Groovy
Boys don´t cry
KaZ skrev:Gällande drevning.. jag har 16/44 på. orginal är 17/42.
Kan bara referera till vad mickar sa om sin mille när han böt till 16 fram och hade kvar 42 bak... "inte så stor skillnad".
Jag kan däremot rekomndera 16/44 å det varmaste.. grymt skön drevning när man tex kör lite slingrigare vägar och def. för bana. På bana är det bra för att man inte nån gång behöver använda 1:an.. man kan gå genom de knivskarpaste kurvor på 2:an och då kunna dra på ut ur kurvorna utan att behöva växla tidigt. Detta enligt mig ger en stabilare utgång ur kurvor och man kommer upp i hastighet snabbare och utan risk att det släpper bak.
Ett lysande exempel på det va gotland ring. pådraget efter första riktigt skarpa högern va grymt skönt, ut på 2:an man låg en del genom hela 2:a växeln då högern följdes upp av en svagare h-kurva där man kunde gå på fullt mos upp på 3:ans vxl. mycke skoj.
det man tappar är toppfart.. men hur ofta kör man fortare än 255 kmh?
tjing
Låter ju precis som det man är ute efter, misstänker att den konfigurationen kräver byte av originalkedjan oxå ???, mitt drivpkt har bara gått drygt 200 mil så det känns lite onödigt kanske.........
Så skillnaden är så liten från 17 till 16 kugg fram så det knappt är nån idé???? För det kräver inget kedjebyte eller??????
Gööött