Jäkligt snygg hoj!
Ingen annan som ser likheterna?
okej då är jag med,,
hur ser de olika tändningsföljderna ut då?
på en screamer är antändningarna i cylindrarna jämt spridda runt varvet, på en big bang tänder dom i par om jag inte missförstått det hela.
(frågan är vad iden med en big bang v4 skulle vara, blir ju som en vanlig twin fast med fler cylindrar =D)
Det går inte att få ut lika många hästkrafter ur en 1000cc V-twin som en 1000cc V4. V4:an är därmed överlägsen för racing och maximal effekt. Detta är också anledningen till att Ducati inte kör med V-twin i MotoGP.olof, jo, det förstår jag, men varför inte bara öka volym på befintliga cylindrar?
4 mindre cylindrar måste väl vara platsoefektivt mot två stora?
Det går inte att få ut lika många hästkrafter ur en 1000cc V-twin som en 1000cc V4. V4:an är därmed överlägsen för racing och maximal effekt. Detta är också anledningen till att Ducati inte kör med V-twin i MotoGP.
Lär ju hamna en bit över 200k iaf!
Men det här är bara gissningar.... troligviss så kommer ej alla släpas samma år.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |