Jag betalade 3000:- för en hellack
Du kan ju kolla vad nån reklam/dekalfirma skulle ta för att foliera dit det som ska vara rött annars.
Har du en gris hemma??? Häftigt!
Någon här som har en verkstadshandbok till RSV -04 i PDF-format som han/hon kan tänkas dela med sig av?
"tjenare, behövs en ny kedja till min Aprilia, har ingen aning om var man kan få tag på det, hade ev. tänkt köpa ett helt drivpaket när man ändå håller på.
Vad för kedja ska man ha? vad betyder alla dessa 520,530 o-ring, x-ring hit och dit???
någon som vet var jag kan få tag på kedja alt. drivpaket, gärna billigt vet att kedja iallafall finns på 24mx men det finns ju 100 olika stycken från 300 till över 2 lappar??
MVH" någon? kanske tillochmed är samma kedja och drev på rs125an?
Du ska ha en 525 o-ring kedja om du kör vanlig gatkörning,, vill du ha lite dyrare kedja så x ring finns som alternativ,
drev hittar du hos starol i enköping som är auktoriserade för aprilia,, säkert kedja med skulle jag tro.
skillnaden mellan o-ring och x ring är utformningen på tätningen mellan länkarna i kedjan,, den som vi vanligtvis kallar o-ringar, du får googla lite på ämnet då jag har lite svårt att förklara utan att illustrera.
lycka till.
Fabbrå jocke har nog blandat ihop din RS mot RSV. För din hoj ska ha 520-kedja."tjenare, behövs en ny kedja till min Aprilia ...rs125an?
Du ska ha en 525....
Närå, ingen fråga är dum här inneSitter det även 525 på aprilia rs 125?"dum fråga från en dum norrläning "
Sitter det även 525 på aprilia rs 125?"dum fråga från en dum norrläning "
Körde du på 1 färg då eller var det flera? Lämnade du bara in kåpor o dyl eller lämnade du in hela hojen?
Hej alla,
Har haft en RSV Factory 2004 ståendes hos en släkting i England några år. Har nu tagit hem hojjen och ska regga den i Sverige istället.
Har köpt framlysen som pekar åt rätt håll redan.
Undrar däremot hur jag ska göra med mina slip on. Sitter nu Acra pipor på som jag inte har några db killers till.
Behöver man orginalsystemet för att regbesiktiga? Räcker det med att få ner ljudnivån på Slipon piporna för att bli godkänd?
Är det någon här som har ett originalsystem att sälja billigt?
Nybliven Twin ägare och som många andra i denna tråd är jag helnöjd med millen!
Då jag kört Rad4a i många år tidigare och nu är sk återfallsförbrytare på millen finns det en sak som stör mig, och undrar om ngn annan upplevt det, antingen slirar hojjen på kopplingen vid påslag (1AN OCH 2AN), det tar ett par 1000rpm innan den släpper helt, tex vid bakhjulsåkning, misstänker att det är inget som skall vara och tittar på att byta olja i hydralen.
ngn som upplevt samma med sin maskin och har ngt bra tips vad jag kan göra åt det?
( min maskin har bara gått 700 ärliga mil sen 2002 så tycker inte den borde jäklas med slirande koppling)
Låter som om det är en motorolja i den som inte rotaxen gillar, Agip, Motul eller OKQ8 Sbk kör de flesta på.
Har den stått så mycket kanske du ska ta och göra rent lamellerna också.
SGS2 med Tapatalk 2
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |