Aprilia Tuono V4

elkenneth

Medlem
Gick med
12 Feb 2008
Ort
Norrtälje
Hoj
Nej
Jag vill ha förslag på kopplings- och bromsgrepp till Tuonon. De hojar som har hydraulkoppling finns hur mycket som helst att välja på nästan gratis men vad passar på min som har vajerkoppling?:confused:
 

Ceara

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2012
Ort
Oxelösund
Hoj
Aprilia Tuono v4r aprc abs -14
Beställde ett par ASV korta, som jag inväntar på så kan inte uttala mig helt och hållet. Dom är lite dyrare än vanliga Kina CNC men många som rekommenderat dem förut. Även fast dyrast inte alltid är bäst :näsblod
 

Ceara

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2012
Ort
Oxelösund
Hoj
Aprilia Tuono v4r aprc abs -14
Vet att frågan vart uppe förut och några som har haft eller velat haft kortare styre. Är det att rekommendera? Kan sakna känslan av sporthoj när jag kör bana men på gatan är det jävla trevligt med högt styre. Förstör kortare styre känslan lite på landsvägskörning ?

Edit: menar inte att jag är intresserad av att sätta dit clip-on's för då hade jag lika gärna kunna behålla bmw'n.
 
Last edited:

elkenneth

Medlem
Gick med
12 Feb 2008
Ort
Norrtälje
Hoj
Nej
Vet att frågan vart uppe förut och några som har haft eller velat haft kortare styre. Är det att rekommendera? Kan sakna känslan av sporthoj när jag kör bana men på gatan är det jävla trevligt med högt styre. Förstör kortare styre känslan lite på landsvägskörning ?

Edit: menar inte att jag är intresserad av att sätta dit clip-on's för då hade jag lika gärna kunna behålla bmw'n.
Jag satt på en styrhöjare på min, det går inte att höja mer än ca 25mm utan att modifiera/ byta bromsslang, vajer och kablage. Men efter att jag vant mig vid hojens originala körställning så kändes det bara konstigt med den höjningen + olustkänslan när bromsslang, vajer och kablage sträcktes när jag svängde. Jag kör nu med original.
 

RSV-Mike

jumjum
Gick med
3 Jan 2006
Ort
Laholm
Hoj
Aprilia TV4R -11 APRC
Hallå

Har en TV4R-11 APRC som har väldigt kraftig effektpuckel vid 6000rpm.
Någon som har haft samma fenomen.
Vet inte vilken version som mjukvaran har,kan vara original.
Hojen blir rätt jobbig att köra när den verkligen exploderar vid 6000rpm
Kör i mode S nu.
Körde i mode T innan och för mig att det va samma där.
Tipps mottages med glädje:tummenupp
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Hallå

Har en TV4R-11 APRC som har väldigt kraftig effektpuckel vid 6000rpm.
Någon som har haft samma fenomen.
Vet inte vilken version som mjukvaran har,kan vara original.
Hojen blir rätt jobbig att köra när den verkligen exploderar vid 6000rpm
Kör i mode S nu.
Körde i mode T innan och för mig att det va samma där.
Tipps mottages med glädje:tummenupp
Rätta mig om jag har fel. Men lite av boven är väl att spjället i avgassystemet öppnar precis där vi 6000?
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Hallå

Har en TV4R-11 APRC som har väldigt kraftig effektpuckel vid 6000rpm.
Någon som har haft samma fenomen.
Vet inte vilken version som mjukvaran har,kan vara original.
Hojen blir rätt jobbig att köra när den verkligen exploderar vid 6000rpm
Kör i mode S nu.
Körde i mode T innan och för mig att det va samma där.
Tipps mottages med glädje:tummenupp
Se till att få den ommappad med senaste programvara och trottellägesgivaren kalibrerad. En -11 borde dessutom varit in och fått den givaren bytt på garantin, är det gjort? Kan annars vara en eventuell bov i dramat för så ska de normalt inte bete sig, varken med eller utan spjäll aktiverat.
 

RSV-Mike

jumjum
Gick med
3 Jan 2006
Ort
Laholm
Hoj
Aprilia TV4R -11 APRC
Tack för svaren..
Har bara haft hojen en månad så vet inte om den är bytt.
Ska kolla allt ni tipsade om.
Är ju en sjukt rolig hoj annars.
Gick från rsv4r till denna och är hur nöjd som helst..:D:D
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
IMG_5670.jpg
IMG_5490.jpg

Knäppte några bilder från kcs körning idag. Fick kompisen att ta ett par också. Så slänger upp en på mig och en på Demon så får vi bevis på att det inte bara var ktmer på plats :)
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Demon. Tänkte lite på de missade quickshiftsen vi pratade om. Läst på lite och eftersom jag tyckte det blev sämre efter att justerat min växelpetare förra veckan så ska jag prova att ha pedalen parralelt med länkaget. Var en rekommendation på apriliaforumet. Annars så skulle man riva ner lådan och inspektera. Tänkte prova länkaget i helgen.
 

pålle123

Medlem
Gick med
13 Feb 2012
Ort
Gråbo
Hoj
-16 Aprilia V4 tuono 1100 Factory
Demon. Tänkte lite på de missade quickshiftsen vi pratade om. Läst på lite och eftersom jag tyckte det blev sämre efter att justerat min växelpetare förra veckan så ska jag prova att ha pedalen parralelt med länkaget. Var en rekommendation på apriliaforumet. Annars så skulle man riva ner lådan och inspektera. Tänkte prova länkaget i helgen.

Jag har också problem med att jag missar när jag Quickshiftar ibland. Jäkligt obehagligt om man ligger med mycket gaspådrag. Körde bana i går och hade inga problem. Men jag upplever också att det växlar hårdare, ryckigare än tidigare. Provade att spänna kedjan o det hjälpte en del men inte helt.
Har också funderat på länkaget. Om det behöver justeras och eller tightas till. Håll mig gärna uppdaterad på vad ni finner så gör jag det samma till er.
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Jag har också problem med att jag missar när jag Quickshiftar ibland. Jäkligt obehagligt om man ligger med mycket gaspådrag. Körde bana i går och hade inga problem. Men jag upplever också att det växlar hårdare, ryckigare än tidigare. Provade att spänna kedjan o det hjälpte en del men inte helt.
Har också funderat på länkaget. Om det behöver justeras och eller tightas till. Håll mig gärna uppdaterad på vad ni finner så gör jag det samma till er.
Jag var nere och justerade nu. Mitt var inte alls i närheten av att linjera. Kollade på bilder på nätet också hur det ser ut orginal. Och justerade både på den splinsade armen och gängade för att få likvärdigt.

http://www.motorcyclespecs.co.za/Gallery B/Aprilia Tuono V4R APRC 12.jpg
Här har ni en bra bild man kan se om man zoomar in. Som sagt. Ska prova så fort vädret blir bättre. Så ni behöver ju inte börja skruva på det än.
 

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Ett tips. Har ni uppdaterat till senaste mjukvaran . Nån uppdatering va det bla förbättrad qs .

Jag har raceecu, mjukvaran borde va rätt då väl???

Micke hur upplever du TV4:an på gälleråsen?
Kontra typ 990.
Tyckte jag fick brottas en del med min.
Är helt slut i överkroppen idag efter två dagars bankörning.
 

pålle123

Medlem
Gick med
13 Feb 2012
Ort
Gråbo
Hoj
-16 Aprilia V4 tuono 1100 Factory
Ett tips. Har ni uppdaterat till senaste mjukvaran . Nån uppdatering va det bla förbättrad qs .
Jag fick mitt raceecu monterat sent förra sommaren. Borde vara den senaste mjukvaran såvida det inte kommit någon i år.
Kan det ha gjort det?
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top