Aprilia Tuono V4

iceice

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2007
Hoj
Honda Firestorm, Triumph Daytona 650, Aprilia RS 125
...Men fattar inte fortfarande hur i vårt transportstyrelset kan reggas hojen som en årsmodell 2016 trots allt de har haft original registreringsbevis vid förregistrering!
Jag har låga tankar om Transportstyrelsen. Min gröna räserbil är registrerad som en blå cykel.

Nofacemoto

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2022
Hoj
Mt-07
Tjena! Kul med en levande tråd Sugen på en Tuono, v4an låter helt jävla magiskt (mycket pga det). Har bilverkstad i familjen som klarar av att läsa och nolla koder/service på Japanhoj. Servar gärna själv med stöd från familjens mekaniker. Räcker det med en 6pins obd2 adapter för att släcka lampor osv genom obd2/eobd eller är det pads som gäller?

Skickat från min iPhone med Tapatalk

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Hoj
rsv4, gsxr1000
Tjena! Kul med en levande tråd Sugen på en Tuono, v4an låter helt jävla magiskt (mycket pga det). Har bilverkstad i familjen som klarar av att läsa och nolla koder/service på Japanhoj. Servar gärna själv med stöd från familjens mekaniker. Räcker det med en 6pins obd2 adapter för att släcka lampor osv genom obd2/eobd eller är det pads som gäller?

Upp till 2016 behövs inga verktyg alls. På 2017 och nyare kan du läsa felkoder med pads, men service reset är krypterad. Har inte hört om nån som lyckats knäcka den.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Du skaffar en Fiat adapter, 3-pin obd, och IAWDiag. Men service reset sitter i instrumentet på 17+ och får tas veterinär så att säga.

Nofacemoto

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2022
Hoj
Mt-07
Tack för svar. 17+ som är intressant. Får läsa på mer och kolla serviceställen.

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Hej,

jag undrar om nån som har ägt lr provkört både Tuono V4 1100 och Supersport 930cc?

I så fall skulle vara jätte kul att höra lite feedback om det:)

Last edited:

Beebop

Medlem
Gick med
10 Mar 2021
Hoj
2019, BMW S1000r
Hallå!
jag har en fundering gällande min Tuono -17.
När jag ger ordentligt med gas och använder quickshiftern, oftast mellan 4-5-6:an så liksom ”blöddrar” hojen till i någon sekund innan den bestämmer sig för att slänga i växeln. Typ känns lite osäker i beslutet att byta växel.

Är det någon annan här som upplevt samma sak? Eller har någon aning om vad det kan bero på?

jag tänkte först att det kanske kan bero på att jag inte är tillräckligt bestämd med foten när jag växlar men har insett att detta inte är orsaken.
Sker i acceleration med icke-släppt gashandtag alltså.

Henkiii

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2008
Hoj
2005 kawasaki zx10r 2001 Suzuki Gsxr 750 (Stunthoj)
Hallå!
jag har en fundering gällande min Tuono -17.
När jag ger ordentligt med gas och använder quickshiftern, oftast mellan 4-5-6:an så liksom ”blöddrar” hojen till i någon sekund innan den bestämmer sig för att slänga i växeln. Typ känns lite osäker i beslutet att byta växel.

Är det någon annan här som upplevt samma sak? Eller har någon aning om vad det kan bero på?

jag tänkte först att det kanske kan bero på att jag inte är tillräckligt bestämd med foten när jag växlar men har insett att detta inte är orsaken.
Sker i acceleration med icke-släppt gashandtag alltså.
Tjena. Det har jag märkt händer nån enstaka gång på min tuono 2020 factory också. får känslan av att man träffar nått mellanläge så den vet inte om den ska växla eller inte? ? och när jag lägger i neutralt läge från 2:a växeln så kopplar inte displayen det så den står kvar som att 2:ans växel är i men hojen är i neutralt läge.

Beebop

Medlem
Gick med
10 Mar 2021
Hoj
2019, BMW S1000r
Tjena. Det har jag märkt händer nån enstaka gång på min tuono 2020 factory också. får känslan av att man träffar nått mellanläge så den vet inte om den ska växla eller inte? ? och när jag lägger i neutralt läge från 2:a växeln så kopplar inte displayen det så den står kvar som att 2:ans växel är i men hojen är i neutralt läge.
Intressant, undrar vad det kan bero på. Haha ja det där med neutralt och 2:an har jag också råkat ut för någon gång ? Tur att hojarna är så grymma i övrigt så sånt här kompenseras för.

Henkiii

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2008
Hoj
Intressant, undrar vad det kan bero på. Haha ja det där med neutralt och 2:an har jag också råkat ut för någon gång ? Tur att hojarna är så grymma i övrigt så sånt här kompenseras för.
Ja för mig så är det små saker. Ja helt galet nöjd är jag med min. Kört zx10r i ungefär 10 år. Så ett bra kliv från inget elektroniskt till hur mkt som helst ?

Raderad medlem 61114

Guest

Samma med min 2020, både att den misständer vid växling 4-5 och att växel 2 står kvar när jag får i neutral. Gott irriterande på en nyare hoj.

OceanK

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2020
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2020, BMW GS 750 2019
Samma med min 2020, både att den misständer vid växling 4-5 och att växel 2 står kvar när jag får i neutral. Gott irriterande på en nyare hoj.
Märkligt min 2020 har aldrig gjort så vad jag vet. Mjukvaru uppdatering ?

Raderad medlem 61114

Guest
Märkligt min 2020 har aldrig gjort så vad jag vet. Mjukvaru uppdatering ?
Eller så har du kanske inte tänkt på det? Det är ingen kraftig misständning jag pratar om nu utan bara att det kändes som att den hostade till när jag la in femman ett par ggr ut på "rakan" på Kinnekulle i helgen. Eller menade du att den aldrig står kvar på växel 2 i displayen när du lägger i neutral?

OceanK

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2020
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2020, BMW GS 750 2019
Eller så har du kanske inte tänkt på det? Det är ingen kraftig misständning jag pratar om nu utan bara att det kändes som att den hostade till när jag la in femman ett par ggr ut på "rakan" på Kinnekulle i helgen. Eller menade du att den aldrig står kvar på växel 2 i displayen när du lägger i neutral?
Jag menade både ”felen” ;) ska testa lyssna lite extra nästa gång jag är ute. Men ang det med displayen har jag aldrig råkat ut för. Kanske kan trigga så jag får ”felet” får återkomma efter test :)

Henkiii

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2008
Hoj
Absolut. Lite konstigt med att flera har samma fel ? kanske ska kontakta probike och se vad dom säger om det? ?

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha