Jag hann före!
[YOUTUBE-ID]e-hT6ilq6UI[/YOUTUBE-ID]
Alldeles för lös fjäder i dumpventilen , Den ska inte öppna på tomgång
Med stirrande blick och brinnande iver trasslade jag ihop ett tillfälligt elsystem mest liknande bob marleys frisyr, fixade avluftning till returoljetanken, drog de sista soppaslangarna för att kunna bjuda på detta:
[YOUTUBE-ID]H13qf17jWAs[/YOUTUBE-ID]
Först fattade jag ingenting när det forsade bensin ut genom turbon, men kliade mig i huvet och råkade träffa en geniknöl man kan ju justera bränsletrycket....då gick det bättre.
Det är lite att sortera ut...En förgasare dräller bensin i soppa-in-anslutningen, banjon olja till turbon läcker i pressningen och den går helt magiskt fett på tomgång, det svider i ögonen och det ser ut som dieselavgaser som landar tungt på golvet.
Men det visslar skönt
Det var som f-n!
Grattis!!!
Vet inte hur mycket gamla trådar du plöjt, men kapa bränsletrycksfjädern lite, och lägg an skruven så den bara smeker fjädern.
Hoppas britt sommarn håller i sig över helgen så du hinner känna laddtrycket innan bore kommer.
Tackar för gratulationer och ryggdunk!
Nu efter lite eftertanke inser jag att nålarna står för högt och lågfarten är 2.5 varv ute. Nålarna är ställda efter nåt jag trodde mig läst här, men efter lite forskning så är det E85 som gäller om man har dom hissade i högsta läget
Vad sägs om lågfartsskruvar 1-1,5 varv ut, nålar ett varv lägre än årrginaal?
Sen måste jag testköra förgasarbryggan löst för att se att det inte svämmar över in i motorn, det är ju inte all som syns utifrån....
Kapning av fjädern, är det bara för att man ska få på kupolmuttern på regulatorn ellerrr? Annars finns det väl ingen egentlig mening med att kapa
Allt för nu, på återseende
hej
om du delar på regulatorn ser du snabbt vad du ska göra,kapa fjädern tror att det var 2 varv,dra åt skruven för hand tills du känner att den just nuddar membranet,kasta kupolmuttern
på min 1100 gick den fint på tomgång med luftskruvarna på 2 varv jag var nöjd med den inställningen o fipplade inte så mycket mer med det.
bra idee med torrkörning an soppa trycket men om allt är rätt och du har 0,2 kilo så ska det inte läcka,så nu håller jag tummarna för dig och ditt bygge
mvh peterpain in the a...
Tackar för gratulationer och ryggdunk!
Nu efter lite eftertanke inser jag att nålarna står för högt och lågfarten är 2.5 varv ute. Nålarna är ställda efter nåt jag trodde mig läst här, men efter lite forskning så är det E85 som gäller om man har dom hissade i högsta läget
Vad sägs om lågfartsskruvar 1-1,5 varv ut, nålar ett varv lägre än årrginaal?
Sen måste jag testköra förgasarbryggan löst för att se att det inte svämmar över in i motorn, det är ju inte all som syns utifrån....
Kapning av fjädern, är det bara för att man ska få på kupolmuttern på regulatorn ellerrr? Annars finns det väl ingen egentlig mening med att kapa
Allt för nu, på återseende
Jo, för minsta fjädertryck med orginallängd på fjädern är ändå högre än vad förgasarna gillar.
hej
om du delar på regulatorn ser du snabbt vad du ska göra,kapa fjädern tror att det var 2 varv,dra åt skruven för hand tills du känner att den just nuddar membranet,kasta kupolmuttern
på min 1100 gick den fint på tomgång med luftskruvarna på 2 varv jag var nöjd med den inställningen o fipplade inte så mycket mer med det.
bra idee med torrkörning an soppa trycket men om allt är rätt och du har 0,2 kilo så ska det inte läcka,så nu håller jag tummarna för dig och ditt bygge
mvh peterpain in the a...
Det enda som skulle göra att man behöver kapa fjädern är att den är så lång så den bottnar i huset och är på så vis förspänd lite innan justerskruven påverkar nåt. Fjäderkonstanten är ju likadan oavsett hur lång fjädern är.
Nei. Kapper du fjäderen med 50% øker fjäderkonstanten med 100%.
Idag blev det nya tag, kollade hur det verkligen stod till med fjädern i regulatorn. Jodå, mycket riktigt var den förspänd i huset, kapade lite drygt 1 varv och krökte ihop änden en aning. Ställde in soppatrycket på känn, en smekning på fjädern
Kollade std inställning för lågfartsskruvar i the Suzuki book of revelations, 1 1/8 varv ut så mina 2.5 var ju åt skogen, ställde 1 varv ut. Sänkte nålarna ett par hack också.
Nu small den igång snällt och fint med hyggligt stabil tomgång och fint gassvar Om man tänker sig lukten i kläderna som en form av fattigmanslambda så är tomgången fortfarnde på den feta sidan Efter lite forskning konstaterade jag att läckan kom ifrån mina ytterst hemkokade bränsleanslutningar. Där hade gängtappen gått igenom det lite väääl tunna godset (se bild) och det kissade bensin ur ett yttepyttehål. Tappra försök gjordes med gängtejp och andra trix men med klent resultat.
Tänkte ett tag att en liten testrepa kunde företas med en sån blå saneringsduk inknölad mellan förgasare och block, men bara en sekund senare kom jag på bättre tankar då en bild av halleys komet med suzukiemblem målades upp för mitt inre
Just ja, oljematningsläckan löstes genom att ge slangen en omgång i slangpressen, nu är den tät.
Jag borde skaffa en svarv
Du får ringa när det är dax för testrepa så kan jag agera räddningstjänst/vittne/kameraman. Kul att det börjar vråla om grejerna!
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |