Aprillia SXV 550 -06 stulen vid provkörning ikväll 18 sept.

staten99

Inga åsikter längre
Gick med
4 Feb 2008
Hoj
två hjul
Darksun
Begär överprövning så att åklagar puckot blir tvungen att ta upp det igen
och så ställer du ett ekonomisk krav på busen för skada eller självrisk.
då tror jag att han INTE kan lägga ner det
men det finns säkert någon som vet och då är det dags att hjälpa till
Looptroop
Du borde kunna få någon ekonomisk hjälp av fb när busen är gripen
reparation och annat fram tills rättegång eller tills busen slantar :)

DarkSun

raj raj
Gick med
21 Mar 2009
Hoj
not
update:
min handläggare var förvånad själv över beslutet, jag kommer definitivt att överklaga, tjuven har för fan erkänt.. jag är shockad över det svenska rättsystemet, vad ska det krävas för en brottsling att bli fälld för sina handlingar om inte det räcker att
- han blir gripen
- utpekad
- han erkänner brott
det måste kännas skitkul också att vara polis, de skötte jobbet utomordentlig bra, allt i onödan.. what the fuck säger jag bara, sen kollade jag brottoffermyndigheten och de säger att

Möjligheten till brottsskadeersättning

Om det visar sig att din försäkring inte täcker skadan helt kan Du i många fall få ersättning från staten. Sådan ersättning kallas brottsskadeersättning. Det är i första hand personskador som ersätts. Det finns också möjligheter att få ersättning vid sakskador eller s k rena förmögenhetsskador, men dessa möjligheter är begränsade. Bestämmelserna om brottsskadeersättning finns samlade i brottsskadelagen.

alltså man får inte ett piss, dessutom krävs det en dom för att ens söka dit, och han kommer inte att bli dömd för sina handlingar enligt åklagare... lönt att vara ärlig...

SilverJonten

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Hoj
KTM690E/SMC, KXR250, Artic Cat 550 / ZR800
update:
min handläggare var förvånad själv över beslutet, jag kommer definitivt att överklaga, tjuven har för fan erkänt.. jag är shockad över det svenska rättsystemet, vad ska det krävas för en brottsling att bli fälld för sina handlingar om inte det räcker att
- han blir gripen
- utpekad
- han erkänner brott
det måste kännas skitkul också att vara polis, de skötte jobbet utomordentlig bra, allt i onödan.. what the fuck säger jag bara, sen kollade jag brottoffermyndigheten och de säger att

alltså man får inte ett piss, dessutom krävs det en dom för att ens söka dit, och han kommer inte att bli dömd för sina handlingar enligt åklagare... lönt att vara ärlig...

mmmmm, visst e sverige fantastiskt...

Looptroop

Gbg-Verona-Arabba-Ringen-Gbg på 8 dagar
Gick med
25 Feb 2008
Hoj
KTM 690 smc -08, Aprilia sxv 550 -06, gixxer 750 k7 -SÅLD, Yamaha XT 660 -04 STULEN, Pitpro 150cc -08 SÅLD, Yamaha r6 -04 SÅLD, Aprilia rs250 -00 SÅLD
Helt galet ju!!! Är helt enig fan det känns ju nästan som att jag ska ge upp nu ju! Tyvärr:(

Kaka85

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2007
Hoj
KTM 690 SMC
Läst tråden och fy fan va äckligt att ett sånt kräk verkar komma undan. Själv blir man ju extra nojig när ens egna motard står ute på annons. Jag hoppas det löser sig för dig riktigt snart, vi kanske får en uppdatering? Folk som inte lär sig att låta bli andras grejer kan vi stoppa in i ett rum med zyklon B....:)

oskrapt

Ny medlem
Gick med
11 May 2009
Hoj
R1
Nu har ja inte last hela traden men detta e mitt bidrag...

Nagra tuffingar lagger ut varsin annons pa liknande hojar i samma omrade eller i narheten av avrt hojen blev stulen.
Vanta pa att aset kommer och provkor. Kommer det nagon som inte heter Jimmy sa sag att den ar sald...

Detta kostar och kanske inte loser nagot men de vart ett forsok. Jag kan bara forestalla mig hans min nar han kommer for att provkora o de star tre galningar dar o vantar. Ringer det nagon som inte heter Jimmy och inte verkar vara skurk sa sag att den ar sald.

Ja kan tyvarr inte hjalpa till me detta for ja e i Italien o vantar pa vagor for att surfa :yoparty

Foresten sa tycker jag att vi kan skapa en liten fond for blocket annonskostnaderna for Olof.

En annan grej. Pa hans korkort, har han A behorighet? Det brukar dom nite ha...

Peace

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Alltså det här med att spöa en kille som är dömd för mordförsök. Har ni sett en sån slåss? Har tränat en del kampsport men att ge mig på en knarkare/äkta galning skulle jag aldrig göra. Kände en sån förut. Och han var man nog tvungen att halvt slå ihjäl innan han skulle ge sig. Men då skulle han nog komma tillbaka och döda dig.

Så lägg ner de planerna.

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Om man är några stycken är det inge problem, har oxå haft med sådana och göra förut....

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Läst tråden och fy fan va äckligt att ett sånt kräk verkar komma undan. Själv blir man ju extra nojig när ens egna motard står ute på annons. Jag hoppas det löser sig för dig riktigt snart, vi kanske får en uppdatering? Folk som inte lär sig att låta bli andras grejer kan vi stoppa in i ett rum med zyklon B....:)

Har oxå läst tråden, jävligt tråkig soppa..men värre är att det är lika äcklig med denna lýnschmobb som häcklar härinne på sporthoj , vissa som härinne rekommenderar åka och misshandla människor, va fan tänker ni med:va:huvet Särskilt du i Uppsala, Softishman verkar verkligen uppmana andra slå denna person sönder o samman, misshandla honom...det är fel att stjäla andras prylar men det är fanimej MER fel åka hem till denna och göra detta att ta lagen i egna händer så total anarki råder, idina ögon är väl stöld rätt lindrig trots allt eller:va även att uppmana till detta är väldigt omoget. En sak är att hålla ögonen öppna, tipsa polis.

Moderator på denna tråd BÖR ta bort softishmans inlägg anser jag, då sådanna uppmaningar inte hör hemma på sporthoj.

Last edited:

Vrooom

Ny medlem
Gick med
29 Nov 2007
Hoj
1078s
Har oxå läst tråden, jävligt tråkig soppa..men värre är att det är lika äcklig med denna lýnschmobb som häcklar härinne på sporthoj , vissa som härinne rekommenderar åka och misshandla människor, va fan tänker ni med:va:huvet Särskilt du i Uppsala, Softishman verkar verkligen uppmana andra slå denna person sönder o samman, misshandla honom...det är fel att stjäla andras prylar men det är fanimej MER fel åka hem till denna och göra detta att ta lagen i egna händer så total anarki råder, idina ögon är väl stöld rätt lindrig trots allt eller:va även att uppmana till detta är väldigt omoget. En sak är att hålla ögonen öppna, tipsa polis.

Moderator på denna tråd BÖR ta bort softishmans inlägg anser jag, då sådanna uppmaningar inte hör hemma på sporthoj.

Ja, verkligen fruktansvärt att ta tillbaka något en tjyv stulit från dig. Vissa människors tankekullerbyttor är svåra att begripa sig på, inklusive dina.

Killen har blivit av med en hoj. Försäkringsbolaget täcker inte eftersom han frivilligt lämnat ifrån sig hojen vid provkörning. Snuten gör som vanligt ingenting annat än att skjuta fortkörare med laser och äta korv, trots att tjyvens identitiet är känd och att han förmodligen genomfört ett rån med hjälp av den stula hojen. Vad skall killen göra? Be böner? Använda hårda ord? Hoppas på ett mirakel? Eller bara dra ett streck över flera års samlade besparingar?

Värre att ta tillbaka det som är stulet och misshandla en tjyv än att tjyva säger du? Då är din moraliska måttstock trasig. Det kan inte vara något annat än moraliskt att göra just det. Undantaget är naturligtvis om man försöker praktisera någon slags judeokristen offermoral där det mest moraliska man kan göra är att lida, försaka sig själv och att vända andra kinden till.

Tar man sig själv på allvar accepterar man inte ovanstående oförrätter. Eftersom lagen inte står på den bestulna killens sida, tar man lagen i egna händer och löser problemet, med eller utan basebollträ.
Och har killen suttit på Kumla för mordförsök hälsar man istället på honom flera stycken med vapen. Killen förtjänar solklart en ordentlig omgång, även om ägaren mot förmodan får tillbaka sin hoj.

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Tycker också att det låter helt wild/konstigt att åka ut och misshandla folk så blodet flyter. Förutom att jag ALDRIG har läst att det har hänt, sen jag reggade mig 2003, trots massor av tuffa ord och erbjudanden bakom tangentbordet så vill jag personligen nog inte ha privata initiativ som skipar rättvisa. Jag vill t.ex. inte ha MC-gäng som mot betalning utför tjänster som innefattar hot och misshandel. Vapen som nämns här uppe undrar jag vad det innebär? Åker man ut med hagelbössan i såna syften så känns det som att man inte ska ha vapenlicens alls.

TheKid

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
20 May 2009
Hoj
Yamaha R1-04...Gsx-R 750*såld*...Yamaha RD "Flattrack-projekt"...Yamaha yz290f Bigbore*såld*
Hade jag varit i dina kläder(skinnställ):D hade jag slagit Hasse Aro på Efterlyst en signal, han o GW Persson är nog inte sena att ta med dig som ett inslag, jag menar du har ju bild på idioten o allt!:tummenupp

Men innan du gör detta så ska du ringa ditt försäkringsbolag o berätta att du ska gå ut med det i media, dem är ju trotsallt ett vinstdrivande företag och du är deras kund, o dem lär ju inte få jättebra reklam om Hasse o GW dissa dem i rutan, vem vet, dem kanske vänder på klacken o vill prata ersättning för hojen istället för "reklam" i media??:) dessutom får du ju vara me i tv, det e ju coolt!!:banana

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Hade jag varit i dina kläder(skinnställ):D hade jag slagit Hasse Aro på Efterlyst en signal, han o GW Persson är nog inte sena att ta med dig som ett inslag, jag menar du har ju bild på idioten o allt!:tummenupp

Men innan du gör detta så ska du ringa ditt försäkringsbolag o berätta att du ska gå ut med det i media, dem är ju trotsallt ett vinstdrivande företag och du är deras kund, o dem lär ju inte få jättebra reklam om Hasse o GW dissa dem i rutan, dessutom får du ju vara me i tv, det e ju coolt!!:banana

Där har vi ju faktiskt ett vettigt förslag bland alla idiotförslag som dyker in här.

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Tycker också att det låter helt wild/konstigt att åka ut och misshandla folk så blodet flyter. Förutom att jag ALDRIG har läst att det har hänt, sen jag reggade mig 2003, trots massor av tuffa ord och erbjudanden bakom tangentbordet så vill jag personligen nog inte ha privata initiativ som skipar rättvisa. Jag vill t.ex. inte ha MC-gäng som mot betalning utför tjänster som innefattar hot och misshandel. Vapen som nämns här uppe undrar jag vad det innebär? Åker man ut med hagelbössan i såna syften så känns det som att man inte ska ha vapenlicens alls.

Det var än gång för länge sedan.....

En kille på sporthoj som tog en pundare på bara gärning som stod och bröt i hans lås på hojen. Han spöade upp tjuven rätt ordentligt någon bruten arm eller handled samt en ordentlig omgång. Han fick fängelsestraff vill jag minnas. Rätta mig gärna om jag har fel.

Kan slå lite åt fel håll..... Don´t get man get even och sno tillbaka hojen.....

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition

Tur att alla inte är som mig då. Det är som vanligt här i sverige. Låt polisen göra sitt, dom lösre det nog... NEJ, det gör dom inte!!!! Det som är omoget är att inte respektera andra åsikter....

hade jag chansen så skulle jag ta tillbaka min stulna hoj om jag kunde! Sen om det innebör med våld skulle jag inte tveka en sekund!
Men det är ju jag det!:tungan

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
Det var än gång för länge sedan.....

En kille på sporthoj som tog en pundare på bara gärning som stod och bröt i hans lås på hojen. Han spöade upp tjuven rätt ordentligt någon bruten arm eller handled samt en ordentlig omgång. Han fick fängelsestraff vill jag minnas. Rätta mig gärna om jag har fel.

Kan slå lite åt fel håll..... Don´t get man get even och sno tillbaka hojen.....

Vill höra mer, finns det någon tråd om detta?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln