Aprilia-tråden.

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05, KTM 450 EXC -05, Honda CRF450R -08
Så nu har jag äntligen fått dit mitt nya kåpglas efter lite trixande...

Kan meddela att Fabris kåpglas är av mycket god kvalitet. Märkte dock efter monteringen en liten miss de gjort i urfräsningen intill kanten i ena hörnet. Varje fäste sticker ut som öron och intill kanten på en hörnet har de rundat av för mycket så det är en liten glipa där... lite trist men det får jag leva med. Orkar inte montera av och skicka tillbaka.

Lite erfarenheter av monteringen kanske inte skadar:

1) Nitarna som håller fast originalglaset är lite kinkiga att få av men det gick att bända med en skruvmejsel. Nitarna som håller fast pluggarna blev inte sådär jättesnygga men går att återanvända om man jämnar till dom.

2) Ta inte av nitarna som sitter längst ned sist så att kåpglaset hänger på dom då kan fästena i glaset gå av fick jag bittert erfara.

3) Köp extra "screen fix kit" och skruva dit glaset - mycket enklare. Men var försiktig! Skruvarna är av hårdplast och går mycket lätt av....! En till svordom... pajade 2 st.
Om man inte tar av frontkåpan så är det lite trixigt att komma åt att skruva på muttrarna. Jag använde en tång att hålla i muttern med och lade på lite fett så att brickan skulle ligga kvar.

Det va det hele...

Det ser jäkligt bra ut men har inte hunnit testa att köra med det ännu då mitt bakdäck är helt slut.
Hade jag fått min nybeställda digitalkamera hade jag tagit några bilder... skickar senare när jag fått den om ni är intresserade...

Ja det blev litegrann.. hoppas ni inte blev uttråkade.... ;)

/Micke
 

Niklas M

skrajjrajders
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Malmberget
Hoj
Äkta kinesisk GRC kopia + japansk och italiensk större moppe
Är detta 04an??
 

Bifogat

  • rsv2004%2ejpg.jpg
    rsv2004%2ejpg.jpg
    24.9 KB · Visningar: 489

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Känner att jag måste lägga mig i lite och kasta lite beröm över er människor som handlat mille. Hade själv tidigare V-twin (TL-S) och är fortfarande twin-fantast.

RSV-R 02 (andra år är såklart oxå bra men nyast är bäst) måste absolut vara den ultimata hojen. Kolla bara på alla tester. I twintesterna sopar den banan med duccar och hondor både på landsväg och bana. I Bikes mastertest var den enda hojen som var snabbare Gix1k (jag minns väl rätt?). Jag är helt toksåld på millen och om jag hade massa mer pengar skulle jag lätt skaffa en.

Dennis-> Sälj INTE hojen. Då går jag ju bet om chansen att få se dig här i stan. Det finns alldeles för få. Köp kraschkåpor och trafikförsäkra bara eller vad som helst. Sälj den bara inte. Iofs är det inte fel med motard heller, framförallt ekonomiskt. Det optimala vore en av varje men då skulle man väl aldrig komma utanför dörren eftersom beslutsångesten om man ska ta MX-kängorna eller racestövlarna skulle bli för stor och man skulle stå där som ett fån.

Edit: Ang. 04an tycker jag den är skitläcker. Minus dock för fronten som ser ut som en SP1/2. I övrigt är den rätt ok även om jag tycker de inte skulle gått så långt från den underbara originaldesignen. Och vilka siffror sen. Mums
 

Speedfreak

Norsk.........
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Norge
Hoj
Speedtriple og en Jøtul 1340
03 Millen er den absolutte mille. Den nye aggresive fronten fra 01-02 og den smale lekre hekken fra 99-00. Synd det er så dyrt å bytte ut min 02, blir vel i tillegg å falle noe ekstra når ny modellen introduseres. På bildene på hangar 17 har millen 2 potter, mens på bildet over har den ett, noen som kan bekrefte antall potter?

Er det noen som vet om 04 RSV Tuono blir basert på det eksisterende chassiet eller på 04 RSV Chassiet?

Er det noen som har dyno målinger med slip-on åpnere luftfilter og superchip på 01 eller 02?
 
Last edited:

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Speedfreak skrev:
03 Millen er den absolutte mille. Den nye aggresive fronten fra 01-02 og den smale lekre hekken fra 99-00. Synd det er så dyrt å bytte ut min 02, blir vel i tillegg å falle noe ekstra når ny modellen introduseres.

Er det noen som vet om 04 RSV Tuono blir basert på det eksisterende chassiet eller på 04 RSV Chassiet?

Er det noen som har dyno målinger med slip-on åpnere luftfilter og superchip på 01 eller 02?

01-02 är snyggare än 03 :fakta
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Felix skrev:
Skall kanske sälja min falco om du är intresserad.. pröjsar 5100 hel/hel på mig, kille 25, gbg.

1000 mil, 2001, gpr highpipes i titan, puretech chip och filter. silver... PM:a om du skulle vara intresserad.

:confused:
why??

Falcon är väll nästan en drömhoj??
Låg försäkring, grymm motor, rå snygg, mm.
Eller är jag fel på det??
 

Speedfreak

Norsk.........
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Norge
Hoj
Speedtriple og en Jøtul 1340
Er det solgt mange Falco i Sverige? I Norge er det nesten ingen som kjøper Falco, er den så mye billigere å forsikre i Sverige enn Mille?

Det er samme pris på forsikringa i Norge for Mille og Falco, så den Norske importøren gidder ikke å ta inn Falco til landet engang!!!!!!
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Speedfreak skrev:
Er det solgt mange Falco i Sverige? I Norge er det nesten ingen som kjøper Falco, er den så mye billigere å forsikre i Sverige enn Mille?

Det er samme pris på forsikringa i Norge for Mille og Falco, så den Norske importøren gidder ikke å ta inn Falco til landet engang!!!!!!

Norge låter som ett trevligt land!! :D

Jo, som Felix säger så har han 5100 hel/hel. 25 år, zon 2 (zon 1??)
Det kostar MYCKET mer att försäkra en Mille. :(

Om man inte gör som Fluppen och sätter på tösen som fixade försäkringen till honom. (Jag ger mig inte Fluppen, kan inte smälta att du har lägre försäkring än mig... :) )
:1pajas
 

Speedfreak

Norsk.........
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Norge
Hoj
Speedtriple og en Jøtul 1340
Betaler 9800 nkr pr år for Full kasko/fullforsikring på min 02 Mille ( er 29 og har 70% bonus) Men en 2003 mille (ikke R) koster kr 193.000 i innkjøp!!!!!! regner med den er litt billiger å kjøp i Sverige. Staten tar 71000 i avgifter i tillegg til moms!
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
PutteLiten skrev:
:confused:
why??

Falcon är väll nästan en drömhoj??
Låg försäkring, grymm motor, rå snygg, mm.
Eller är jag fel på det??

Här är en till dom undrar varför :hej
Du har ju knappt hunnit köra den ? :confused:
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
asså!!! :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

har just snickrat på mitt slip on! ett arrow titan... NYTT..
hehe köpte det för 3495:- :tummenupp :tummenupp
bra pris va?

iaf!!

efter en pat bira och efter hockey bestämde vi (jag och J-bone) för att testa hur den låter med nya systemet... så min bror får skjutsa oss typp 1 mil till garaget där den står (va hemma hos J-ben). sagt å gjort, dit, mecka dit det, gick juh fort!!! sen starta--

LJUUUUUUUUUUUUUUUUUUV musik säger jag bara... och det sitter och ser asbra ut på min 00:a... asså gissa om jag blev sugen... haha tog en kort runda i tofflor och utan hjälm, nån öl i kroppen och utan körkort (jag skäms) men kunde faaan inte hålla mig. Det va en väldigt kort runda ... typ 300 meter.

men gah, 26 maj e datumet då min lilla katt får se dagens ljus igen... och nu låter den som en stor ska låta... grym!!

kram på er alla körtkortsinnehavare :( :(

:squid
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Ser jäkligt bra ut och låter gött, inte så jättehögt men dovt och ganska mjukt mullrande. Det blev sketbra helt enkelt ! :tummenupp
 

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05, KTM 450 EXC -05, Honda CRF450R -08
Originally posted by r1666 <a href="showthread.php?postid=81208#post81208">Post </a>
tja nån som vet service intervallen på rsv-r 02 och vad den kostar

Första service vid 100 mil. Sen var 750:e mil. Ventilkoll och ev. justering vid 1.500.
Det är inte dyrare än att serva en japs såsom jag upplevt det iaf.
Sen kan det ju skilja en del från olika verkstäder vad de tar för timdebitering.

Jag betalade för min första service 1.856:-. 750 mila gick på 1.712 pistoler och då bytte dom gaffelolja också. (Den första var på AVA MC i Stockholm där jag aldrig mer kommer att serva den p.g.a diverse orsaker som jag inte går in närmare på men en del som haft med AVA att göra kanske förstår... Timdebiteringen låg på 650:- och när jag hämtade den hade de inte bemödat sig med att smörja kedjan ens ens en gång...)

Andra service gjordes på Guzzi Center i Stockholm. 490:- i timdebitering. Verkade dock lite gröna på Aprilia för ett år sen men trevligt bemötande.

Snart dax för 1.500 mila och ska lämna in den på Hojladan i Stockholm och fick en uppgift på 2.800:- tror jag. Får se om det stämmer sen.


Kul att du ska köpa Aprilia - du kommer inte att bli missnöjd!
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
:tummenupp fan så skönt att veta.....på fredag 9 maj kanske jag har en gul o fin 02.tack för infon mikCar. :tummenupp man blir ju lite rädd för vad tex service ska kosta då man vet att reservdelarna/tillbehören är svindyra.
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
r1666 skrev:
:tummenupp fan så skönt att veta.....på fredag 9 maj kanske jag har en gul o fin 02.tack för infon mikCar. :tummenupp man blir ju lite rädd för vad tex service ska kosta då man vet att reservdelarna/tillbehören är svindyra.

reservdelar blir inte så dyra om man köper dem från rätt ställe!
Och rätt ställe är inte AVA, eller anrdra butiker i sverige. Handla på nätet!!! billigast. och bäst..
sen just när det gäller AVA.. haha jaja ... *garv* dom är inte såå vassa... orkar inte ens häda dem längre...

:tummenupp
 
Nyheter
Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Top