Aprilia-tråden.

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Är det någon som har en bild på hur Tuono gen2 eller RSV gen2 ser ut utan framlampa?
Skulle vilja se dels hur mycket annat "jonk" som finns där bakom (på gen1 är det ju en km med kabel bl.a) och hur luftintaget ser ut.

Satsar ev på en Tuono gen2 om inte min återkommer. Blir en lättare ombyggnad än vad min var. I stort sett bara byte av framlampa, plus lite småfix. Men den är ju mer färdig från början liksom, med rätt sittställning och rätt motor bl.a. Priserna i Tyskland är överkommliga, gentemot Sverige.

Annars har jag ju en RSV-R med 1060cc att erbjuda, synd att inte gaffel kronan passar direkt från Tuonon annars har du kunnat fått med den.
 

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Ort
I ett litet hus vid skogens slut.
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Tänk på att du måste behålla original instrument, det innehåller en hel del andra styrningar.
Snok har nog koll på exakt vad.

SGS2 med Tapatalk 2
Tack för den infon ;) Det visste jag inte.
Men jag tycker att den instrumenten är rätt snygg, så det gör inget. Det är själva framlampan som jag inte riktigt är kompis med.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Mja.. nu är ju denna en Factory, med rätt mycket annat, som smaltG4, extra Öhlins, ignijet ecu å en 1127, för att nämna lite skillnader :-D:yoparty
 

Tazadar©

Ninja pilot
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Skurup med Speedgirl
Hoj
Aprilia RSV4R
Hej hej gott folk.

Har en fråga till er som kör rsv4 mee race ecu.
Jag kör just nu med orginal ecu samt en bazzaz till den.
Har hört att detta inte tjänar mycket till om man inte har en race ecu.
Om det stämer vet jag dock inte.

Hur som helst så undrar jag vad er bränsleförbrukning ligger på, både ni som har race ecu och ni som inte har :)

Min ligger ganska exakt på 1liter/mil vilken är ganska mycket eller vad tycker ni?

MVH Marcus
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Jasså den?!
Ska du sälja den?
Det är väl onödigt?

Vad har hänt? Trodde du precis byggt den - tröttnat och skaffa annat?

När man byggt klart vill man bygga nytt :fakta men det blir nog vääldigt svårt att skiljas från 1127an :kär
Är intresserad av att testa en V4 tuono men nu kommer ju abs versionen vilket jag gärna vill ha.. då får jag nog minska skaran med en hoj och fruns tuono får jag inte sälja :näsblod
 

Lawson

Medlem
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Åsa
Hoj
Yamaha R1
Någon som har fått fukt i instrumenteringen? och vet hur man löser det ser bara lite av infon i displayen av hastigt och temp.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Någon som har fått fukt i instrumenteringen? och vet hur man löser det ser bara lite av infon i displayen av hastigt och temp.

Det finns någon form av andningsmembran på Elfa. Man borrar ett hål på baksidan och monterat ett sådant. Annars borde man kunna göra ett mindre hål, limma dit en liten 90 graders rörvinkel typ sån man har till vindrutespolning.

Förbättra ventilationen helt enkelt.
 

Lawson

Medlem
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Åsa
Hoj
Yamaha R1
Jag har plockat ner allt och försökt torka kretskort och display men får fortfarande inte till det att visa info.
 

Lawson

Medlem
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Åsa
Hoj
Yamaha R1
Det finns någon form av andningsmembran på Elfa. Man borrar ett hål på baksidan och monterat ett sådant. Annars borde man kunna göra ett mindre hål, limma dit en liten 90 graders rörvinkel typ sån man har till vindrutespolning.

Förbättra ventilationen helt enkelt.

En fråga till nu när jag var på Anderstorp och körde bott. Vid inbromsning och i de långa kurvorna får han typ bensin stopp med lite bensin i tanken ungefär halv tank. Jag har haft detta problem innan men det har kommit och gått så jag har inte kommit på vad det beror på.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Byt slang mellan pump och filter, filter och armatur. Du får plocka ur den alltså.

Ingen förbättring, kolla dessa:
Tankskum som lägger sig ivägen?
Sliten bränslepump?
 

Lawson

Medlem
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Åsa
Hoj
Yamaha R1
Ja får byta slantarna vad är det som krånglar med dom? Kan man kolla bensin pumpen så den ger rätt?
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
De är nåt fel med klamningen och viss slang gillar inte den soppa vi har idag, förorenad av etanol.. Det blir symtom som du beskriver. Av nån anledning runt halv tank och mindre när slangen i tanken börjar titta över ytan.. haft samma fenomen på en suznuski. Därav slangkontroll som första förslag... byt filtret med och rengör sugsilen under pumpen.

Tryck får du mäta på ledningen innan spjällhus, den med banjoskruv på spjällhuset. Skaffa en extra banjoskruv på nån järnaffär, borra hål i skallen och sätt dit en nippel till en tryckmätare. Ca 3-3,2 bar kontinuerligt. Sätt mätaren så du kan avläsa när det strular.
 

Lawson

Medlem
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Åsa
Hoj
Yamaha R1
Jag fick ju även problem kopplingen under helgen har sedan innan bytt till Surflex kopplings kitt med lameller och plattor. Nu började den slira också så jag fick byta tillbaka till den gamla original kopplingen den slirade också men var iallafal kör bart.
Funderar om det kan vara oljan?
Vet inte om jag ska gå på original lameller med hårdare fjädrar eller köpa en ny surflex kopplings kitt tyvärr säljs dom bara i kompletta satser.
Jag har inte hört att det har varit direkt några problem med kopplingen på big bore kit?
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Jag har själv inga som helst problem med min 1127 bigbore och då trycker jag ut MYCKET vrid ur den , kör standard koppling rakt igenom.
Har bara kört den på motuls 5100 15w-50. Vet en som bytte till nån Lucas oil på sin standardhoj och den börja slira efter nån mil. Bytte tillbaka till Motul och har inte slirat sen dess. Trodde själv inte det var sant men det rådde inget tvivel i det fallet. Skumt...

Standardlameller av senare varianten, med rektangulära lamellytor har alltid funkat för mig.

Viktigt är att stålskivorna är 100% plana. Börjar de slå sig är det slir inom kort.
 

jonteronte

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Majorna
Hoj
nada
Det där var ju intressant, med soppaslangarna. Har själv fått "soppatorsk" två gg på anderstorp. Fast det varit ett par liter kvar. Nån speciell slang man ska ha till dagens etanolspetsade soppa?
Höll på med tanken idag när jag byggde nytt sadel/tankfäste, reagerade på att soppaslangen med banjokopplingen är väldigt lång och ligger lite trångt i utrymmet under.

Så får jag väl passa på att upplysa att när ni snart ev ser en röd/vit/grön gammel mille på nån bana som kör som en nybörjare så är det inte lam-kaka utan bara jag med hans gamla kåpor ;)
 
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

Top