Aprilia-tråden.

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Ort
Linköping
Hoj
GSXR1000 K7
RSV_R skrev:
Du gör den själv! Bara att ta fram sågen och kapa fenorna... Jag kapade mina och satt skylten på underlailen bakom den lilla bullen. Satt sidoblinkers från bil på sidorna av under kåpan.

En liten halv dålig bild...



Liten skylt har jag.. en alá bil skylt fast jätteliten som man sätter långt in.. syns rätt bra bakifrån faktiskt... men det är blinkarna jag inte vet vad jag ska göra av... den där lilla bullen vi pratar om finns inte på min "vanliga" Mille från -99 :(

Jag funderar på att göra ett litet stag som man kan sätta i "packväsk-plupparna" o sen sätta blinkarna i dem...

Slutar tidigt idag så det blir lite skruva efter jobbet..

Men man får inte missa studentröjet på stan sen.... finns det nått bättre än att sitta på en uteservering o dricka pilsner o samtidigt vila ögonen på ett par hundra sexiga helvita studenskor i alldeles för korta kjolar.. :tuttar :hihi
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
twinner skrev:
Aåfan.. det där var ju bara att glömma iom försäkringshelvetesföretag :huvet

Se till att hålla er på banan :tuttar Party on :fyllisar

Nja, varför de?

Jag kör oförsäkrat!
Gäller att ta det piano lixom... men riskerna är mindre än nån annan stans iaf!
inge grus, inga möten osv osv...

Borde vara lägre självrisk på bana t.o.m!

:fyllisar
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
KaZ skrev:
Nja, varför de?

Jag kör oförsäkrat!
Gäller att ta det piano lixom... men riskerna är mindre än nån annan stans iaf!
inge grus, inga möten osv osv...

Borde vara lägre självrisk på bana t.o.m!

:fyllisar

Oförsäkrat :brinnerup Men hetsen och vinnarnerven kommer att spänna på och.Möten...säg inte D :lol

Mitt försbolag täcker iaf inte mig på bana och det skulle svida ett par år om jag klotatade (skulle säkert klota bara för att det är jag :huvet

Hare brau på gotland iaf:) se till att fixa med en kamera och fota lite :yoparty
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
dalord skrev:
Liten skylt har jag.. en alá bil skylt fast jätteliten som man sätter långt in.. syns rätt bra bakifrån faktiskt... men det är blinkarna jag inte vet vad jag ska göra av... den där lilla bullen vi pratar om finns inte på min "vanliga" Mille från -99 :(

Jag funderar på att göra ett litet stag som man kan sätta i "packväsk-plupparna" o sen sätta blinkarna i dem...

Slutar tidigt idag så det blir lite skruva efter jobbet..

Men man får inte missa studentröjet på stan sen.... finns det nått bättre än att sitta på en uteservering o dricka pilsner o samtidigt vila ögonen på ett par hundra sexiga helvita studenskor i alldeles för korta kjolar.. :tuttar :hihi

Jag har iaf ett likadant fäste som jag har över om du inte behagar lösa det själv :tungan
 

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Ort
Linköping
Hoj
GSXR1000 K7
twinner skrev:
Jag har iaf ett likadant fäste som jag har över om du inte behagar lösa det själv :tungan


OK ... vad ska du ha fö den då??

Så här ser det ut med fenorna kvar...
 

Bifogat

  • 50721_kbl_s.jpeg
    50721_kbl_s.jpeg
    63.5 KB · Visningar: 92

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Någon som har tips om larm/lås till millen?, funderar på "XENA larm/lås 950:-" som finns på http://www.hojladan.com/ någon som vet om det är bra och om det låter tillräkligt när det går igång?

Sen undrar jag också om ni vet något bra ställe att bo på gotland och neråt i landet om man är ute och åker.. undrar eftersom jag är ledig i 3 veckor nu och det lär bli en tur neröver "gotland" troligen m.m. Sen skulle det vara kul att få hänga med några av er på en tur också (mera muler dessto bättre :))"

Sen funderar jag också på att ta en tur i norge i sommar. Bor ganska nära trondheim.

Olje läckan som jag hade på min mille kom från främre ventilkoppspackningen,men det är fixat nu :)
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Tjenna!! hoppas det blir åkningar i sömmar.. Våran "twin/mullerträff" var rolig men antalet deltagare var riktigt dåligt.Det blev iaf fylla och! ja..fylla på öland då.
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
twinner skrev:
Tjenna!! hoppas det blir åkningar i sömmar.. Våran "twin/mullerträff" var rolig men antalet deltagare var riktigt dåligt.Det blev iaf fylla och! ja..fylla på öland då.

Öland funkar det också.. problemet för mig är att jag måste åka helst nu när jag har semester annars kan det bli lite slitsamt eftersom jag bor i jämtland lite långt :)
 

nuke_proof

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia Mille R-02 mattsvart, akka burk, evo luftkit, chip
Powercommander till Mille R

Har en mille r-02:a och är nu lite nyfiken på att montera powercommander.
någon som har erfarenhet av det på en mille????
Är det värrt pengarna?

Kan en vanlig dödlig montera det eller måste man lämna ifrån sig prylarna för att få det monterat? Gissar att i slutändan så måste det köras i bänk iallfall, eller????

Tacksam för lite hjälp :tummenupp
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
nuke_proof skrev:
Har en mille r-02:a och är nu lite nyfiken på att montera powercommander.
någon som har erfarenhet av det på en mille????
Är det värrt pengarna?

Kan en vanlig dödlig montera det eller måste man lämna ifrån sig prylarna för att få det monterat? Gissar att i slutändan så måste det köras i bänk iallfall, eller????

Tacksam för lite hjälp :tummenupp


Vänta så kommer nog demonapriliaisterna svara:) Välkommen BtW
 

Buster

Speedking
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600rr, cbr1000rr, RSVR
Gotland ring

Mille rules på Gotland ring
Nu är den provad på bana.
Nytt varvrekord satt på ringen 1:35.32

Toppjobbet var värt varenda spänn. Kul att äntligen köra förbi R1:eek:r på rakorna (och i kurvorna).
 

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
Buster skrev:
Mille rules på Gotland ring
Nu är den provad på bana.
Nytt varvrekord satt på ringen 1:35.32

Toppjobbet var värt varenda spänn. Kul att äntligen köra förbi R1:eek:r på rakorna (och i kurvorna).

Personligt bästa eller bästa som ngn kört hittils på Gotland ring :hoppa ??

Devala gött att du kan dra R1:eek:rna på rakorna :tummenupp .
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Buster skrev:
Mille rules på Gotland ring
Nu är den provad på bana.
Nytt varvrekord satt på ringen 1:35.32

Toppjobbet var värt varenda spänn. Kul att äntligen köra förbi R1:eek:r på rakorna (och i kurvorna).

Då kanske du kan hävda dig i rookie nästa år då:)GRATTIS :tummenupp
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Buster skrev:
Mille rules på Gotland ring
Nu är den provad på bana.
Nytt varvrekord satt på ringen 1:35.32

Toppjobbet var värt varenda spänn. Kul att äntligen köra förbi R1:eek:r på rakorna (och i kurvorna).

:tummenupp Det ska bli kul att se vad det gav i bänken åt dig om du ska bänka den sen, du funderar inte på att köpa en power commander också?
 

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
0 bhp
Har ett problem. Skulle montera miniblinkers igår och började med höger fram. När jag sen blinkade så morrade det till ngnstans i elsystemet och blinkersen lös hela tiden. Precis som när man har en trasig lampa. Är det för lite motstånd? Någon som kan tipsa om vad man ska göra?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top