Mr.Steen
Gudomlig sporthojare
Roligt att läsa, grattis
Många grattis! Men jag tror egentligen inte på dig förrän jag sett en gasarfilm på gata
Roligt att läsa, grattis
Jag var ut och kikade om du var där ikväll, från sjön uppför backen var det en REJÄL oljesträng. "Jaha då var det slut på den hojen" tänkte jag, sen när jag kom dit var den isärplockad. Men det var alltså inte du?
INTE BLÄSTRA , Blir bara sopor kvar av ALLT
Marklunds hayabusafjädrar ska du ha ( dom till turbobusorna )
Nä och det är skönt
Är det förresten någon som har tips på tuffare kopplingsfjädrar, fri längd 47,5 mm. Diameter glömde jag bort att mäta när jag tänker efter... Sex stycken till antalet.
Turbohayabusa fjädrar har väll marklund som dom tipsade mig om ( mått finns i min tråd). Dom passade inte för mig men dom ska vara svinstarka.
Jag har ett sett med Barnett starkare fjädrar som inte passade mig om det kan vara något. (tänkt skicka tillbaka annars). Längd 58mm och innerdiameter 13mm samt ytterdiameter på 17mm. Som alternativ tre så har touringbutiken starkare fjädrar som jag har mått på i garaget.
http://www.bigccracing.com/shop/product.asp?idproduct=49&source=thumb
Lamellerna förintas på 2 starter helt enkelt. Polera skivorna istället, och kolla så dom är 100% raka. På min dragbike måste jag göra detta mellan varje runda så gnäll inte Hårdare fjärdar eller annan olja är lösningen på sliret
Visst går det att blästra men det är frågan om det är värt det.
Hade kopplingsslir på Kawasakin för många år sedan, 2 lameller var hela
och resten var i allt från 2 bitar till en mosaik av småbitar.
Hade hört att man kunde/skulle blästra blånerade skivor så jag fick dom glasblästrade med väldigt fint pulver.
Monterade ihop allt med nya piratlameller och Touringbutikens hårdare
kopplingsfjädrar.
Helt djävla omöjligt att starta, fick dra cykeln från asfalten och starta
på sidan av vägen där det var sand under hjulet.
Kopplingen var som en strömbrytare första veckan så man fick se till att
ha en utförsbacke där man startade.
Efter lite inslitning fungerade det väldigt bra men det var sista gången
jag blästrar skivor iallafall.
Jepp , Och att man har 250+ hk gör inte livet lättare för lamellerna
Ocilerande med ca 240 korn kan du nog köra lite lätt dock
Jag testade!
Jojje sa att det inte gick då med.
testade iaf.
kanon koppling!
körde runt i häradet en kväll.
Kollade lammellerna dagen efter.
Ca 0.4mm på varje lammell var borta o kopplingskorgen var full i lamellgegg.
Jojje hade rätt.
Det VAR heelt kass....
hej
kul att det funkar jag har en sån där uppsättning marklund fjädrar liggande,hör av dig om du vill prova dom
mvh peterpain
Nu var jag inte ens på rätt sida 200
Jag anser mig härmed överbevisad och bra erfarenheter har ni delat med er av. Sånt här är kul, det blir lite mer liv i tråden än när jag bara ska tjata om nystekt aluminium och gamla förgasare som måste grejas med
Tack ska ni ha!
Nu får vi se hur det går med stålskivorna, jag har försökt upprätta samband med kamraten som lovade blästra av skivorna, med föga resultat Nåja snart kanske det inte är så brådis längre :lappmögel
Pain, du är en sån gullgubbe, klart jag vill testa! PM kommer med ny adress sen sist.
gonatt
Kopplingar som hugger då, ska man slipa eller finns det bättre trick?
Gôrskoj när man ska dra någon vid ett trafikljus och plötsligt bara ser himmel...
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |