Aprilia Tuono V4

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Vikten är det som dämpar ut vibrationer. Ett gammalt trick var att sandfylla styret på crossen för att överleva körning och inte få vita fingrar. Det blir självdämpande med extra vikt.
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Vikten är det som dämpar ut vibrationer. Ett gammalt trick var att sandfylla styret på crossen för att överleva körning och inte få vita fingrar. Det blir självdämpande med extra vikt.
Men dom är ju gängade i styret. Köper det mer när det sitter med gummuplugg. Men ska se om jag känner nån skillnad ?
 

pålle123

Medlem
Gick med
13 Feb 2012
Ort
Gråbo
Hoj
-16 Aprilia V4 tuono 1100 Factory
Tjena.
Det är frågvisa Paul här.
Är det någon av er som har erfarenhet av MPM oljor?
Funderat på att tanka tuonon med den. ��
 

Ceara

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2012
Ort
Oxelösund
Hoj
Aprilia Tuono v4r aprc abs -14
Monterade min MRA skärm idag, helvetes jävla skit va förbannad jag blev på skiten. Fick inte i gummipluggen med gängor i. Den va helt enkelt för stor för de lilla hålet i framkåpan. Fick springa hem och hämta kniv o skala av lite av kanterna så de skulle blir lättare, men ICKE! För att kunna sätta i den från andra hållet ( underifrån ) så skulle jag behövt skruva bort hela jävla fronten = bort med hastigthetspanel etc. Sluta upp med att jag tog den gamla pluggen och fick skita i två distansbrickorna som skulle sitta emellan, men men. Att de inte kan skicka med grejer som går någorlunda "lätt" att montera.

Efter 1.5 timmas strul fick jag dit skiten iallafall. Snygg vetefan om den blev men en hel del skillnad, tog en runda och gasa upp i 200 och la mig ner på tanken och inget jävla hjälm-vobbel iallafall :tummenupp :näsblod

Skönt ifall man får jagis av de blå.
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Monterade min MRA skärm idag, helvetes jävla skit va förbannad jag blev på skiten. Fick inte i gummipluggen med gängor i. Den va helt enkelt för stor för de lilla hålet i framkåpan. Fick springa hem och hämta kniv o skala av lite av kanterna så de skulle blir lättare, men ICKE! För att kunna sätta i den från andra hållet ( underifrån ) så skulle jag behövt skruva bort hela jävla fronten = bort med hastigthetspanel etc. Sluta upp med att jag tog den gamla pluggen och fick skita i två distansbrickorna som skulle sitta emellan, men men. Att de inte kan skicka med grejer som går någorlunda "lätt" att montera.

Efter 1.5 timmas strul fick jag dit skiten iallafall. Snygg vetefan om den blev men en hel del skillnad, tog en runda och gasa upp i 200 och la mig ner på tanken och inget jävla hjälm-vobbel iallafall :tummenupp :näsblod

Skönt ifall man får jagis av de blå.
Har man vart en dålig ögontjänare och får snutjag så är man snäll och stannar och tar sitt straff. Vi motorcyklister har redan pissigt rykte och får kämpa för våran rätt på vägen. Vi ska hjälpas åt att göra det bättre, inte ännu sämre genom att ge folk med bensin på elden!
 

Ceara

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2012
Ort
Oxelösund
Hoj
Aprilia Tuono v4r aprc abs -14
Har man vart en dålig ögontjänare och får snutjag så är man snäll och stannar och tar sitt straff. Vi motorcyklister har redan pissigt rykte och får kämpa för våran rätt på vägen. Vi ska hjälpas åt att göra det bättre, inte ännu sämre genom att ge folk med bensin på elden!

Må så hända men i min personliga åsikt så beror de på i vilket situation :)
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Monterade min MRA skärm idag, helvetes jävla skit va förbannad jag blev på skiten. Fick inte i gummipluggen med gängor i. Den va helt enkelt för stor för de lilla hålet i framkåpan. Fick springa hem och hämta kniv o skala av lite av kanterna så de skulle blir lättare, men ICKE! För att kunna sätta i den från andra hållet ( underifrån ) så skulle jag behövt skruva bort hela jävla fronten = bort med hastigthetspanel etc. Sluta upp med att jag tog den gamla pluggen och fick skita i två distansbrickorna som skulle sitta emellan, men men. Att de inte kan skicka med grejer som går någorlunda "lätt" att montera.

Efter 1.5 timmas strul fick jag dit skiten iallafall. Snygg vetefan om den blev men en hel del skillnad, tog en runda och gasa upp i 200 och la mig ner på tanken och inget jävla hjälm-vobbel iallafall :tummenupp :näsblod

Skönt ifall man får jagis av de blå.

Hmm , det verkar som du gjorde fel , gummi pluppen med gänga i ska i uppifrån , de utvidgar sig då du skruvar och gummit blir som en vibrations hämmande bricka ... Det ska ta ca 5 - 10 min att byta till orginal och tebax .
 

Ceara

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2012
Ort
Oxelösund
Hoj
Aprilia Tuono v4r aprc abs -14
Hmm , det verkar som du gjorde fel , gummi pluppen med gänga i ska i uppifrån , de utvidgar sig då du skruvar och gummit blir som en vibrations hämmande bricka ... Det ska ta ca 5 - 10 min att byta till orginal och tebax .

Ganska säker på att jag gjorde rätt iallafall, "gängbiten" ska i först och uppifrån som du säger. När man skruvar åt den så vidgar gummit sig under kåpan så att det inte går att dra upp den. Fick ju i T kanten hur lätt som helst men då har den ju ingen funktion när man skruvar åt sen. :näsblod

Original "pluggen" var betydligt mindre med en tillhörande 3.5mm skruv kanske, MRA pluggen var bredare och 5mm skruv.

Original pluggen gick ur och i hur lätt som helst så något skumt var det.
 
Last edited:

pålle123

Medlem
Gick med
13 Feb 2012
Ort
Gråbo
Hoj
-16 Aprilia V4 tuono 1100 Factory
Ganska säker på att jag gjorde rätt iallafall, "gängbiten" ska i först och uppifrån som du säger. När man skruvar åt den så vidgar gummit sig under kåpan så att det inte går att dra upp den. Fick ju i T kanten hur lätt som helst men då har den ju ingen funktion när man skruvar åt sen. :näsblod

Original "pluggen" var betydligt mindre med en tillhörande 3.5mm skruv kanske, MRA pluggen var bredare och 5mm skruv.

Original pluggen gick ur och i hur lätt som helst så något skumt var det.

Var köpte du skärmen?
Skall köpa en jag med tänkte jag.
 

Ceara

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2012
Ort
Oxelösund
Hoj
Aprilia Tuono v4r aprc abs -14
Var köpte du skärmen?
Skall köpa en jag med tänkte jag.

Mrashop.de finns de att kika på vilken du vill ha. Jag köpte sportskärmen, finns en touringskärm också. Har för mig att jag inte kunde beställa från deras hemsida utan fick köpa från ebay. Ebay.co.uk sök på mra screen tuono första två resultaten som kommer upp är sport versionen. Helt klart värt! Men som sagt den blir ju en smula ful.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top