Aprillia SXV 550 -06 stulen vid provkörning ikväll 18 sept.

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Ja, verkligen fruktansvärt att ta tillbaka något en tjyv stulit från dig. Vissa människors tankekullerbyttor är svåra att begripa sig på, inklusive dina.

Killen har blivit av med en hoj. Försäkringsbolaget täcker inte eftersom han frivilligt lämnat ifrån sig hojen vid provkörning. Snuten gör som vanligt ingenting annat än att skjuta fortkörare med laser och äta korv, trots att tjyvens identitiet är känd och att han förmodligen genomfört ett rån med hjälp av den stula hojen. Vad skall killen göra? Be böner? Använda hårda ord? Hoppas på ett mirakel? Eller bara dra ett streck över flera års samlade besparingar?

Värre att ta tillbaka det som är stulet och misshandla en tjyv än att tjyva säger du? Då är din moraliska måttstock trasig. Det kan inte vara något annat än moraliskt att göra just det. Undantaget är naturligtvis om man försöker praktisera någon slags judeokristen offermoral där det mest moraliska man kan göra är att lida, försaka sig själv och att vända andra kinden till.

Tar man sig själv på allvar accepterar man inte ovanstående oförrätter. Eftersom lagen inte står på den bestulna killens sida, tar man lagen i egna händer och löser problemet, med eller utan basebollträ.
Och har killen suttit på Kumla för mordförsök hälsar man istället på honom flera stycken med vapen. Killen förtjänar solklart en ordentlig omgång, även om ägaren mot förmodan får tillbaka sin hoj.

Darwin awards grattis: Min moraliska måttstock trasig säger du, som inte har någon moral alls, skitkul med tuffa killar som dig, det är sådanna som i andra länder när den avsaknade moralen och anarkin sjunker mer, åker och hämtar folk för offentlig avrättning, för de anser denna gjort något väldigt "dumt" bra va:va HOPPAS vi inte får det i vårt samhälle, sådant börjar med sådan här småanarki, och morallöst seende..Jag har ALDRIG sagt något att jag är emot att han hämtar hem sin hoj, men jag är emot misshandla, hota och slå..ponera nu med att även OM HAN KÖR hojen, så är det inte säkert ändå att han själv har STULIT den..
 
Last edited:

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Ort
STHLM
Hoj
Motard
Alltså det här med att spöa en kille som är dömd för mordförsök. Har ni sett en sån slåss? Har tränat en del kampsport men att ge mig på en knarkare/äkta galning skulle jag aldrig göra. Kände en sån förut. Och han var man nog tvungen att halvt slå ihjäl innan han skulle ge sig. Men då skulle han nog komma tillbaka och döda dig.

Så lägg ner de planerna.

för att alla knarkare/äkta galning är odödliga? tro mig...finns värre människor än den här typen
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
för att alla knarkare/äkta galning är odödliga? tro mig...finns värre människor än den här typen

De är verkligen inte odödliga. Men de flesta killar som snackar om att spöa upp folk fattar inte vad de ger sig in på. Är man en vanlig kille som blivit av med sin hoj bör man noga överväga hurvida man vill leva under risken att en knarkare ger igen. Ska man sköta sitt vanliga liv är det ganska jobbigt att konstans kolla över axeln.

Jag är ganska duktigt på att slåss och är inte nervös så, men jag vill inte ha valfritt förmål(penna, rakblad, m.m.) i halsen när jag tittar år fel håll, bara för att jag ska vara tuff och skipa rättvisa själv.
 

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Ort
STHLM
Hoj
Motard
De är verkligen inte odödliga. Men de flesta killar som snackar om att spöa upp folk fattar inte vad de ger sig in på. Är man en vanlig kille som blivit av med sin hoj bör man noga överväga hurvida man vill leva under risken att en knarkare ger igen. Ska man sköta sitt vanliga liv är det ganska jobbigt att konstans kolla över axeln.

Jag är ganska duktigt på att slåss och är inte nervös så, men jag vill inte ha valfritt förmål(penna, rakblad, m.m.) i halsen när jag tittar år fel håll, bara för att jag ska vara tuff och skipa rättvisa själv.

Ja men man blir lagom frustrerad över att någon så jävla fräck som denna skitstövel kan komma och sno din hoj mitt framför näsan på dig. Vi lever i en rättstat med en lagstiftning som är bakåtvänd och uddlös mot kriminella. Det är naturligtvis polisens uppgift att lösa brott. Men när ärendet behandlas så passivt (pga för lite resurser) fastän man har bevis och vittne på vem gärningsmannen är så blir man lite väl desperat. Hela RPS ledning är okompentent, och styrd av en bunt politiker och jurister som kallar sig för poliser. Och det kan nästan alla "riktiga" poliser som arbetar ute i samhället intyga. Man sparkar ett flertal civilanställda inom polisen och fyller tjänsterna med riktiga poliser som man egentligen behöver ute i samhället. Man gör överdrivet stora intag till polishögskolan för att sedan dra ner på intaget i 1 år. Man tar in folk som inte ens passar som poliser riktiga mesar. Dålig planering helt enkelt. Rikspolisstyrelsen vill hellre se goda och mätbar statisk genom att lösa enkla trafik och knarkbrott. Medan poliser som kämpar mot det här systemet betraktas som omotiverade poliser eftersom de vill hellre hjälpa människor än att ge de böter etc..de får istället skit från sina chefer och bektraktas som dåliga poliser, eftersom de måste utgå från att cheferna måste redovisa mätbar resultat. Poliser ute i fältet får sämre villkor (lön, tider, utrustning etc..) och onödiga arbetsuppgifter som sänker deras moral. De tar fast busen som inte efter så lång tid redan är ute och härjar pga en föråldrad och vriden lagstiftning. Det är inte förens polisen gör en TOTAL RENOVERING av hela polisväsendet i Sverige och man skärper och förenklar lagstiftningen så att man kan sätta dit kriminella - och göra det hårt. Tro det eller ej, men kriminella får rabatt ju fler brott de har begått vid rättegång. Man samlar inte alla punkter i en fet straff, utan man tar den värsta begånga brotten och dömer på endast den punkten.

Stackars trådskapare som slitit hårt för att ha råd med sin hoj och nu riskerar han ingen ersättning alls från vinstdrivande försäkringsbolag som varit duktiga på att ta pengar från honom varje månad eftersom de är skitstövlar de också . Nu när han behöver deras hjälp som mest så utnyttjar de hans godtrogna (han lät snubben provköra) personlighet för att slippa ersätta honom. Jag skulle inte tveka en sekund att gå och ta tillbaka det om är mitt, lika enkelt som där där äckliga parasiten kunde göra det från början, speciellt om jag vet vem personen är och vart han håller hus. Om jag drar på mig en anmälan i farten så skulle jag kunna trösta mig med att jag gjorde något åt saken iallfall. Antingen kan man fly från problemet eller försöka göra något åt saken! Polisen kommer tyvärr aldrig att kunna lösa alla brott, den som tror det lever inte i verkligheten. Något man saknar många gånger i detta samhälle är civilkurage! Människor måste våga se efter varandra, våga ställa upp som vittnen, våga säga ifrån! Inte vända ryggen och gömma sig. För så länge vi är rädda för att göra skillnad och vi lever i våran egna lilla bubbla, så VINNER typer som denna jävla låga avskumm till människa med noll moral och respekt för andra levande varelser.

Blev ett väldigt långt inlägg, men det får ni leva med.

Lyssna bara på Abu Hassan och lär!:Bugar

[YOUTUBE-ID]G8kLff_WgQI&NR[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Jag har ALDRIG sagt något att jag är emot att han hämtar hem sin hoj, men jag är emot misshandla, hota och slå..ponera nu med att även OM HAN KÖR hojen, så är det inte säkert ändå att han själv har STULIT den..

Så vad skulle du göra efter du frågat snäll ett par gånger och han säger nej eller dra åt helvete?! Gå hem och tycka att du gjort det du kunnat?!

Jaja, tur att vi är olika:huvet
 

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
brum brum..
Ja men man blir lagom frustrerad över att någon så jävla fräck som denna skitstövel kan komma och sno din hoj mitt framför näsan på dig. Vi lever i en rättstat med en lagstiftning som är bakåtvänd och uddlös mot kriminella. Det är naturligtvis polisens uppgift att lösa brott. Men när ärendet behandlas så passivt (pga för lite resurser) fastän man har bevis och vittne på vem gärningsmannen är så blir man lite väl desperat. Hela RPS ledning är okompentent, och styrd av en bunt politiker och jurister som kallar sig för poliser. Och det kan nästan alla "riktiga" poliser som arbetar ute i samhället intyga. Man sparkar ett flertal civilanställda inom polisen och fyller tjänsterna med riktiga poliser som man egentligen behöver ute i samhället. Man gör överdrivet stora intag till polishögskolan för att sedan dra ner på intaget i 1 år. Man tar in folk som inte ens passar som poliser riktiga mesar. Dålig planering helt enkelt. Rikspolisstyrelsen vill hellre se goda och mätbar statisk genom att lösa enkla trafik och knarkbrott. Medan poliser som kämpar mot det här systemet betraktas som omotiverade poliser eftersom de vill hellre hjälpa människor än att ge de böter etc..de får istället skit från sina chefer och bektraktas som dåliga poliser, eftersom de måste utgå från att cheferna måste redovisa mätbar resultat. Poliser ute i fältet får sämre villkor (lön, tider, utrustning etc..) och onödiga arbetsuppgifter som sänker deras moral. De tar fast busen som inte efter så lång tid redan är ute och härjar pga en föråldrad och vriden lagstiftning. Det är inte förens polisen gör en TOTAL RENOVERING av hela polisväsendet i Sverige och man skärper och förenklar lagstiftningen så att man kan sätta dit kriminella - och göra det hårt. Tro det eller ej, men kriminella får rabatt ju fler brott de har begått vid rättegång. Man samlar inte alla punkter i en fet straff, utan man tar den värsta begånga brotten och dömer på endast den punkten.

Stackars trådskapare som slitit hårt för att ha råd med sin hoj och nu riskerar han ingen ersättning alls från vinstdrivande försäkringsbolag som varit duktiga på att ta pengar från honom varje månad eftersom de är skitstövlar de också . Nu när han behöver deras hjälp som mest så utnyttjar de hans godtrogna (han lät snubben provköra) personlighet för att slippa ersätta honom. Jag skulle inte tveka en sekund att gå och ta tillbaka det om är mitt, lika enkelt som där där äckliga parasiten kunde göra det från början, speciellt om jag vet vem personen är och vart han håller hus. Om jag drar på mig en anmälan i farten så skulle jag kunna trösta mig med att jag gjorde något åt saken iallfall. Antingen kan man fly från problemet eller försöka göra något åt saken! Polisen kommer tyvärr aldrig att kunna lösa alla brott, den som tror det lever inte i verkligheten. Något man saknar många gånger i detta samhälle är civilkurage! Människor måste våga se efter varandra, våga ställa upp som vittnen, våga säga ifrån! Inte vända ryggen och gömma sig. För så länge vi är rädda för att göra skillnad och vi lever i våran egna lilla bubbla, så VINNER typer som denna jävla låga avskumm till människa med noll moral och respekt för andra levande varelser.

Blev ett väldigt långt inlägg, men det får ni leva med.

Lyssna bara på Abu Hassan och lär!:Bugar

[YOUTUBE-ID]G8kLff_WgQI&NR[/YOUTUBE-ID]


:tummenupp
 

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Så vad skulle du göra efter du frågat snäll ett par gånger och han säger nej eller dra åt helvete?! Gå hem och tycka att du gjort det du kunnat?!

Jaja, tur att vi är olika:huvet

Lätt att vara kaxig när man sitter 50 mil bort!

Tycker du kan komma ner och ta tag i killen (som för övrigt inte verkar vara så lätt att hitta då poliesen inte lyckas och han inte bor på sin adress!)
Tror nog att hojens ägare utan problem betalar dig rese och boenderstättning.

/Oskar
 

Vrooom

Ny medlem
Gick med
29 Nov 2007
Ort
Göteborg
Hoj
1078s
Darwin awards grattis: Min moraliska måttstock trasig säger du, som inte har någon moral alls, skitkul med tuffa killar som dig, det är sådanna som i andra länder när den avsaknade moralen och anarkin sjunker mer, åker och hämtar folk för offentlig avrättning, för de anser denna gjort något väldigt "dumt" bra va:va HOPPAS vi inte får det i vårt samhälle, sådant börjar med sådan här småanarki, och morallöst seende..Jag har ALDRIG sagt något att jag är emot att han hämtar hem sin hoj, men jag är emot misshandla, hota och slå..ponera nu med att även OM HAN KÖR hojen, så är det inte säkert ändå att han själv har STULIT den..


Så om man tycker det är rätt att slå tjyvar så har man ingen moral? Kan det kanske vara så att jag istället har en annan moral än din? Du som tycker att en stöld skall uthärdas. Många människor gör misstaget att tro att det finns en enda moral och då vanligtvis den judeokristna offermoralen. Man sätter likhetstecken mellan den gängse offerläran och moral. Att vara moralisk blir därmed att försaka sig själv. Omoral är sådant som stolthet och egenintresse. Men jag är inte amoralisk. Jag tror att det finns en bättre moral än den traditionella judeokristna. I alla fall för dom som siktar på att leva här och nu på jorden och inte sedan, i himlen. Därför menar jag att det är rättvist att ta tillbaka sådant någon stulit från dig, med våld om så krävs. Jag menar inte att man måste göra det. Men det är varken fel, orättvist eller omoraliskt.

Jag är heller inte särskilt hård eller tuff. Jag är ganska snäll. Men om jag skulle ertappa någon med att försöka stjäla min hoj skulle jag inte tveka att skada den personen.

Jag skulle heller aldrig anlita organiserade yrkeskriminella. Detta pack lever genom att parasitera på andra och förtjänar att låsas in på obestämd framtid. Lite dumt att belöna en tjyv för att jaga en annan tjyv.

Din referens till Darwin Awards är lite missriktad eftersom den utmärkelsen inte går till människor som agerar "darwinistiskt" (vilket ibland avses att likställas med "hänsynslöst"). Utmärkelsen går istället till människor som genom uppenbar klantighet tagit livet av sig själva och därmed bidragit till det naturligt urvalet.

http://www.darwinawards.com/

(On the Origin of Species av Charles Darwin är för övrigt en förbannat bra bok alla borde läsa.)

Sedan har jag en del språkliga tips till dig. Sluta använda semikolon eftersom du inte vet hur man använder dem. Använd inte kommatecken efter vart fjärde ord. Punkt används ensamma. Vill du slutligen understryka något du säger använder du kursiva tecken istället för versaler.
 
Last edited:

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Nu ser vi till att skärpa till oss en aning här, annars blir det hänglås med bom.

Frågor gällande detta beslut tas som vanligt via PM.

Mod. Mark
 
Last edited:

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Jag såg ett 1:15 långt program i förrgår om hur det funkar eller snarare inte fungerar i Johannesburg i Sydafrika. Där drog lynchmobbar fram och på två veckor hade två tjyvar både blivit stenade och sen ihjälbrända på öppen gata. Pga de stora problemen med våldsbrott och stölder och att polisen inte engagerade sig så hade privata initiativ dykt upp. De listade ut vilka de trodde var skyldiga och sen fick de "medicin". Medicin var lika med misshandel för att de dels skulle erkänna och sen inte göra om det dumma. De hade piskat en kille helt blodig så det var inte en smäll på käften direkt.

Fick en del av de här som löser brott med egna brott som de vill så blir det nog så illa.
 

Looptroop

Gbg-Verona-Arabba-Ringen-Gbg på 8 dagar
Gick med
25 Feb 2008
Ort
hmm... precis flyttat
Hoj
KTM 690 smc -08, Aprilia sxv 550 -06, gixxer 750 k7 -SÅLD, Yamaha XT 660 -04 STULEN, Pitpro 150cc -08 SÅLD, Yamaha r6 -04 SÅLD, Aprilia rs250 -00 SÅLD
Tjenare alla!

Har inte kunnat skriva här på ett tag för jag har varit så sjukt upptagen :( + att bara tanken på min hoj gjorde mig deprimerdad. :(

Men den nya statusen är att efter många samtal och mail till polisen i kortedala utan att någon svara så fick jag tag på utredaren förra veckan. Då visar det sig att han Jimmy satt häktad och att häkningsförhandlingarna redan hade vart. Så nu ringde dom idag igen och sa att det blir rättegång på måndag!

Men tyvärr ingen hoj så långt ögat kan nå!


Pratade med åklagaren och han satt vist häktad för en mängd brott. Men att han hade sagt att han va och provkörde min hoj men att han hde blivit rånad på den under provturen!!!! lite sjukt med tanke på att vi kom överrens att han bara skulle köra gatan upp och sen vända och komma tillbaka!

Men något som är ännu sjukare är ju att om jag stödjer hans berättelse så kan juag ju få utbetalt från försäkringsbolaget, vilket jag inte får nu. Fan det e ett galet system!
Men ska försöka pressa Folksam sen när han har blivit dömd för stöld att dom oxå ska se det som stöld och inte som olovligtförfogande!



Men jag ska iaf fall dit som vittne. ska se till så att han blir överkörd! (bildligt talat)

Men är det något speciellt jag borde tänka på i rätten förutom att va snyggt klädd och prtata tydligt?


Men vill även om polisen vart riktigt sega i detta ärendet tacka Anna-Lena Andersson på kortedala polisen. För att hon va riktigt trevlig och faktiskt inte bara la ner fallet uten grep killen!

Vill också tacka alla här på forumet som har hållt utkik efter han pundar Jimmy och min hoj!!

Helt sjukt vad glad man blir att det finns sånna folk som er!!

Men hör av er till mig om ni råkar komma över en Aprilia sxv 550 som verkar skum, för den måse ju finnas någonstans.

Kommer att uppdatera sen hur det gick på rättegången

TACK ALLA MVH/Olof
 

gnällhoj.com

Ny medlem
Gick med
12 May 2009
Ort
I landet där döden kommer som en befrielse
Hoj
fyra st nästan nya
Men är det något speciellt jag borde tänka på i rätten förutom att va snyggt klädd och prtata tydligt?

Åklagaren kommer ju att hjälpa dig -- ligger i åklagarens intresse

Sen finns det försvarsadvokater som tror att det är deras uppdrag att jävlas med dig
att smutskasta dig --- men ta ingen skit
Ok det är lätt att säga när man varit på några rättegångar
Se bara till att han inte rör till ditt vittnesmål
( Hör du taskigt ??? som jag sa innan ....... )
Klar och tydlig och se till att rätten fattar vilket avbräck det här var för dig
Du var tvungen att sälja hojen för att betala dina barns cancer operation
och att det där pundaroffret stal din hoj så nu blir det ingen operation !!!!!!!
 

Kalleman1

Ängel trots allt
Gick med
16 Feb 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
Ducce SS-S - 17, Eldstorm -02
Ljug inte i rätten, gissa inte i rätten, chansa inte i rätten. Allt sånt kommer en advokat sätta emot dig. Svara bara på det du vet, säg annars att du inte vet. Då har du ditt på det torra och riskerar inte att ställa till det.
 
Last edited:

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Jag har för mig att jag läst om en kille med vit skåpbil som varit runtom göteborg och snott motarder men hittar inte tråden. Eventuellt så har jag en bil som är värd att kolla upp.

Vet någon här mer om denna vita skåpbil, märke, utseende, hur såg killen ut t.o.m. regnummer?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top