Aprillia SXV 550 -06 stulen vid provkörning ikväll 18 sept.

J.mika

Medlem
Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Vespa 300 HPE Super 2019.
Skittråkigt att bli av med något. Kände stort hat tiden då min blade vart stulen/borta. Men tänk efter ordentligt en gång extra innan ni försöker eller tänker ingripa på egen hand. Vi har en rättsprocess i landet som vissa inte är nöjda med, inte minst jag själv.

Men låt polisen och dess myndigheter lösa prolemet. Mitt upp i all hat och vrede kan man ta till metoder som kan få konsekvenser för resten av livet som man en vecka senare ångrar och vill ha ogjort. Gör du fel har ni båda gjort fel. Fel+fel= skitknas. Fel+rätt= oftast blir det bra!

Pundare är pundare lika mycket som råttor är råttor. Dom är svin och vad du än gör så ta förfan inte på djuret, det har vi betalda grisar till.

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
Snuten kan du glömma att du får någon hjälp av. Det är du mot honom. Jag hade åkt dit med handklovar och basebollträ och misshandlat honom tills han berättar vad han gjort med din hoj.

Som GG prospect, tycker jag som är lite soft av mig, att du skulle smeta lite vaselin, alternativt spillolja, runt basebollträt innan penetrering, enklare då...:gnissla

IRON MAN

Daniel-#99 Rookie600
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
R6 SuperSport
Vad heter hon polisen som har hand om fallet? Är det på kortedala polisen?
Jag känner en kvinlig polis där, så man kanske kan trycka på lite.....
Trycka på fallet lite, inte den kvinliga polisen....:D
Du kan ta det via PM

Daniel

Looptroop

Gbg-Verona-Arabba-Ringen-Gbg på 8 dagar
Gick med
25 Feb 2008
Hoj
KTM 690 smc -08, Aprilia sxv 550 -06, gixxer 750 k7 -SÅLD, Yamaha XT 660 -04 STULEN, Pitpro 150cc -08 SÅLD, Yamaha r6 -04 SÅLD, Aprilia rs250 -00 SÅLD
Här kommer lite fler bilder på hojen:

Bifogat

• 35285_DSCF1421.jpg
    35285_DSCF1421.jpg
    53.1 KB · Visningar: 117
  • DSCF1418.jpg
    DSCF1418.jpg
    248.6 KB · Visningar: 132
  • DSCF1419.jpg
    DSCF1419.jpg
    263.3 KB · Visningar: 115

Looptroop

Gick med
25 Feb 2008
Hoj
KTM 690 smc -08, Aprilia sxv 550 -06, gixxer 750 k7 -SÅLD, Yamaha XT 660 -04 STULEN, Pitpro 150cc -08 SÅLD, Yamaha r6 -04 SÅLD, Aprilia rs250 -00 SÅLD
Hey, tänkte bara säga att om ni har ngn info om detta så kan ni väl pm'a mig istället, vill inte gärna om någon som har med detta att göra ska sitta och läsa vad jag/ni vet.

Men jobbar fortfarande med att få polisen att göra ngt, finns ju lite andra vägar att gå, men vill hälst slippa det...

Men jag prata med en polis om detta och han berättade om någon fond där man kan få pengar utbetalade när försäkringsbolagen inte täcker det. Som sagt är det någon som har hört om denna fond?

Mvh

Looptroop

Gick med
25 Feb 2008
Hoj
bild!

Såg att bilden på han som stal min hoj hade försvunnit så jag lägger upp en ny!

Har hört lite nya rykten att han håller till i angerd,kortedala,olofstorp,skepplanda,partille områderna. Förstår att det är ganska många ställen, men om ni har vägarna förbi där så kan ni ju alltid hålla era ögon öppna.:Bugar

mvh

Bifogat

• Foto0188.jpg
    Foto0188.jpg
    208.4 KB · Visningar: 184

Spook

Adrenaline MC
Gick med
3 May 2009
Hoj
Hayabusa 2010
Jag fick mail den 17:e av en snubbe med samma namn som den som omtalats här.
Han var intresserad av att komma o kika på hojen, men hörde aldrig av sig sen.
Jag har kvar mailen om dom på något sätt är intressanta.
(Har ingen aning om vad man kan få ut av ett mail nämligen, förutom mailadress.
Är inte så haj på datorer, men kanske ip-adress/adress? Vad vet jag...
Mailen finns kvar i alla fall)

Snuten kan ha nytta av IP-adressen.
Dom kan knyta den till det internetabonnemang som använts vid mailande.
Med andra ord så kan man således få fram en eventuell vistelseadress.

Looptroop

Gick med
25 Feb 2008
Hoj
Hej igen,

kan ju hända att det sitter ngn och läser detta som verkligen vet vart min hoj finns nu. Så jag skulle vilja säga att jag nu kommit fram till att jag ger X antal tusen till den som fixar tillbax min hoj...

Vet att der är många här som har försökt att hjälpa mig även utan pengar som morot och det uppskattar jag verkligen:)
Men om det sitter någon och läser detta och känner att han inte har lust att säga ngt utan cash, så hör av dig till mig så ska vi nog kunna lösa det.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Har du ringt taxi gbg, kurir, minitaxi osv?

Får du dom att skicka ut ett meddelande till alla bilarna är det rätt många fler ögon som hjälper till att leta. Sen kan man addera budbilar och färdtjänstbussar. Helt plötsligt är det över 1000 par ögon som kan hjälpa dig att leta.

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-
Men jag prata med en polis om detta och han berättade om någon fond där man kan få pengar utbetalade när försäkringsbolagen inte täcker det. Som sagt är det någon som har hört om denna fond?

Mvh

Förmodar att han syftade på brottsofferfonden och att du kan söka för brottsskadeersättning

Såg att bilden på han som stal min hoj hade försvunnit så jag lägger upp en ny!

Har hört lite nya rykten att han håller till i angerd,kortedala,olofstorp,skepplanda,partille områderna. Förstår att det är ganska många ställen, men om ni har vägarna förbi där så kan ni ju alltid hålla era ögon öppna.:Bugar

mvh

Har du kontaktat killen på Facebook?
isåfall, vad svarade han?

Last edited:

Looptroop

Gick med
25 Feb 2008
Hoj
Om det är någon som undrar hur det går med hojen och så är det bara att pm'a mig..

Men nu jobbar iaf polisen med saken, och dom lät väldigt övertygade på att dom skulle få tag på han jimmy iaf. Så jag får väl hoppas att dom är lika bra i praktiken...

Looptroop

Gick med
25 Feb 2008
Hoj
Hej

Tjenare igen..

bara undrar om det är någon som har hört eller sätt ngt av min hoj i det sista?

Tror ni att det kan vara möjligt att få ngn ersättning från den där brottsofferfonden?
Känns riktigt tungt nu:(

DarkSun

raj raj
Gick med
21 Mar 2009
Hoj
not
Tjenare igen..

bara undrar om det är någon som har hört eller sätt ngt av min hoj i det sista?

Tror ni att det kan vara möjligt att få ngn ersättning från den där brottsofferfonden?
Känns riktigt tungt nu:(

Tjena, snackade med polisen för mitt fall förra veckan, nu blev i för sig min hoj hittad dagen efter stölden, men det fanns mindre grejer jag skall få ersättning för från tomten som tog den (han blev gripen), men det ska först bli rättegång, och det kommer att ta månader innan jag ens blir inkallad till den, sedan, om han fälls, så blir han betalningskyldig, men sådana människor har redan en lååång skuld hos kronofogden, så det lär inte hända att man får några pengar ifrån honom, då, och bara då, det kan det snackas om brottsofferfonden, och det är inte ens säkert att man får hela summan.. sjukt, tycker jag, riktigt riktigt sjukt.. hoppas att han blir gripen snart! det är åtminstone något!!

Looptroop

Gick med
25 Feb 2008
Hoj
Okej, så killen måste bli gripen och dömd först? Fan det e helt jävla fuckt up att bli av med hojen på detta sättet ju... inte nog att man känner sig som en idiot för att man blev lurad men man blir ju pissad på av hela systemat oxå, speciellt försäkringsbolaget!!

Ja får verkligen hoppas att dom griper honom snart, för när han åker fast så har jag ju riktigt starka bevis på honom.

Gött för dig att du fick tillbaka hojen så fort iaf!

DarkSun

raj raj
Gick med
21 Mar 2009
Hoj
not
Okej, så killen måste bli gripen och dömd först? Fan det e helt jävla fuckt up att bli av med hojen på detta sättet ju... inte nog att man känner sig som en idiot för att man blev lurad men man blir ju pissad på av hela systemat oxå, speciellt försäkringsbolaget!!

Ja får verkligen hoppas att dom griper honom snart, för när han åker fast så har jag ju riktigt starka bevis på honom.

Gött för dig att du fick tillbaka hojen så fort iaf!

ja min tjuv var antagligen mindre begåvad och ställde hojen på gatan, i vilket fall så fick jag hjälp av denna forum och det är jag för evigt tacksam.. jag fick precis ett brev från åklagarmyndigheten som säger att "förundersökningen läggs ner", då gärningsmannen har dömts för andra, antagligen grovare, brott, ska ringa min handledare på polisen imorgon och kolla vad som gäller nu, om jag ska söka detdär brottoffer grej eller om det är helt kört.. återkommer!

SilverJonten

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Hoj
KTM690E/SMC, KXR250, Artic Cat 550 / ZR800
ja min tjuv var antagligen mindre begåvad och ställde hojen på gatan, i vilket fall så fick jag hjälp av denna forum och det är jag för evigt tacksam.. jag fick precis ett brev från åklagarmyndigheten som säger att "förundersökningen läggs ner", då gärningsmannen har dömts för andra, antagligen grovare, brott, ska ringa min handledare på polisen imorgon och kolla vad som gäller nu, om jag ska söka detdär brottoffer grej eller om det är helt kört.. återkommer!

Blir har inte dömt så är jag relativt säker på att du är körd iom attt då finns det ingen dom att hänvisa till. Tex brottsofferfonden o liknande betalar inget i såna fall.
Då kvarstår ju enda möjligheten att stämma i civilmål....

DarkSun

raj raj
Gick med
21 Mar 2009
Hoj
not
Blir har inte dömt så är jag relativt säker på att du är körd iom attt då finns det ingen dom att hänvisa till. Tex brottsofferfonden o liknande betalar inget i såna fall.
Då kvarstår ju enda möjligheten att stämma i civilmål....

han blir dömd för andra brott, ur åklagarmyndigheten:
"den misstänkte har dömts eller strafförelagts för annan brottslighet. Den påföljd (straff) som då bestämdes är tillräcklig för att omfatta också den nya brottsligheten. Samhällets eller enskilda intressen hindrar inte en åtalsunderlåtelse"
vet inte hur det påverkar mig, men är det så som du säger så är systemet fucked, vad ska man göra för att han ska få betala för sin fräckhet? spöa honom med en järnrör? tydligen händer det inte mycket om man begår brott..

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024