Ja, verkligen fruktansvärt att ta tillbaka något en tjyv stulit från dig. Vissa människors tankekullerbyttor är svåra att begripa sig på, inklusive dina.
Killen har blivit av med en hoj. Försäkringsbolaget täcker inte eftersom han frivilligt lämnat ifrån sig hojen vid provkörning. Snuten gör som vanligt ingenting annat än att skjuta fortkörare med laser och äta korv, trots att tjyvens identitiet är känd och att han förmodligen genomfört ett rån med hjälp av den stula hojen. Vad skall killen göra? Be böner? Använda hårda ord? Hoppas på ett mirakel? Eller bara dra ett streck över flera års samlade besparingar?
Värre att ta tillbaka det som är stulet och misshandla en tjyv än att tjyva säger du? Då är din moraliska måttstock trasig. Det kan inte vara något annat än moraliskt att göra just det. Undantaget är naturligtvis om man försöker praktisera någon slags judeokristen offermoral där det mest moraliska man kan göra är att lida, försaka sig själv och att vända andra kinden till.
Tar man sig själv på allvar accepterar man inte ovanstående oförrätter. Eftersom lagen inte står på den bestulna killens sida, tar man lagen i egna händer och löser problemet, med eller utan basebollträ.
Och har killen suttit på Kumla för mordförsök hälsar man istället på honom flera stycken med vapen. Killen förtjänar solklart en ordentlig omgång, även om ägaren mot förmodan får tillbaka sin hoj.
Darwin awards grattis: Min moraliska måttstock trasig säger du, som inte har någon moral alls, skitkul med tuffa killar som dig, det är sådanna som i andra länder när den avsaknade moralen och anarkin sjunker mer, åker och hämtar folk för offentlig avrättning, för de anser denna gjort något väldigt "dumt" bra va HOPPAS vi inte får det i vårt samhälle, sådant börjar med sådan här småanarki, och morallöst seende..Jag har ALDRIG sagt något att jag är emot att han hämtar hem sin hoj, men jag är emot misshandla, hota och slå..ponera nu med att även OM HAN KÖR hojen, så är det inte säkert ändå att han själv har STULIT den..
Last edited: