Trubbis
En Lyttbacka
Var det inte Mr.Helmut som gjorde precis så?
Nu har jag i min hand sex mustiga hayabusafjädrar till kopplingen. (Tack trasan speedshop) Ett visst huvudbry har dock uppstått, eftersom de på grund av mustigheten har mindre innerdiameter bottnar de över koniska skruvtornen i innerkorgen innan de bottnar i tryckplattan.
Hur gör man
Den första tanken som slog mig var att ta en hålsåg av lämplig storlek och köra av skruvtornen lite med. Här tänkte jag inte uppfinna hjulet igen och frågar därför församlingen om det är nån som löst problemet tidigare?
Var det inte Mr.Helmut som gjorde precis så?
Just så kan man göra , Det behöver inte vara krångligare
Alla verkstadsrävar får blunda lite
Det fina med bra ideer är att man sällan är först
Skönt, då gjorde jag rätt Resultatet skulle blivit skitsnyggt om man inte var tvungen att lyfta hålsågen från skruvtornen... Hoppas att Suzukifabriken kostat på bra alu i korgen för med sex mc-expressfjädrar är fjädertrycket nog det dubbla mot för vad kopplingsingenjörn tänkte från början.
Frågan är om det verkligen behövs så mycket fjädertryck, nu inbjuder inte kopplingen direkt till kökörning, om vi säger så
Eftersom jag inte lyckades hejda min kamrat från att blästra av stålskivorna så är det rullstart som gäller men det går att provocera fram kopplingsslir med indragen koppling, en fot på bakbromsen och lagomgaspåslag. Detta trots slipning med 400korn så skivorna blev släta som känslig kvinnohud.
gönatt
Det fina med bra ideer är att man sällan är först
Skönt, då gjorde jag rätt Resultatet skulle blivit skitsnyggt om man inte var tvungen att lyfta hålsågen från skruvtornen... Hoppas att Suzukifabriken kostat på bra alu i korgen för med sex mc-expressfjädrar är fjädertrycket nog det dubbla mot för vad kopplingsingenjörn tänkte från början.
Frågan är om det verkligen behövs så mycket fjädertryck, nu inbjuder inte kopplingen direkt till kökörning, om vi säger så
Eftersom jag inte lyckades hejda min kamrat från att blästra av stålskivorna så är det rullstart som gäller men det går att provocera fram kopplingsslir med indragen koppling, en fot på bakbromsen och lagomgaspåslag. Detta trots slipning med 400korn så skivorna blev släta som känslig kvinnohud.
gönatt
Fjädertrycket är bara ett problem innan laddtryck!
Sen är du så full av adrenalin att du ändå gör allt med full kraft. He He..
Jag har provklämt kopplingen
Jag vet hur det är, har kört med sånna hela sommaren...
Du får passa på att träna andra handen/underarmen på annat vis
Njaeö
Du får börja med 180 eller 240 och gå stegvis upp till 800, försök att slipa i olika riktningar så du ser att du lyckas slipa bort slipreporna från föregående grovlek.
Ta med dom in och slipa vid tv tittandet och gullpratet med käresta, när hon frågar varför du gör det där så svarar du som syjuntetanterna säger om sitt stickande, jo de gör jag för att ha något att tänka på medans vi pratar.
Då får du sova i garaget och får kvalitetstid med din Turbogosing...
Hälsar LillaFarbrorn
Nu ensamstående..
Fjädertrycket är bara ett problem innan laddtryck!
Sen är du så full av adrenalin att du ändå gör allt med full kraft. He He..
Jag håller helt med, efter mina fullgasrepor har jag alltid haft minst 3 teskedar blött i kalsongen och vareviga gång öronvax i munngiporna.
O såååå lycklig, adrenalinJunkie ? (stavas det verkligen så?) jag erkänner direkt, vill bara förtydliga att all min åkning sker på tävlingsbana så ingen missförstår gasgladheten.
Påstår
LillaFarbrorn
prova med 3 fjädrar o kolla om det räcker,tror inte att det snedbelastar så att det går sönder.
mvh peter
Gravera in Thème Voiture på pumpen. Exotiskt så det förslår!
En extern menar du?
En sån här skulle förmodligen funka som en klocka (hö-hö) på din maskin.
http://server.pure-pf.com/webshop/p...=1101&osCsid=f0ce461cdf774991b33c9cbb44d571b3
Enl. min åsikt så är det mer värt att köpa en lite dyrare som fungerar out of the box än att köpa en billig kina och göra om den till dugligt skick.
Men är ekonomin snäv så går det också att göra såklart.
Mer bilder!
Det fina med bra ideer är att man sällan är först
Skönt, då gjorde jag rätt Resultatet skulle blivit skitsnyggt om man inte var tvungen att lyfta hålsågen från skruvtornen... Hoppas att Suzukifabriken kostat på bra alu i korgen för med sex mc-expressfjädrar är fjädertrycket nog det dubbla mot för vad kopplingsingenjörn tänkte från början.
Frågan är om det verkligen behövs så mycket fjädertryck, nu inbjuder inte kopplingen direkt till kökörning, om vi säger så
Eftersom jag inte lyckades hejda min kamrat från att blästra av stålskivorna så är det rullstart som gäller men det går att provocera fram kopplingsslir med indragen koppling, en fot på bakbromsen och lagomgaspåslag. Detta trots slipning med 400korn så skivorna blev släta som känslig kvinnohud.
gönatt
"Nu har jag ju inte läst heeela tråden meen" Har du tänkt på en "centrifugal clutch lockup" Typ "MRE" Lr dylikt
då kan du ha "Snella Dunfjädrar" och åka köer utan kramp i krattan , men när du varvar på så nyper det ihop..
"Bara en Idee, Helge"
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |