Aprilia Tuono V4

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Det är som jag fungerade över om det var några barnsjukdomar på första generationen av 1100 V4?

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Hoj
rsv4, gsxr1000
Det är som jag fungerade över om det var några barnsjukdomar på första generationen av 1100 V4?
2015 hade väl en aning mer glitchar. Men det borde vara fixar efter 7 år och 1500 mil. Speciellt om den är servad på merkesverkstad och har fått alla uppdateringar. Fördelen med att köpa begagnat. ?
Många aprilior har dessutom fel modellår i regbeviset. Vet inte om det är generalagenten eller återförsäljaren som fulat sig. Kolla därför 10:e tecknet i chassienumret. F=2015, G=2016

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Hoj
2015 hade väl en aning mer glitchar. Men det borde vara fixar efter 7 år och 1500 mil. Speciellt om den är servad på merkesverkstad och har fått alla uppdateringar. Fördelen med att köpa begagnat. ?
Många aprilior har dessutom fel modellår i regbeviset. Vet inte om det är generalagenten eller återförsäljaren som fulat sig. Kolla därför 10:e tecknet i chassienumret. F=2015, G=2016
Det låter bra ?? annars är ju båda två cyklarna utrustad med "Launch-control, quickshifter, Traction-control, Wheelie-control" och har nästan samma miltal?

Last edited:

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Hoj
Förresten har ni bytt original kåpglaset till något förhöjd kåpglas?? Original vindskyddet är faktiskt riktigt dålig måste jag säga eftersom vinddraget förstör hela körupplevelsen så fort kör över 130km/h☹️?

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Förresten har ni bytt original kåpglaset till något förhöjd kåpglas?? Original vindskyddet är faktiskt riktigt dålig måste jag säga eftersom vinddraget förstör hela körupplevelsen så fort kör över 130km/h☹️?
Jag kör med puig. Inget revolutionerande men hjälper

OceanK

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2020
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2020, BMW GS 750 2019

Bytte även jag till Puig ruta. Blev mycket bättre för min del. Dock överdrivet mycket skruvande för o få bort original rutan o sätta dit nya.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Bytte även jag till Puig ruta. Blev mycket bättre för min del. Dock överdrivet mycket skruvande för o få bort original rutan o sätta dit nya.
Ja det var ett helvete. Som tur var hade jag en kompis som hjälpte till då. Man fick ju nästan bända sönder fronten medan en skruvade. Andra alternativet var att skruva ner hela fronten. Riktigt sunkig design.

OceanK

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2020
Hoj
Ja det var ett helvete. Som tur var hade jag en kompis som hjälpte till då. Man fick ju nästan bända sönder fronten medan en skruvade. Andra alternativet var att skruva ner hela fronten. Riktigt sunkig design.
Ja precis. Jag vågade inte bända så
Pass mycket. Såg brutalt ut så jag skruvade ner hela fronten plus luftintagen på båda sidorna. Lossade hela ”huvet” och sedan kom åt rutan. Men det innebar ju att man öven fick ta av fram/sido kåpor osv.

Raderad medlem 61114

Guest
Ja precis. Jag vågade inte bända så
Pass mycket. Såg brutalt ut så jag skruvade ner hela fronten plus luftintagen på båda sidorna. Lossade hela ”huvet” och sedan kom åt rutan. Men det innebar ju att man öven fick ta av fram/sido kåpor osv.

Ja helt galen jävla design! Jag ville få loss displayen för att kolla om jag kunde göra den stabilare, men när jag hade skruvat isär halva hojen (kändes det som) så gav jag upp! Då har jag ändå bytt x antal kåpset och skruvat en del..

OceanK

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2020
Hoj
Ja helt galen jävla design! Jag ville få loss displayen för att kolla om jag kunde göra den stabilare, men när jag hade skruvat isär halva hojen (kändes det som) så gav jag upp! Då har jag ändå bytt x antal kåpset och skruvat en del..
Hahahaa inte bara jag som tycker designen e riktigt stökig. Absolut fin o titta på men skruva på den är en helt annan femma. Upplever du också displayen som ”lös” ?

OceanK

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2020
Hoj
Samma här. Displayen sitter inget vidare.
Ända sedan dag 1 när jag fick hem hojen från ÅF, har displayen suttit löst och trodde det var ngt fel. Men då vet jag att fler har så ;) om ngn kommer på en bra lösning så hojta till ;)

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Ända sedan dag 1 när jag fick hem hojen från ÅF, har displayen suttit löst och trodde det var ngt fel. Men då vet jag att fler har så ;) om ngn kommer på en bra lösning så hojta till ;)
Kan ju vara för att skydda mot vibrationsskador. Eller bara italiensk design. är inget stort problem för mig så den får vara.

OceanK

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2020
Hoj
Kan ju vara för att skydda mot vibrationsskador. Eller bara italiensk design. är inget stort problem för mig så den får vara.
Jo nog sant som du säger. Har vant mig vid det så inte lagt så mycket energi på det. Finns roligare saker o lägga tiden på. Men ändå lite roligt o höra från andra med samma ”bekymmer”.

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Hoj
Jaså, om det är så omständig att byta till Puig ruta, skiter jag nog i det? Jag ska försöka att träna mer nackmusklerna istället ?

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Jaså, om det är så omständig att byta till Puig ruta, skiter jag nog i det? Jag ska försöka att träna mer nackmusklerna istället ?
Är man två så går det hyfsat. Räkna med två timmar om ingen gjort jobbet tidigare.

• Gilla
Reaktioner: RWN
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras