Intressant .
Så för att få det att gåihop för smc så skulle an kurs kosta ca 8000kr per näsa då
Nått är galet .
Japp det är galet att vi som instruktörer ska betala ur egen ficka för att lära andra att köra hoj.
Ta CSS tex. Det är ett vinstdrivande företag. Där kostar en kurs ca 4000 kr.
SMC är inte vinstdrivande.
Medlemsavgifter ska täcka en del av kursverksamheten. mm.
Tror du att kursverksamheten enbart handlar om att boka en bana och köra en kurs?
Om du tror det så är du rent av dum. Och det tror jag inte att du är.
Tänk efter nu... Hur mycket jobb ligger det bakom för att kunna köra den verksamhet smc håller på med.
Förutom instruktörer och kostnader vid kurstillfället... som ambulans, banhyra, mm.
Hur mycket jobb ligger det bakom att jobba med myndigheter, försäkringsbolag och mycket mycket mer tror du det ligger bakom??
Det är jobb som kräver heltidsanställda.. Anställda kostar pengar.. osv osv..
Så var glad istället för att det finns kurser till rimliga priser...
Du får trots allt rätt mycket för dina 1700 kr.
Den största faktorn som påverkar priset på en kurs är banhyran.
Jag har i år tagit ut i princip hela min semester från mitt jobb för att fortbilda motorcyklister..
Tror du att 8000 kr skulle räcka för att ersätta mig för de dagar jag jobbar idieelt för smc...
Jag sitter och planerar stora delar av kurserna. Den sista kurserna jag körde på Gelleråsen (som var på 4 dagar) satt jag och jobbade med och planerade 8 timmar per kväll i 4-5 dagar. Jag gjorde det när jag kunde varit ute och jobbat med mitt eget företag.
Det är frivillgt och jag gör det för att jag brinner för att köra hoj.
Så sitt du där och klaga över att en smc kurs är dyr....
Men vet du.. om du kan komma på ett effektivare sätt. Mer ekonomiskt så är vi mycket nyfikna på det.
För vi som lägger ner vår fritid på detta.. och har gjort så under många år vi skulle gärna ta emot en större ersättning... Så vi slipper offra vår semester, Slipper köpa däck som vi kör upp på kurser där vi ändå inte ens kan köra i närheten av det tempo vi skulle vilja hålla osv....
Så jävla less på gnället från sånna som dig.. Som tror att allt är helt jävla gratis osv.. Att saker inte kostar mm.
Nä fy fan.