Lillennr1
Ny medlem
Ska du också köra imorgon?
Dessvärre inte, menade våran stuga i Norge under SMC:s dagar på Rudskogen
Ska du också köra imorgon?
http://www.ebay.com/itm/400798819235?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT
Köpte dessa i vintras, bromsgreppet passar fint men kopplingshandtaget behöver moddas lite. Snygga och bra kvalité.
Jag satt på en styrhöjare på min, det går inte att höja mer än ca 25mm utan att modifiera/ byta bromsslang, vajer och kablage. Men efter att jag vant mig vid hojens originala körställning så kändes det bara konstigt med den höjningen + olustkänslan när bromsslang, vajer och kablage sträcktes när jag svängde. Jag kör nu med original.Vet att frågan vart uppe förut och några som har haft eller velat haft kortare styre. Är det att rekommendera? Kan sakna känslan av sporthoj när jag kör bana men på gatan är det jävla trevligt med högt styre. Förstör kortare styre känslan lite på landsvägskörning ?
Edit: menar inte att jag är intresserad av att sätta dit clip-on's för då hade jag lika gärna kunna behålla bmw'n.
Rätta mig om jag har fel. Men lite av boven är väl att spjället i avgassystemet öppnar precis där vi 6000?Hallå
Har en TV4R-11 APRC som har väldigt kraftig effektpuckel vid 6000rpm.
Någon som har haft samma fenomen.
Vet inte vilken version som mjukvaran har,kan vara original.
Hojen blir rätt jobbig att köra när den verkligen exploderar vid 6000rpm
Kör i mode S nu.
Körde i mode T innan och för mig att det va samma där.
Tipps mottages med glädje
Se till att få den ommappad med senaste programvara och trottellägesgivaren kalibrerad. En -11 borde dessutom varit in och fått den givaren bytt på garantin, är det gjort? Kan annars vara en eventuell bov i dramat för så ska de normalt inte bete sig, varken med eller utan spjäll aktiverat.Hallå
Har en TV4R-11 APRC som har väldigt kraftig effektpuckel vid 6000rpm.
Någon som har haft samma fenomen.
Vet inte vilken version som mjukvaran har,kan vara original.
Hojen blir rätt jobbig att köra när den verkligen exploderar vid 6000rpm
Kör i mode S nu.
Körde i mode T innan och för mig att det va samma där.
Tipps mottages med glädje
Demon. Tänkte lite på de missade quickshiftsen vi pratade om. Läst på lite och eftersom jag tyckte det blev sämre efter att justerat min växelpetare förra veckan så ska jag prova att ha pedalen parralelt med länkaget. Var en rekommendation på apriliaforumet. Annars så skulle man riva ner lådan och inspektera. Tänkte prova länkaget i helgen.
Jag var nere och justerade nu. Mitt var inte alls i närheten av att linjera. Kollade på bilder på nätet också hur det ser ut orginal. Och justerade både på den splinsade armen och gängade för att få likvärdigt.Jag har också problem med att jag missar när jag Quickshiftar ibland. Jäkligt obehagligt om man ligger med mycket gaspådrag. Körde bana i går och hade inga problem. Men jag upplever också att det växlar hårdare, ryckigare än tidigare. Provade att spänna kedjan o det hjälpte en del men inte helt.
Har också funderat på länkaget. Om det behöver justeras och eller tightas till. Håll mig gärna uppdaterad på vad ni finner så gör jag det samma till er.
Jo läst det också. Ska undersöka detta med. Har nämligen inte haft den inne på service själv än.Ett tips. Har ni uppdaterat till senaste mjukvaran . Nån uppdatering va det bla förbättrad qs .
Ett tips. Har ni uppdaterat till senaste mjukvaran . Nån uppdatering va det bla förbättrad qs .
Jag fick mitt raceecu monterat sent förra sommaren. Borde vara den senaste mjukvaran såvida det inte kommit någon i år.Ett tips. Har ni uppdaterat till senaste mjukvaran . Nån uppdatering va det bla förbättrad qs .
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|