nöta på
Hej
Nu är det dags att greja lite igen
Jag har ju tappat koncentrationen och motivationen men nu hittat lite av den igen
Orsaken till det var ju något av alla hojåkares mardröm..... Präktig avåkning i 100+ på lånad halvförsäkrad båge
Tur i oturen var ju att jag klarade mig utan större men, öm tumme, präktigt blåmärke på ena höften och en ond axel. Hojen ifråga klarade sig också skapligt, så nu har jag mer att göra
Efter att den värsta mentala baksmällan lagt sig var jag nära att torska körkortet för två veckor sedan 40 för fort i min kära
märsa, men länsman var hyvens och skrev 30....
Så....
Idag har jag gjort en liten tank till oljereturen, vart lite inspirerad av mr Helmuts fina burk, och stekte ihop en egen
Tänkte att med en sån spar man ju in en del slangdragning. Givetvis ska den ju poleras på sedvanligt vis
Var på marinhyllan på trimtema turboperformancepartswarehouse och la en långsjal (ett gammalt uttryck man aldrig hör nuförtiden??
)på en elpump till oljereturen. Densamma vart jag ju tvungen att både svetsa och såga i för att uppfylla kraven för tävlingsgrejer, nämligen att inga garantier gäller, hehe.
From the very beginning hade jag ju tänkt mig AN-kopplingar men för att snabba på det hela
istället för att ebäja och ha mig över hela jordklotet tänkte jag att nu använder jag vanliga traktorkopplingar. Ja, efter tre veckor hade det ju inte hänt ett skit, små kunder med obskyra önskningar hamnar visst långt ner på listan när alla ska ha semester
Efter lite påtryckningar
är det nu på gång och Pumpservice är värda ett tack!
Sen hade jag ju tänkt mig ett snyyggt rostfritt avgasrör svetsat i sektioner, men det får stryka på foten just nu för ett helsystem den korta modellen med ingridienser från skrotlådan. Detta för att det inte ska dra ut på tiden förmycket
Wastegaten hamnar på den varma sidan, här kanske mer rutinerade turbobyggare dömer ut konstruktionen och säger att det här går inte för den sköna värmens skull
Jag hoppas dock på biltemas kineser och att dom stoppat i ett värmetåligt nomex/siliconmembran
Det som ligger närmast på agendan är att övertala någon svarvmänniska att snurra till en hylsa med traktorgänga för att svetsa i tråget
ja, förutom att få slangarna pressade...!
vi hörs