Aprilia V4 Bild!(äkta denna gång)

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Aprilia V4 (RSV 4) - officiell bild!

Visades i USA förra veckan tydligen. Även om detta är ett ex. som har anpassats för racing så syns det ändå att det blir en förbannat läcker gathoj. Lätt att föreställa sig V4-gurglet. Vill se Biaggi på denna nästa år!

"Four cylinders, 1000 cc, power of well over 200 HP in the race version, the new bike due to make its road debut by the end of 2008 will mark Aprilia's return to the World Superbike Championship in the 2009 season. The Aprilia RSV 4 is driven by the most revolutionary and powerful engine ever built by Aprilia. A four-cylinder one litre 65° V engine - a layout making it unique among all the world's production engines - in which the most sophisticated engine engineering is combined with top quality materials and the most advanced electronic control technology. The Aprilia engine in fact uses integral ride-by-wire technology, opening up new frontiers in managing such a powerful engine, with almost infinite possibilities for controlling power output and traction."
 

Bifogat

  • 08april.jpg
    08april.jpg
    136.1 KB · Visningar: 150
Last edited:

Argyle

ingen
Gick med
18 Nov 2005
Ort
Cambridge, New Zealand
Hoj
ingen, helt jävla värdelöst
Jag har alltid undrat varför det bara funnits Honda VFR med V-fyra för gatbruk?! Skulle vara gott äga en hoj med denna motorkaraktär.Lät riktigt RIVIG i ljudet faktiskt =)
 

Wolfkin

Lilla Ida sätt fart, vill ha sommar
Gick med
5 Jun 2007
Ort
Ulricehamn
Hoj
Triumph Sprint ST -09
Jag har alltid undrat varför det bara funnits Honda VFR med V-fyra för gatbruk?! Skulle vara gott äga en hoj med denna motorkaraktär.Lät riktigt RIVIG i ljudet faktiskt =)

Yamaha har V4, eller iallafall haft. Kolla in V-Max och 2-takts V4 RD500. :näsblod
 

skyfly

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2007
Ort
eslöv
Hoj
VFR800
Jag har alltid undrat varför det bara funnits Honda VFR med V-fyra för gatbruk?! Skulle vara gott äga en hoj med denna motorkaraktär.Lät riktigt RIVIG i ljudet faktiskt =)

Undrar nog många av oss som kör VFR också. Vill ha V4:an kvar men med mera CBR känsla.
 

RICHAARD

Bannad
Gick med
27 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
JA-a
vacker, men hur kommer det sig att man envisas med att ha den fulaste dämparen? likadant är det på millen..

det känns som om man tog en repsolhonda, slafsade på kolfiber, penslade några nya drag för att ge den lite mer sydeuropeisk anda och sedan glömde bort att måla dit dämparen..

men poängen är väl ändå att man ska köra skiten.. så om vikten är låg och priset balanserat kan jag leva med resten..
 

pälle_

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2006
Ort
Linköping
Hoj
r6
Jag kan säga att fjädringskomponeterna kommer i färgen guld, i övrigt ingen kommentar...:)

Jo, kom igen dela med dig :D
Fanns det inte planer på att göra gaffelbenen i kolfiber? Har för mig att jag sett någon bild på ett par (om inte även det var på en aprilia :va ). Borde hursom helst göra sig bra på en italienska :)
 

Dioxin

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Ort
Borås
Hoj
Aprilia RSV Factory
"...Det värsta som företaget någonsin har producerat sägs det, över 200 hästkrafter ska kramas ur Aprilias V-4:a..."
Källa: Bike.se

Ifs bara 'rykten' än sålänge, men kan inte tro att aprilia släpper en helt ny motorcykel som inte kan konkurera med dagens värstinghojar.

Blir intressant att följa utvecklingen...

Mvh
 

MC Doktorn

Guest
Jag tror man hör the cube på slutet en renrasig screamer
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Tycker V4an låter som en bigbang V4, men jag kan ha fel på ljudkortet i huvudet.
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Har Aprilia släppt någon spec på V4:an, om det ska bli en big bang eller screamer?

Nej det har dem inte men jag kan tänka mig att de testar bådeock. Det finns ju en klar fördel med big bang i racingsammanhang men för gatåkare så är den högre effekten mer lockande...
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top