Jäkligt snygg hoj!
Ingen annan som ser likheterna?
okej då är jag med,,
hur ser de olika tändningsföljderna ut då?
på en screamer är antändningarna i cylindrarna jämt spridda runt varvet, på en big bang tänder dom i par om jag inte missförstått det hela.
(frågan är vad iden med en big bang v4 skulle vara, blir ju som en vanlig twin fast med fler cylindrar =D)
Det går inte att få ut lika många hästkrafter ur en 1000cc V-twin som en 1000cc V4. V4:an är därmed överlägsen för racing och maximal effekt. Detta är också anledningen till att Ducati inte kör med V-twin i MotoGP.olof, jo, det förstår jag, men varför inte bara öka volym på befintliga cylindrar?
4 mindre cylindrar måste väl vara platsoefektivt mot två stora?
Det går inte att få ut lika många hästkrafter ur en 1000cc V-twin som en 1000cc V4. V4:an är därmed överlägsen för racing och maximal effekt. Detta är också anledningen till att Ducati inte kör med V-twin i MotoGP.
Lär ju hamna en bit över 200k iaf!
Men det här är bara gissningar.... troligviss så kommer ej alla släpas samma år.
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future
Europeiska investeringsbank... |
|
Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås
Transportstyrelsen har före... |
|
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |