Sova???
Jag tror inte på nåt du säger! En 2012a är den bästa hojen. Går fortare och har bättre väghållning!Aja, jag gissar att du sover nu när det är världens hojväder utanför. EvenSteven
Nåväl.
Första som märks är att sadeln är betydligt mer mjuk än föregångarens.
När du ger dig av, noterar du snabbt att motorn går mjukare, hela vägen från tomgång och upp, glömmer du växla ner kan du harva runt på fyran i 50.
Bottendraget är påtagligt bättre, vilket medför att du inte upplever samma typ av "kick" högre upp i registret. Den finns men upplevs som dämpad på grund av ökningen längre ner. Lite andra typ av vibrationer i styrer, mindre igenom sadeln mot föregående modell.
Kraft i överflöd och du upplever inte samma behov av att ha "rätt " växel, det driver på ändå. Lite som en litertwin.
Växellådan är ännu mer exakt och lättväxlad, samt quickshiftern är klart mycket "snabbare" och mjukare.
Chassit (detta var en factory) upplever jag som stadigare, spårstabilare. Samtidigt blir den något mer "långsam" i reaktionerna, dvs det behövs lite mer kraft för att ändra riktning. Fördelen är att den mitt i kurvan går som om den vore kopplat till räls. Ingen som helst orolighet.
Bättre på att svälja ojämnheter och öhlins styrdämparen gör såklart stor skillnad mot den vanliga cykelpumpen föregångare modell förärades med..
Om den något lugnare, mindre lättflippade chassit beror på att det är längre hjulbas, att det sitter ett 200däck bak eller att det är en inställningsfråga låter jag vara osagt.
Alla jämförelser är från gatan mätt mot en 2014 1000kubikare.
Får experimentera mer. Men nu vilar den sig i form. För i veckan ska den skrämma ktmer i på gelleråsen. Iallafall i lugn gruppInge naning, kör min på off...
Jadå det ska jag göra. Vi är i stuga sju.Jag står i Box 1, och jag är nog det svarta fåret
Kom in och morsa!
Ja jag är lite sugen på att höra din med arrow. Race ecun knycker jag när du sover!Har en känsla av att vi med riktiga hojar kommer dras till varann tis-ons
Vi sover i husbil. Och har Rom å Cola
Fräsiga lösningar!Provmotage av ABUS 8077
Så här har gjort för att få med ABUS 8077 , fungerat 18 mil i dag
View attachment 420202
View attachment 420203
Har inte lärt mig bromsa än ändå. Så behöver inga bättre styrdämparr har jag vart sugen på att byta. Orginalen känns ju knappt att den gör nån skillnad?Haha, ja det blir inte bättre än så
Ok race ECU:n kan du knycka, men bromsarna och Öhlins styddämparen låter du bli
Sorry seg på ladda upp Pålle. Drog 15 mil motorväg idag från gröndal till nyköping så tackar fan för det där vindskyddet. View attachment 420205
Har en känsla av att vi med riktiga hojar kommer dras till varann tis-ons
Vi sover i husbil. Och har Rom å Cola
Ska du också köra imorgon?Rom o Cola är obligatoriskt i våran stuga också, just sayin'!
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|