Har hittat en intressant -00 3200mil, nytt drivpaket och batteri besiktigad och skattad 34000:-.
Något speciellt man ska titta på så att man inte går på en nit?

Någon som vet billigaste försakringsbolaget?
:confused:

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
hej !
enda med dom kan vara att fjädern på bakstötdämparen blir utmattad ibland,men det ser du om den är max förspänd,
för övrigt en väldans felfri konstruktion.
34000:- är ett kalaspris ,,,,,, bara det.

// Jocke

Har hittat en intressant -00 3200mil, nytt drivpaket och batteri besiktigad och skattad 34000:-.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Tsss andra bästa tiden på Molanda gjordes med Z6 bakdäck(Jocke på rettan) , han som hade bästa tid körde motard så det räknades inte!

Jag hade inget problem alls med mitt Z6 backdäck eller mitt M3 framdäck det funkade perfekt! , men har man riktiga grejer på hojen så funkar det mesta :tummenupp , Öhlinarna är grejer det! , annat är det med dina cykelpumpar till gafflar.
Jag körde runt på cirka 48, vad gjorde du. ;) :tungan

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Kör uteslutande på bridgestones 021:eek:r på gata på alla hojarna. Inga problem hittils. På millen nöjer jag mig med 180/55.

Vad kan man tänkas ta för en Mille såhär mot hösten?
En nyss ventilkollad -00:a som gått 3000?
40 känns rätt både bra och billigt eller?

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
tyckte han nämnde 53 för mig häromdagen o att han körde 8:eek:r runt dig :pannkyss
Eftersom han körde i medel o jag stod o tittade på då, så ja, han rundade mig. :p

Men jag körde i snabba gruppen, av nån anledning, hade nog suttit bättre i medel faktiskt.

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Eftersom han körde i medel o jag stod o tittade på då, så ja, han rundade mig. :p

Men jag körde i snabba gruppen, av nån anledning, hade nog suttit bättre i medel faktiskt.

Nu tror jag inte jag körde fortare än dig men det gick fortare för varje varv jag körde :) , och nu går hojen att svänga ännu bättre med i vänster kurvorna.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Nu tror jag inte jag körde fortare än dig men det gick fortare för varje varv jag körde :) , och nu går hojen att svänga ännu bättre med i vänster kurvorna.
Jag satt o kikade på bilder på dig, du skulle kunna slänga ut kroppen långt åt sidan o ner med knät, då klarar du nog stödet tror jag.

Koktkorv

Mördartjyvar finns dom ?
Gick med
19 Apr 2008
Hoj
Yamaha R1

Tjenare

Jag kollade runt när jag försäkrade min och jag hamnade på Bilsport och Mc ... 5400 hel helår tror jag att det blev ... klart billigast av de jag tittade på ... kanske att det finns billigare ?

34000 verkar vara ett bra pris?!
Mvh Patrik

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept